Zwanger na een keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Umm Abdurrahman, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Hallo dames,

Klein vraagje, en er zullen vast en zeker vele topics zijn mbt een keizersnede. Maar ik heb eigenlijk tot nu toe nooit kunnen vinden hoevaak je zwanger zou mogen worden na een keizersnede? Dus ik heb het dan niet over het aantal keizersneden dat eventueel zou kunnen volgen.
    Maar over de hoeveelheid zwangerschappen met een normale bevalling. Dus er komen geen nieuwe littekens bij kijken. Heeft iemand ervaring met zwanger zijn na een keizersnede? En hoelang was dit dan na de keizersnede? Heb je last gehad ervan? Risico's? En daarna een natuurlijke bevalling gehad?

Vergeef me voor mijn nieuwschierigheid,

Gr Umm Abdurrahman

2. Ik heb bij mijn eerste een keizersnede gehad. Nu ben ik 37 weken van mijn 2e kindje. (1e is in nov 2 geworden).
    Tot op heden toe eigenlijk geen last van mijn KS gehad.

Sinds de 36e week moet ik op controle bij de gyn. Bij de intake meldde hij dat de kans op een 2e KS nu wel groter was als bij een anders zonder eerdere KS. Het is dus even afwachten hoe het verloopt.

Qua meerdere littekens, zo ver ik weet maken ze gewoon iedere keer dezelfde open zeg maar. Misschien na een aantal niet meer, dat weet ik niet.

Hoeveel je zwangerschappen je mag hebben weet ik niet, heb ik nog niks over gehoord.

3. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    keizersnede gehad,en erna gewoon bevallen,en als het goed is,beval ik nu van de 3de ook normaal zeg maar ;)

4. Umm Abdurrahman

Oo dit vind ik wel hele fijne antwoorden.
    Hebben jullie je nooit zorgen gemaakt? Toen je wist dat je zwanger was? Of tijdens de zwangerschap?

Ik ben overigens niet zwanger hoor. Maar je weet het nooit in de toekomst. (Insha'Allaah)

Gr Kimberley

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Het ligter natuurlijk aan waarom je eeen keizersnede moest hebben. Als je wat aan je bekken hebt (te smal) is de kans groot dat ze bij de tweede weer een keizersnede doen (mijn schoonzus heeft hierdoor 3x keizersnede moeten doen).

6. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    een collega van mij wist te vertellen dat je drie keizersnees mocht hebben.

7. Umm Abdurrahman

Ja dat van het aantal keizersnedes heb ik ook vaker gehoord. Maar het gaat mij erom hoeveel zwangerschappen je mag dragen na een keizersnede. Dus afgezien van een eventuele 2e keizersnede.

Dus stel iemand heeft 4 kinderen, waarvan de eerste met een keizersnede geboren is. En de andere 3 kindjes met een normale bevalling. Weet iemand wat de 'stelregel' vanuit Nederland is hoevaak je weer zwanger mag worden na een keizersnede. (zwanger zijn met een normale bevalling).

Liefs Umm Abdurrahman

8. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik geloof niet dat daar een limiet aan zit hoor

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Als je gewoon bevalt daarna is er volgens mij ook geen limiet hoor. Ik denk dat het per persoon verschilt en niet perse afhankelijk is van een keizersnede.

10. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    mijn gyn vertelde dat je wel 6 keer over dezelfde ks kon opereren...

maar goed dat bedoeld ts niet volgens mij:
    ik heb bij de 1e een ks gehad en ga em nu weer krijgen maar heb tot nu toe totaal geen verschil gevoeld als bij de eerste dus niks gemerkt aan de ks zelf

succes

11. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Ik heb het van een collega, misschien verschilt het per persoon? Ik heb zelf ook geen idee.

12. Umm Abdurrahman

Okee dames, bedankt voor jullie reacties.
    Geeft toch wel een fijn gevoel, na zo'n keizersnede ben je toch wel een beetje onzeker.

Sowieso weet je natuurlijk nooit of je het geluk mag hebben nog een keer zwanger te worden.

Echt bedankt voor jullie reacties! (F)

13. 894hi

894hi Niet meer actief

mijn moeder heeft 4 keizensneden gehad waarvan 3 op dezelfde plaats en een er iets naast omdat het anders niet meer normaal zou helen (ook door haar suikersziekte waarschijnlijk)

14. Umm Abdurrahman

Okee, betekend dat dat na een keizersnede je baarmoeder ook eigenlijk weer de oude zou kunnen worden?

Is natuurlijk persoonsgebonden. Maar als het goed heelt enzo. Heeft iemand hier iets over gehoord van de gyn?

Liefs Kimberley

Deel Deze Pagina