pas zwanger werk al te zwaar!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Nance83, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    Ik weet niet wat ik moet doen, ik ben net 6 weekjes zwwanger.
    Ik werk in de zorg(verpleeghuis) als ik mensen moet verzorgen heb ik pijn in mijn buik en in mijn rug.

Is dit normaal?

ik kan toch niet nu al eruit? duurt nog 9 mnden, maar daarbij ben ik wel heel erg bang dat het misgaat, als het pijn doet.

Iemand tips? of ervaringen?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou het niet weten, maar bel je huisarts even. Die kan je goed medisch advies geven!

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Hay,

denk niet dat het met je zwangerschap te maken heeft, maar zou wel even naar de dokter gaan als het aanhoud. misschien dat je fysio nodig hebt en moet werken aan je houding omdat je die misschien overbelast door verkeerde houding.

je gaat vanaf nu hormonen kweken die je bekken enzo soepel en zachter maken en daardoor kan het voor jou nog zwaarder gaan worden en dat moet je wel voorzijn.

succes

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Wat vervelend. Het is niet ongebruikelijk om in het begin van je zwangerschap al wat last te ontwikkelen. Je lichaam is heel druk aan het werk. Meestal wordt het in de komende weken wat beter (dan komen er andere kwaaltjes voor in de plaats). Waar je goed mee moet oppassen is je houding. Bijna elke zwangere vrouw verandert van houding (zelfs wanneer daar nog geen aanleiding voor is...) en dat kan grote gevolgen hebben voor je rug, schouders etc. Het lijkt me aan te raden om wel even contact op te nemen met je huisarts.
    Je hoeft er niet uit hoor.. Lijkt me zowiezo niet de oplossing maar wat aangepast werk (ook later in de zwangerschap) moet wel tot de mogelijkheden behoren.

Veel succes

Deel Deze Pagina