Hoi dames, wist niet zo goed of ik mijn vraag hier moest posten of in het Zwanger Worden gedeelte, maar toch maar even hier... Deze cyclus start ik voor het eerst met Utrogestan na mijn eisprong. Dit gaat we 6 maanden proberen. De gyn zei eerst dat ik maar moest beginnen met utro vanaf de dag dat mijn ovulatietest positief is. Ik zei toen tegen hem dat ik wel eens gelezen heb, dat als je te vroeg start met utro het je eisprong kan tegenhouden. Hij zei toen dat zo kort ervoor vast geen kwaad kon, want je start natuurlijk niet 1 week voor de eisprong al.. en anders start je voor de zekerheid iets later zei hij toen. Nu hebben we dus afgesproken dat ik bij een positieve ovulatietest het zkh bel, en dan een echo krijg zodat ik zeker weet dat eitje bijna springt/is geweest. (neem aan dat ze me 2 dagen later ofzo langs laten komen). Ik vond dit nu voor de eerste maand wel prettig.. even die 'extra controle'... Nu vraag ik me af.. wat handig zou zijn om te doen de komende maanden. (weet niet of het nodig is om elke maand weer langs te komen voor een echo namelijk) Wanneer zijn jullie gestart met utro? Zou het kwaad kunnen om wel te starten vanaf de positieve ovulatietest, of zullen die enkele dagen niet veel uitmaken? Ik heb ookal nagedacht over temperaturen, maar dat is bijna niet te doen omdat ik met regelmaat snachts meerdere malen wakker wordt (zoonlief slaapt niet altijd door...)..Dus ik weet het niet... misschien dan vanaf volgende maand starten de 2e dag na de posi ovulatietest? Of kan het echt heel veel kwaad als je echt nét voor je ei begint en moet het echt persé erna? Hoor graag jullie ervaringen. Alvast heel erg bedankt!!
Hi Babydream, Deze maand gebruik ik voor de tweede keer utrogestan. Vorige ronde had ik een IUI en kon ik simpelweg beginnen na de inseminatie. Deze ronde heb ik geen IUI gehad (want het lab was dicht tussen kerst en nieuwjaar), maar mocht ik wel utrogestan gebruiken. Ik heb toen wel gewacht tot ik zeker wist dat m'n ei gesprongen was, dat controleerde ik inderdaad door ovulatietesten maar ook adhv mijn temperatuur. Het is jammer dat je niet kunt temperaturen, want het helpt wel om het helemaal zeker te weten. Maar daarom wel fijn dat je deze ronde een echo krijgt. Dan kun je daar misschien zien hoe het zit met enkel ovulatietesten en jouw eisprong. Overigens is hier een topic van mij over utro in m'n natuurlijke cyclus. Ik hoop trouwens dat Rogijuli nog op jouw vraag reageert, want zij is echt mijn 'go-to' met dat soort dingen. Ze weet er echt veel van. Veel succes!
Ik zou pas met de utro starten als je zeker bent dat je eisprong is geweest. Dit kan je bijhouden met je temperatuur, die meet je 's ochtends als je nog in bed ligt en nog niet uit bed bent geweest. Maar met echo's bepalen dat je eisprong is geweest is ook goed, nog duidelijker zelfs. Eventueel kan je nog bloed laten prikken, uit je waardes kunnen ze uitlezen dat je een goede eisprong hebt gehad. Starten met de utro tussen 1 dpo en 3 dpo is helemaal prima! Succes!
Hoi dames, Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de afgelopen drie cycli follikelmetingen (cyclus analyses) gehad en eisprong kwam mooi overeen met de ovulatie testen Temperaturen is helaas niet geschikt voor mij vanwege onregelmatig slapen. Ik zal van de week als ik toch langs moet komen voor een echo eens vragen of het verstandig is om gewoon de maand hierna ook een echo te krijgen. Lastig allemaal haha.. dus enkele dagen te vroeg starten kan ook al je ei tegen houden?
Ik zou 1 dag ná de inseminatie beginnen. Dan weet je zeker dat je ei is geweest. Ik heb dan wel geen IUI gedaan, maar ik moest van mijn gyn een dag na de eisprong beginnen. Hier had ik mijn eisprong op zondagavond en ben er dus maandagavond laat mee begonnen.
Wij hebben geen inseminatie maar moeten gewoon klussen hihi.. Mijn progesteron heeft wel een stijging maar blijft te laag, daardoor heb ik een verminderde kans op zwangerschap volgens gyn, vandaar de utro als extra steuntje.