Zoontje straks al op zondag naar opa en oma brengen

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Jubbos, Jan 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hoi,

Mijn vriend en ik hebben besloten dat ons zoontje 1x per 2 weken naar zijn opa en oma gaat zodat zij kunnen oppassen als wij werken en omdat wij mijn ouders erbij willen betrekken, de andere week komt mijn moeder bij ons (alleen middag nodig)
    Nu wonen mijn ouders niet echt in de buurt en zullen we kleine al op zondag uit logeren laten gaan.
    Hebben jullie hier ervaringen mee en hoe bevalt het?

Groetjes,

Marlous

2. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik ga straks dinsdag, donderdag en vrijdag werken.
    Luca gaat dan 2-3 keer per maand bij mijn ouders logeren. Mijn moeder komt dan donderdag voor mijn werk hierheen, neemt Luca mee naar haar huis, en vrijdag na werk gaan we hem halen of brengt ze hem terug.

Voor Luca en oma heel leuk, lekker een band opbouwen en door oma verwend worden. Voor mij iets minder, zie er nu al tegenop om hem zo lang te missen!

3. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ja dat heb ik dus ook, wil hem bij mij hebben! Maar mijn ouders zeggen ook dan heb je ook wel weer even tijd met zijn 2tjes, kan me dat nog helemaal niet voorstellen, terwijl de kleine nog geboren moet worden.

Maar de band die ze op kunnen bouwen is natuurlijk super! dus sta achter de keuze, maar het zal zeker moeilijk zijn

4. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik denk dat je het best even af kunt wachten hoe je kindje is als hij/zij geboren is. Wie weet is het een kindje waar je heel intensief mee bezig bent ´s avonds, en dan is het wel lekker hoor, even tijd voor elkaar!
    Wij merken nu al dat we echt bewust aandacht aan elkaar moeten besteden, en dat terwijl Luca ´s avonds vroeg naar bed gaat (tussen 19 en 20.30 uur) en goed slaapt.
    Dus op zich denk ik dat het best goed zal zijn ook voor onze relatie.
    Maar ´t is mijn prulletje, en die wil ik ´s nachts gewoon slaapdronken lekker aanleggen in ´t grote bed ipv doorslapen en extra kolven, haha.

5. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    bij t idee mijn meisje snachts niet bij me doe ik al geen oog meer dicht.
    maar je moet doen waar je je goed bij voelt.
    ik breng tenslotte mijn meisje 2 dagen naar kdv en dat vinden sommige moeders ook niet leuk en stoppen met werken.
    gelukkig mogen we allemaal zelf beslissen hoe we iets doen.
    mirell

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Een vriendin van mij doet dit ook en het bevalt haar erg goed!

7. mamaria

mamaria Bekend lid

Nov 4, 2008
    510
    0
    0
    Toevallig net mijn dochter naar mijn ouders gebracht. Doe het al maanden.
    Zo hoef ik haar 's ochtends niet om 7 uur uit dr bedje te plukken.
    Gaat prima.
    Ik zou het gewoon doen.

8. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

Jan 29, 2008
    2,615
    24
    38
    Female
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    hallo dames

Mijn meisjes slapen ook de avond van te voren al bij opa en oma. Ik moet om 7.00 uur beginnen als ik een vroege dienst heb en ga om 6.30 uur de deur uit. Dan zou ik ze al erg vroeg uit bed moeten halen. Als ze bij oma en opa slapen hoeven ze pas tussen 7.15 uur en 7.30 uur op voor naar school. In het begin kwam oma hierheen, maar zij vond het erg lang wachten totdat de oudste wakker was, die mocht natuurlijk nog uitslapen aangezien ze toen nog niet school ging.
    De meisjes slapen nu overal en dat is natuurlijk ook een voordeel.
    Iedereen moet doen wat voor hem/haar goed voelt.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn moeder stelde dat ook voor maar no way dat mijn kind iedere week uit logeren gaat. Het is nog altijd mijn kind en ik zie het gewoon echt niet zitten om hem iedere week een avond/nacht te moeten missen. Daarbij krijg je dan natuurlijk dat andere oma hem ook vaker wil opeisen om de achtergestelde tijd te compenseren. Ja daaag.

Nee niets voor mij.

Wat betreft tijd voor elkaar te hebben, ik zie het probleem niet zo. Mijn man en ik knuffelen en praten nog net zoveel met elkaar als voorheen. Dat is ook maar hoe je je instelt en waar je je prioriteiten legt.

10. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Thanx voor jullie reacties, het is bij ons ook niet wekelijks maar 2wekelijks, gelukkig, wekelijks zie ik ook niet zitten wbt de andere oma die heeft een eigen bedrijf waar ze 60-80 uur in werkt dus die kan toch niet oppassen en woont ook nog een verder weg dan mijn eigen ouders.
    We zullen wel zien hoe het gaat, bevalt het niet dan stop ik er ook onmiddelijk mee, kindje gaat voor alles!

11. mamaria

mamaria Bekend lid

Nov 4, 2008
    510
    0
    0
    Bij ons dus he...
    Andere oma heeft niks te vinden en mag al lang blij zijn dat ze dr kleindochter überhaupt mag zien.

Daarnaast heb ik inderdaad dat ze nu overal slaapt. Heerlijk. Kan gewoon naar vrienden en dr boven in een campingbedje leggen. Weekendje weg met dr zonder dat ze de tent afbreekt. Etc.

12. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Zoals bij alle dingen (bijv. eerste keer wegbrengen kdv en zo) zal je gewoon ff er aan moeten wennen. Op zich is het een prima oplossing. En vaak vinden de kids het allemaal prima en zelfs erg leuk, maar is het voor papa en mama moeilijker. Komt vast goed hoor.
    Kan je wel al het advies geven om zo'n eerste keer samen iets te gaan doen zodat je wat afleiding hebt, bijv. uiteten 's avonds of zo.
    Onze kids gaan ook vaker logeren bij opa en oma en dat gaat altijd goed en bevalt ook prima. Ff wat tijd voor onszelf en rustig kunnen gaan werken is erg fijn.

13. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Dus de ene week heb je alleen 's middags oppas nodig en de andere week de hele dag? 1x in de 2 weken logeren zou ik niet zo'n problemen mee hebben, vooral als je 's ochtends vroeg op moet.
    Iedere week vind ik persoonlijk iets te veel van het goede.
    Je zou dan op zondag bij je ouders kunnen gaan eten, je kindje daar zelf in bed kunnen leggen en dan daarna nlaar huis gaan. Dan doe je toch nog het meeste zelf. En je hoeft je kindje niet 's ochtends vroeg uit bed te halen.

14. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

dat is inderdaad ook de bedoeling om het zo te doen, iedere week had ik ook teveel gevonden. Vriendjelief werkt 1x per 2 weken `s middags en `s avonds en de andere keer al om 06.45 dus dan ben ik ook wakker (05.45)en de kleine dan ook dus de kleine kan straks lekker uitslapen bij opa en oma! Ik denk dat het een fijne oplossing is die we hebben gevonden, we hebben iig nog even de tijd om aan het idee te wennen, het is pas vanaf september nodig!

15. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Hihi, natuurlijk gaat de andere oma dan die tijd niet compenseren. Had zij maar oppasoma moeten worden, dan had zij de meeste tijd gehad.

Mijn ventje gaat bij oma slapen omdat ik hem anders ´s avonds op moet halen in de spits, voordat we dan thuis zijn en hij in bed ligt is het veel later dan wanneer hij nu naar bed gaat. En dan slaapt hij de hele nacht waarna hij ´s morgens weer opgehaald wordt door oma.
    Luca heeft er dan niets aan, ´t zou alleen voor mijzelf zijn dat ik hem dan lekker bij me heb. Nee, dan gaat zijn belang toch boven het mijne hoor.

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Wij hebben er ervaring mee, precies om dezelfde reden. Mijn ouders wonen in een andere stad en passen vrijdags op. Dat betekent dat we hem al donderdagavond wegbrengen.

Het bevalt super. Hij heeft erg naar mijn zin bij mijn ouders en is even vrolijk als thuis, misschien nog wel vrolijker omdat hij daar heel veel aandacht krijgt :) Hij slaapt er ook erg goed.
    In het begin was het idd wel wennen voor ons, maar inmiddels is het iets wat erbij hoort en maken wel ook vaak gebruik van de gelegenheid om lekker met z'n tweetjes uit eten te gaan of oid.
    Het voelt gewoon goed.

Share This Page