Bij ons weet bijna niemand het. Een vriend (en zijn vriendin) en 1 iemand op mijn werk weet het. Verder weet mijn schoonzusje wel dat ik gestopt ben met de pil, maar zij denkt ook dat we dit jaar nog gaan "ontpillen"...
2 collega's mijn beste vriendin en mijn ouders weten dat we bezig zijn.. mijn schoonmoeder heel bewust niet want buiten het feit om dat ik niet denk dat ze haar mond kan houden weet ik bijna zeker dat ze er iedere daag naar zou vragen en alles maar dan ook alles extra in de gaten zou houden.. mijn ouders had ik het liever ook niet verteld maar vorige maand vlak voor mijn NOD had ik allerlei klachten.. het had dus gekund dat ik zwanger was maar het was nog te vroeg om te testen.. we gingen met mijn ouders uit eten en mijn moeder zei heel blij we gaan bij...... eten want daar vind jij de carpaccio en de biefstuk zo lekker.. en ik betaal je taxi dan kan je ook een wijntje drinken.. tja toen had ik weinig keus.. liefs, Loes
bij ons in eerste instantie enkele collega's, toen mijn ouders... toen vriendinne... hahah... schoonouders wisten het pas toen het raak was.. haha Ik zou het bij een 2de anders doen.. veel mensen vroegen hoe het was.. zeker toen we een half jaar verder waren enz..
Bij de eerste hadden we het in eerste instantie niemand verteld. Maar toen het langer en langer duurde werd het steeds moelijker voo rmij (klestkous als ik ben) om dat geheim te houden. En toen eerst mijn nicht zwanger werd van een derde en vervolgens mijn zus van een tweede, toen moest ik het er wel uitflappen. Nu we voor een tweede bezig zijn heb ik er helemaal geen geheim van gemaakt. Meteen vanaf het begin gezegd dat een tweede welkom is (tegen intimi. Met mensen die verder van me af staan praat ik niet over dat onderwerp). Helaas is onze zoon al drie en is er nog geen zicht op een tweede. We hebben nu juist een eerste afspraak gehad in het ziekenhuis om te kijken waarom het zo lang duurt. Dit heb ik tegen mijn directe collega's verteld (twee dames met wie ik heel goed over persoonlijke zaken kan praten). En ik ga ook mijn baas inlichten omdat de afspraken in het ziekenhuis voorrang gaan krijgen op het werk. En dat gaat natuurlijk wel opvallen wanneer je steeds moet melden datje later bent of niet komt.
Nu na bijna 3 jaar, vele ziekenhuis opnames en ziekeneuis bezoeken en diverse behandelingen is het niet verborgen te houden dus bij ons weet iedereen het.
Bij ons weet alleen 1 vriendin het.. Kon het niet echt meer voor mij houden aangezien de vorige maand nog al slopend was. Een andere vriendin weet dat we graag een kindje willen, maar weet verder niet hoe, wat of wanneer. Het zal toch niet zomaar uit de lucht komen vallen bij de rest, mocht het zover zijn hihi. Dit jaar zijn we 11 jaar samen waarvan 1 jaar getrouwd
Bij ons weet niemand het... We vinden het leuk om het 'geheim' te houden en iedereen ermee te verrassen als het zover is. Mijn ouders en schoonouders zijn al een poos aan het hinten dat ze graag opa en oma willen worden, maar mijn reactie daarop is iedere keer:'ja... zou het hartstikke leuk vinden, maar ik wacht liever nog een jaar of wat '. In de hoop natuurlijk dat ze me niet gek maken met de vraag.... Van de week was ik even bij mijn moeder op de thee en toen vroeg ze out of the blue...:'Ben je zwanger?'... Ik dacht... Hoe komt ze daar nu ineens mee... Dus ik vroeg maar heel droog of ik een beetje dik was geworden... Voelde me wel een beetje in het nauw gedreven ( ik kan namelijk echt niet liegen... Maar ik geloof dat ze er geen weet van heeft dat we ermee bezig zijn
Ah, zou ook echt iets voor mijn moeder zijn! Nog niet gehad, alhoewel de hints er natuurlijk wel zijn, haha
Bij mij weten twee vriendinnen het. Andere vriendinnen vermoeden het. Veel vriendinnen zijn zwanger of hebben net een kindje gekregen. Hierdoor krijg ik steeds vaker de vraag hoe zit het met jou???? In het begin kon ik wel volmondig zeggen nog niet, maar nu het langer duurt ( ronde 8) wordt dat steeds moeilijk. En natuurlijk omdat ik een aantal maanden gestopt ben met roken.....
Bij ons weten de ouders, zussen/broers en beste vrienden het. We zitten nu namelijk in de mmm, dus dan is het fijn om steun te krijgen van mensen om je heen! Een verrassing was natuurlijk leuker geweest, we hebben het de eerste paar maanden ook niet verteld, maar wanneer je in het ziekenhuis gaat lopen kom je er ook niet meer onderuit. En ik moet zeggen, het lucht op. Iedereen weet wat er met je is wanneer je even in een dip zit, je hoeft je niet meer in moeilijke bochten te wringen met smoesjes wanneer je een keer geen wijntje pakt. Al met al vinden wij het erg fijn om het met je dierbaren te delen. Het is ook beter voor je relatie, omdat je samen anders alleen maar de emoties ophoopt...
Ik ben in sept. vorig jaar gestopt met de pil, ook omdat ik er steeds meer last van kreeg. Maar ik ben nu 29 en mijn man 30, dus dan wordt het ook wel tijd Mijn ouders weten dat ik met de pil ben gestopt en dat we niet lang meer wachten met kinderen krijgen. Meer weten ze niet. Zeker niet dat we aan het "oefenen" zijn(zo noemen wij het, haha!). Oja, schoonouders weten ook dat we geen 5 jaar meer wachten om een gezin te stichten. Zolang ik nog niet zwanger ben en we niet in een medische molen terecht komen, houden we het mooi voor onszelf. Het idee alleen al dat ze weten dat je samen ligt te ...... En trouwens, als je omgeving het weet komt er alleen maar druk op te staan met vragen van:"en...is het al zover?!" Dank je feestelijk....
Niemand Het is ons geheimpje. Soms vind ik het wel moeilijk en zou ik het graag willen vertellen, maar het lijkt me erg leuk om straks iedereen te verrassen! Laatst vroeg ik me wel af of mensen het in de gaten zouden hebben Maar dat komt denk ik ook meer omdat ik er zelf erg mee bezig bent en dan ga inbeelden dat andere misschien iets denken