Wie werkt in een viswinkel of viskraam?

Discussion in 'De lounge' started by giebel, Jan 8, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,566
    601
    113
    Kun je mij dan vertellen of je de geur van vis echt niet meer uit je handen krijgt?
    Ik ga solliciteren. Het is niet mijn eerste keus maar wil graag weer werken na tien maanden thuis en dan kan je niet te kritisch zijn.
    Enige reden dat vis geen eerste keus is is dat ik ooit v een visboer gehoord heb dat de geur echt nooit uit je handen gaat...

2. jupke

jupke Niet meer actief

Als je op Google kijkt staan daar een hoop tips om de geur er af te krijgen.

Dat moet wel kunnen. Al verwacht ik niet dat het dezelfde dag met de weg zal zijn.

3. Diro

Diro Niet meer actief

Ik zie ze bij de viskraam altijd van die plastic handschoenen dragen. Dan trekt het sowieso niet in je handen.
    Weet niet of dat overal moet/mag...

twee likes this.
  4. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

Jun 10, 2015
    933
    563
    93
    Nee je krijgt het er nooit echt af , mijn opa had vroeger een viswinkel en ook al was hij gedouched enz zodra hij weer iets ging doen if bijvoorbeeld ging zweten rook je het direct weer het gaat in je poriën zitten
    Al zal dit natuurlijk minder zijn als je er niet elke dag de hele dag werkt en bijv geen haring schoonmaakt ed

5. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,566
    601
    113
    Ik hoor ook net v iemand waarvan haar zus er werkt dat het echt stinkt. Na het werken meteen douchen en zelfs dan nog behoorlijk. En dan is het ook nog best wel ver rijden...

Wat een dilemma. Wil zo graag weer aan het werk maar altijd naar vis ruiken lijkt me voor zowel mijzelf als man en kinderen echt niet leuk....

6. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Valt wel mee joh. Als het goed is draag je gewoon handschoenen. Ik heb ook met vis gewerkt en ik heb werkelijk nog nooit iemand horen zeggen dat ik naar vis rook als ik gedoucht had.

7. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Gewoon douchen helpt idd niet tegen de geur,ook niet de geur in je haar.
    Maar als je na het douchen je handen goed schrobt met een hard borsteltje met...jawel...tandpasta is de geur er echt af.
    Ook je haren even met tandpasta wassen om de geur eruit te krijgen,en daarna met gewone shampoo.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Je kan het altijd proberen toch? Als je jezelf toch teveel vindt stinken stop je er mee, maar wie weet valt het heel erg mee!

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat denk ik inderdaad ook.

Zelf een mooie poos op een geiten en koeien bedrijf gewerkt, en al had ik gedouched, je rook het. Ik ruik het ook aan vrienden met een veebedrijf. Het zit "in" je dan.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Ik had een stagiaire die in het weekend in de viskraam werkte en ik rook geen vislucht.

11. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,779
    3,907
    113
    Ik werkte naast mijn studie op zaterdag in een visfabriek. Ik had speciale viskleding wat direct na thuiskomst de was in ging en daar gaat de lucht echt niet meer uit. Ik bewaarde ze apart van de rest van mijn kleding.

Ik stapte ook altijd gelijk na thuiskomst onder de douche, waste mijn haar twee keer en dan was het wel weer ok hoor!

Venne likes this.
  12. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    Heb er gewerkt en tjah alsje haring schoonmaakt gaan je handen stinken. Je hebt van uni cura zeep die geurtjds neutraliseerd en dat werkt. En ook koffiedik schrub helpt. Stond 1 dag per wk in de winkel. En duurde ff voor ik het middeltje voor mij gevonden had. Maar vond het altijd erg leuk. Gezellig met de klanten enzo.

13. Pluk11

Pluk11 Actief lid

Aug 1, 2014
    206
    243
    43
    Ik heb vroeger in een viskraam gewerkt. Trekt idd aardig in je handen die geur. Ik kwam er achter als jeje handen met tandpasta wast is de geur weg.

14. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,566
    601
    113
    Ok dit is een goede tip! Bedankt (ook voor degenen die het al eerder noemden). En hoe zit het met de geur die in de auto trekt? Maar misschien ging jr altijd op de fiets en dan weet je dit natuurlijk niet

15. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Mijn broer werkt elke dag met vis, de hele dag met z'n handen letterlijk in de vis.
    Hij draagt handschoenen tijdens het werk. Als hij direct uit z'n werk wat komt langsbrengen, dan komt hij er bij mij niet in, hahahaha niet te harden hij meurt een uur in de wind:roflmao:
    Maar als hij zich gedoucht en opgefrist heeft, dan ruik ik het nooit hoor.
    Hij heeft trouwens geen haar, misschien scheelt dat:D

16. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,566
    601
    113
    En hij rijdt wel in de auto na het werken voor het douchen?

17. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Ja de ene keer wel, soms pakt hij de scooter, maar ik moet zeggen...ik heb nog nooit bij hem in de auto gezeten

Share This Page