Hulp nodig (gereedschap/ijzerwaren)

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hoe heet onderstaand onderdeel en waar kan ik dat kopen? Het liefst via een webwinkel met thuisbezorging.

De winnaar krijgt duizend bedankjes, want die helpt mee om een langslepend burenconflict te beëindigen. :(:x;) Het is een onderdeel van een grasmaaier-wieltje.

Mocht je denken: gebruik ijzerdraad en buig hem zelf; tja, vermeld dan even wat voor ijzerdraad stevig genoeg is, want het dingetje zelf is nauwelijks buigbaar.

Alvast bedankt! ;)

2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ik heb je een pb gestuurd met een site/winkel van ijzerwaren.

3. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Welk merk grasmaaier is het?

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Geen idee :)

@Miepje, ik heb je pb ontvangen, maar je bent vergeten de link erbij te zetten :D

5. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Oude grasmaaier op gratisoptehalen/marktplaats en slopen? Dacht eerst dat het een haakje van een schommel was :D

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja ik ben al aan het rondkijken; maar kan hem nog niet vinden.
    Ik zou zo blij zijn als het gezeur stopt :D

7. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Volgens vriendlief is het een borgveertje. Het lijkt op een onderdeel van het trekkoord van de benzine motor van de grasmaaier. Is waarschijnlijk te koop waar ze grasmaaiers repareren. Ik zie dat je uit Zaandam komt, kijk eens bij Stam in Amsterdam. Je kunt dan beter eerst ze even bellen en het fotootje doormailen. Bij mij in het dorp zit ook een zaak die grasmaaiers en landbouwmachines repareert, ik kan het tel nr en email adres voor je opzoeken als je wilt, stuur dan even een pb.

8. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Lekker handig. ;) Home - Leys

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Op de zoekterm borgveer, krijg ik hele andere vormen vreemd genoeg, weten jullie zeker dat het zo heet? :(

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
  11. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Gewoon wat onderdelenshops mailen met de foto, dan heb je het snelst een antwoord, al zou ik wel vragen/kijken naar het merk, dat willen ze wrs toch weten...

12. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Als je weet wat voor kleur de grasmaaier heeft komen we ook al een heel eind!
    Ja volgens vriend lijkt het verdacht veel op een borgveer, voor de borging. Hij wil weten wat voor kleur de machine heeft en of de machine op stroom of benzine loopt.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het is een groene handgrasmaaier :)
    Niets geen benzine/stroom of wat ook... Gewoon duwen :D

14. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Ben benieuwd waar de ruzie dan over gaat dat zo'n "stom" dingetje dat op zou moeten kunnen lossen. ...;)

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

In het kort: buurman en ik hadden een goede band, vriend komt erbij wonen (mijn partner) en vroeg of we zijn grasmaaier mochten lenen. Hij zei: prima, hij is wel oud en stug hoor, heb hem ook tweedehands op de kop getikt. Geen probleem, zolang hij het maar doet - maar de grasmaaier ging stuk omdat dat dingetje eruit vloog (en DIRECT spoorloos raakte). Buurman vroeg naar grasmaaier, mijn vriend durfde niet te zeggen dat hij hem stuk had gemaakt en gaf hem niet terug. Buurman vroeg het mij 2x, ik heb hem mede gedeeld dat de grasmaaier per ongeluk stuk was gegaan.

Buurman zei: oh, nou eh, geen probleem, repareer hem of breng hem terug en dan kijken we er samen naar. Mijn vriend heeft geprobeerd hem te repareren; niet gelukt. Vriend deed laks en gaf dat ding nóg niet terug (ondanks mijn gezeur erover), buurman had het ding met spoed nodig en vond het irritant dat mijn vriend 2 weken vakantie had van zijn werk en er nog niets aan gedaan had terwijl hij er al vaak naar gevraagd had... Mijn vriend vond het irritant dat mijn buurman vervolgens dacht zijn vrije tijd in te kunnen delen en hij moest zich er niet mee bemoeien blabla.

Vervolgens heb ik hem teruggebracht met excuses, fles wijn erbij en 'no hard feelings' ? Volgens buurman zat het goed en kon het opgelost worden mét een ijzerdraadje of iets dergelijks. Vervolgens gingen er NEGEN maanden overheen, en werd ik vandaag aangesproken dat een ijzerdraadje niet voldeed, en dat hij ofwel zo'n dingetje wilde ofwel een nieuwe grasmaaier. En sinds een maand of acht zit hij continu mijn vriend af te kraken/te zeiken en doet hij niet normaal meer met flauwe opmerkingen (zie ander geopend topic).

Wij zijn écht niet van plan om een nieuwe grasmaaier voor hem te gaan kopen. Dus ik wil gewoon zo'n dingetje kopen (zo duur zal het ongetwijfeld niet zijn? In ieder geval goedkoper dan een grasmaaier); de buurman verder succes wensen en dan hoop ik dat ik van het overmatig testosteron gezeur af ben. Ik ben zwanger en word dadelijk vervelend tegen beide kerels ;)

16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Splitpen/borgpen... Volgens vriend dan ;)

17. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Is ie groen met rode letters? Dan is het waarschijnlijk een Bosch. Dan is het denk ik geen borging veertje voor de motor.....we gaan weer even verder denken wat het dan kan zijn:)

18. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Jammer dat je zover uit de buurt woont?.. Heb nog een hand grasmaaier, ding staat in de weg, mag je zo ophalen.

Succes met je buurman!

19. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wahaha ik moet eigenlijk wel lachen om je verhaal ;) sorry..

En dat zijn nog mannen ook ;)

Je moet er een op mp zoeken gratis af halen.. En zeggen ik heb er ook een op mp op de kop weten te tikken !! Hoop dat hij langer werkt als de. Juwe want deze was gratis af te halen ;-p

Deel Deze Pagina