Hallo dames, ik heb afgelopen week op twee vacatures gereageerd voor in de thuiszorg. Het lijkt me ontzettend dankbaar werk, het is dicht bij huis en de werktijden zijn erg relaxt. Momenteel werk ik in een kledingzaak. Reistijd is heen en terug ongeveer 1,5 uur (exclusief filetijd). Er is voor mij geen uitdaging meer op het werk ook geen doorgroeimogelijkheden. Ik ga niet meer met plezier naar mijn werk. Collega's zijn super overigens . En sinds een jaar heb ik nu een vast contract. Ik vroeg me af er hier dames op het forum zitten, die ervaring hebben in de thuiszorg en die ervaringen willen delen? Voor en na delen! Alvast bedankt
En wat ga je precies doen? Huishoudelijk of verzorgend werk? Ik werk nu 14 jaar in de thuiszorg als verzorgende. Dankbaar werk maar word er niet leuker op door alle bezuinigingen. Huishiudelijk heb ik vroeger gedaan maar dat is ivm bezuinigingen bij ons weg gehaald. Grlukkig want daar is binnenkort nauwelijks tot geen werk meer in.
Een vriendin van mij werkt in de thuiszorg dus kom maar op met je vragen Ze vindt het overigens heel leuk heeft een aantal vaste clienten maar heeft wel een 0 uren contract. Iets anders wordt er ook niet zomaar gegeven. Ze heeft meestal 3 uur voor 1 client afwisselend van seniorenwoning tot vrijstaan huis.
ik werk in de thuiszorg als huishoudelijk hulp het is zeer dankbaar werk en tijden zijn idd ideaal een vriendin van mij werkt als verzorgende en vind het ook super werk mensen willen altijd een praatje maken zijn blij als je komt nadeel is wel je hebt wel collega's maar je ziet ze niet vaak alleen bij bijeenkomsten ook een nadeel is door de veranderingen in de zorg is het in onze regio rustiger met nieuwe aanmeldingen dus bij uitval van een client heb je niet snel een andere voordeel je hebt weing last van je ledinggevende die achter je staat of je in de gaten houd alsthans dat is mijn ervaring die spreek je alleen als je wat wilt weten of als hun wat willen weten ik werk er nu bijna 3 jaar en vind het fijn werken heb leuke clienten als je nog wat wilt weten hoor ik het wel maar waarom zou je een baan waar je nu ook fijn werkt en pas een jaar contact hebt opzeggen voor een nieuwe baan ?? groetjes
He dames, bedankt voor jullie reacties. Ik wil gaan beginnen in de huishoudelijke zorg en via het bedrijf doorgroeien (met interne opleiding) naar een verzorgende functie. Ik zit niet op de schopstoel, dus ik heb alle tijd om te oriënteren. @ FleurSylvano: 3 uur per cliënt is redelijk toch! Hoeveel cliënten heeft jouw vriendin zo op een dag?
Uhm Mamie.. Ik werk er niet fijn meer. Geen uitdaging al langer dan een jaar ga ik met tegenzin naar mijn werk. Dus vandaar dat ik ander werk zoek, een vast contract mag niet de reden zijn om te blijven. Hoe zit het dan met mijn geluk?
Hey Friesin, Ik heb in de thuiszorg (wijkverpleging) gewerkt. Ik ga binnenkort (nog 4 heerlijke weken zwangerschapsverlof!) weer werken (woonzorgbegeleider kleinschalig wonen). Werken in de thuiszorg is ten eerste zeer dankbaar werk, je komt steeds in een ander huis en dat maakt het ook heel divers. Ik heb het altijd met plezier gedaan, maar de werkdruk in de wijkverpleging werd me 2,5 jaar geleden te veel. Maar goed ik werkte toen nog fulltime (ik kreeg onderhand elke week de vraag of ik geen extra diensten wilde werken en werd 24/7 gebeld leek het wel. Dat klinkt misschien wel niet zo positief, maar ik denk wanneer je partime werk je dit wel anders ervaart. en dan is het ook nog eens de vraag in welke functie je gaat werken? Huishoudelijk medewerker/ helpende/ verzorgende/ wijkziekenverzorgende/ wijkverpleegkundige. Maar om een lang verhaal kort te maken; het is afwisselend en dankbaar werk! groetjes Beccie
Oh en wat betreft alleen werken, vind ik geen probleem.. En helemaal alleen ben je uiteraard niet Lekker werken op je eigen tempo!
@ Beccie7. Ik wil gaan beginnen in de huishoudelijke zorg en via het bedrijf doorgroeien (met interne opleiding) naar een verzorgende functie.
ja dat is belangrijker je moet je wel lekker voelen op je werkplek en meestal zijn uren bij clienten 3 a 4 uur ik heb er 2 van 4 uur en die zijn langer ivm boodschappen doen verder ik zou niks anders willen maar denk dat het volgend jaar wel einde oefening is voor mij cntract moet dan verlengt worden naar vast maar het gaan zo slecht in de zorg nu had ook al gevraagd voor omscholing maar ivm zwangerschap zeiden ze dat ik beter volgende jaar kan beginnen hoef ik niet met verlof dus als ik mag blijven ga ik dat zeker doen ik hoop dat je word aangenomen en je daar wel op je plek zit
ik werk ook in de thuiszorg als verzorgende C. Huishouding nooit gedaan maar weet wel het een en ander er vanaf. Overal zijn ze ontzettend aan het bezuinigen en je krijgt steeds minder uur om een huis schoon te houden. En ik heb heel veel voorbeelden waar ik liever niet zou willen schoonmaken.
En er is in het huishoudelijke nog genoeg werk volgend jaar? Door de bezuinigingen valt zo goed als al het huishoudelijke werk ws weg bij de thuiszorg. En ALS het blijft dan zullen de werkomstandigheden er ws niet beter op worden. Zoals weinig tot geen rechten enz. Ik heb een collega die zowel huishoudelijk als zorg doet en die heeft al te horen gekregen dat ze volgend jaar ws een problem heeft. De gemeente moet dan het huishoudelijke deel gaan betalen en die willen het goedkoopste van het goedkoopste. Hier heeft de organistatie de huishoudelijke afdeling apart gemaakt. Aparte bv zodat niet het hele bedrijf ten onder gaat als de bezuinigingen door gaan. Hier hebben ze gemiddeld 2 adressen op een dag van 2 a 3 uur. Maar ze gaan alle gevallen opnieuw bekijken dus veel mensen zullen geen of veel minder hulp gaan krijgen. Dus harder werken. Ik ben blij dat ik niet meer in de huishouding werk. Teveel onzekerheid...en verdient ook niet eht super. Verzorgende trouwens ook niet.
Ik vind het verzorgende werk leuk en afwisselend. Veel verschillende adressen. Nadeel zijn de wisselende diensten en de gebroken diensten. Ik werk bijv 28 uur per week maar zorg word voornamelijk s ochtends en s avonds gegeven. Geen 8 tot 17.00 uur baantje. Dus moet meerdere momenten in een week werken om aan mn uren tr komen. Wij hebben nu tussen de middag nog adressen waar we bijv eten op moeten warmen of erbij moeten blijven. Dit gaat door de bezuigingen allemaal grotendeels wegvallen dus nog minder uren in de ochtnd die ergens anders weer ingehaald moeten worden. Hier verplicht weekend en avonddiensten. Soms ook rotdiensten van 16.00 uur tot 23.00 uur. Of een ochtend en dan een avonddienst. Krijg je wel onregelmatigheidstoeslag voor wat wel aan kan tikken. Maar goed, daar gaan ze ook weer op bezuinigen. Vaak weinig tijd voor de mensen. Moet tegenwoordig allemaal verantwoord worden hoe lang je blijft. Hier zelfs een kloksysteem. Moeten we in en uitklokken bij de clienten.
Ik werk ook in de Thuiszorg als Verzorgende. Het werk zelf vind ik echt ontzettend mooi en dankbaar en ik doe het al 12.5 jaar met heel veel plezier. Wat betreft het gebeuren op kantoor gaat het hard achteruit ! Wij merken echt dat er bezuinigingen zijn. De planning verdwijnt binnenkort en wij gaan langzaamaan over op kleinere zelfsturende teams waarin wij alles zelf moeten gaan regelen. De werkdruk word steeds groter waardoor ik met steeds minder plezier aan mijn diensten begin. Ik zie mijn collega's niet vaak, we hebben 2x pm besprekingen en roosteroverleggen. Ik loop steeds vaker tegen obstakels aan in mijn persoonlijke situatie qua werk. Verder is het heel erg leuk werk alleen denk ik niet dat het er beter op gaat worden. Gelukkig heb ik heel veel hele lieve clienten, en daar doe ik het toch voor. De huishouding is een aantal jaar geleden volledig gestopt bij ons. Succes !!
Ik werk in de thuiszorg als huishoudelijk hulp momenteel. Is ook totaal wat anders dan waar ik voor ben opgeleid en wat ik al die jaren ervoor heb gedaan, maar dit is gewoon goed te combineren met de zorg voor de kinderen. Straks als mijn zoontje zijn weg heeft gevonden op school (is net 4), dan wil ik weer meer uren gaan werken en gewoon weer op kantoor werken, maar nu is dit ideaal. Natuurlijk is het werk zelf niet echt spannend, soms zwaar of gewoonweg stom, maar ik heb veel lieve en aardige cliënten, ik val veel in, dus ik kom bij allerlei verschillende mensen in verschillende huizen, dat maakt het wel leuk. Het verdient ook niet geweldig, maar ja, aan de andere kant, het meeste kan ik gewoon op de fiets doen, dus ik heb weinig reistijd en geen reiskosten en geen kinderopvang nodig.
Hey, Das een mooi streven Friesin, bij ons in de buurt (zuid- Holland- zuid) gebeurd dit veel, starten als huishoudelijk medewerker en doorgroeien naar een verzorgende functie. Voordeel van verzorgende functie is dat het super te combineren is met het moederschap (s'avonds werken en later onder schooltijd). En de onregelmatigheidtoeslag is ook leuk ! Als blijkt dat je goed functioneert kan je in een hele korte tijd doorstromen (van wat ik bij ons gezien heb). Er zijn uiteraard veel bezuinigingen gaande, maar niet geschoten is altijd mis en ik zou in een eventueel sollicitatiegesprek je ambities zeker aangeven, dit komt altijd positief over! suc6!!! xxx
Ik werk in de thuiszorg..... Maar ben op zoek naar een baan in de beveiliging. T is dat ik om mijn clienten geef... dat ik het allemaal nog wel leuk vind. Maar t schoonmaken zelf... bah!
ik werk als hulp in de huishouding.erg dankbaar werk maar houd er mee rekening als de regering hun zin krijgt dat het gaat verdwijnen.heel veel zorg instelligen zien hun uren al verminderen wat de gemeente indiceert.en duidelijk terug loop van nieuwe clienten en van bestaande die dan ineens uren moeten inleveren.dus denk er goed overna dat je baan opgaat geven voor deze onzekerheid.mensen krijgen bij ons al geen vast contract meer en opleidingen volgen via het bedrijf is er al jaren niet meer vanwege de bezuinigheden.
Same here.... ik krijg dus geen vast contract meer. Maar ben een gediplomeerde beveiliger... dus hopelijk gaat dat m wel worden binnenkort.