Wie wil a.s. do-vr-of zat. meewerken aan een 3D echo cursus

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jacobien, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

JsztD: wat voor een bestandstype hebben die foto's bij jou?

2. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Wat een mooi beeld MerleQ!
    Zou idd zo maar een piemeltje kunnen zijn, maar navelstreng kan ook goed denkik..
    Wel heel gaaf om het kindje zo helemaal in beeld te krijgen in 3d! :D
    Met een pretecho in 3d is het volgens mij vaak al te ver om een heel beeld te krijgen..

3. Niet meer actief

Heb je windows vista? Dat verklaart een hoop dan MerleQ.. bij mij zijn het BMP bestanden.

Ik vond het zeker wel de moeite waard en ik kon ook perfect zelf meekijken... fotos staan in mn album! Kom er trouwens nu net achter dat ik heel wat 4d filmpjes heb... erg leuke! haha word er wel blij van m te zien :D

Waren trouwens niet echt studenten nee... bij mij waren het 2 mannen tussen 40 en 50 denk ik, uit saudi arabie en 1 vrouw van een jaar of 30..

Bij mij begon de laatste die erbij kwam, een arts, ook direct over een jongen te praten... ik dacht hallo wat als ik dat nou net niet wilde weten haha ;)

4. Niet meer actief

MerleQ wel een heel gave foto zeg :D

5. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Mooie plaatjes JsztD!

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ben ook weer terug en ik vond het superleuk! Ik had twee Belgische artsen (ze zijn allemaal gyns en echoscopisten maar moesten nog leren hoe deze apparaten werkten vandaar) en heb ontzettend om zemoeten lachen. Puck ligt met z'n kont op m'n blaas (wist ik al) en met z'n hoofd tegen m'n rechterrib (wist ik ook al, want voel 'm daar regelmatig tegenaan springen haha). Z'n voeten en handen lagen alleen heel de tijd precies voor z'n gezichtje (hij zat op z'n duim en grote teen te sabbelen, super lenig ;) ), dus we hebben geen mooi profiel in beeld kunnen krijgen door de schaduw ervan. Bij mij vroegen ze eerst of ik het geslacht wilde weten en opnieuw bevestigd dat er een manneke in m'n buik zit. En een groot manneke ook nog eens... 1100 gram (wat past bij 28 weken ipv 26 weken) en voetjes van 5,3 cm groot! Dat wordt straks een maatje 46 riep de arts. Haha dat heeft mijn vriend dus ook. Heeft zijn vaders voeten dus geerfd. Ik mocht ook steeds meekijken en hij zat te vertellen wat hij deed. Hartje, niertjes, blaas, ruggegraatje en hersentjes etc. helemaal nagekeken en alles goed! Ik ga over 4 weken voor een pretecho, hoop dat hij dan z'n handje en voetje niet bij z'n gezicht heeft.

7. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Klinkt supergoed Vlinder84!
    Heb je de DVD al bekeken? :D

8. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Hallo iedereen,

Ben net terug van. Vond het helaas erg tegenvallen, kon zelfs niets zien de studenten draaide iedere keer het scherm de andere kant op, maar had gehoopt dat de dvd me nog voldoening zou geven, WERKT DE DVD NIET, hebben 4 dvd spelers in huis en bij allemaal geeft hij dat de disk defect is en op de pc doet hij het ook niet :cry: :cry:
    Wil geen gegeven paard in de bek kijken,maar beetje jammer vind ik het wel.

Hoop dat andere betere ervaringen hebben...

9. Niet meer actief

Even rectificatie.. .hihi thnx 2 denise dat ik erachter kwam dat mn kleintje geen gekke afwijkingen aan zn blaas/nieren heeft...

Vond het ERG gezellig met Vlinder en Denise hihi gezellieee! :D

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Haha thnx to Leonie (vlinder) dat je weet dat het niet erg is ;) Zwangerschapsdementie? Of heeft Denise je ook verteld hoe het zat? Kan ook hoor :D

Denise, wat jammer dat het zo tegen viel! De dvd viel hier ook tegen hoor. 2 dezelfde filmpjes van 24 seconden en 4 onduidelijke foto's (komt doordat ie eigenwijs is niet door de artsen).

11. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    JsztD je hebt idd erg mooie foto's, zal je morgen mijn gemaakte foto's toesturen en maak je geen zorgen over de blaas/nieren want zaten geen vlekken op ofzo.De studenten bij jouw namen ook echt de tijd en spraken tegen je dat was bij mij helemaal niet het geval en al helemaal niet in het 3D, alles is 2d gedaan bij mij net als bij de vk.

12. Niet meer actief

Whaaaaahaha k ben ECHT heel erg... thnx too bovenstaande 2 dames heb ik een erg fijne dag gehad.. vond t gezellig met jullie :D En vind het lief dat jullie eventjes bij mij kwamen kijken en even me op mn gemak kwamen stellen :D

Ik heb dan geluk gehad geloof ik... mijn 2 artsen waren wel slecht verstaanbaar (uit saudi arabie en mauritius en erg slecht engels sprekend) maar heb ongeveer 10 leuke plaatjes en ongeveer 10 erg leuke bewegende beelden!

13. Niet meer actief

En wij hebben heerlijk 3 eigenwijze kindjes ;)

14. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    hihi ja zo kan je het idd ook zien...

15. Niet meer actief

Voor jou ook wel erg balen Denise :( vooral omdat je bij andere 3d echo bureau's niet meer terecht kon !

16. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Baal idd wel een beetje omdat ik bij vlinder en jouw wel de kleine heb gezien, gezichtje enzo en ik heb de mijne niet een keer gezien, alleen veel ruggegraat en meer niet.

Zit nu in dubio om toch nog ergens 3d te laten doen... maar eerst even dit te boven komen.

17. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Toch wel wat verschillende ervaringen. Voor de 1 is het superleuk, voor de ander viel het weer tegen. Ik hoop dat die van mij ook zo leuk wordt als die van de meesten van jullie. Jullie hebben me helemaal nieuwsgierig gemaakt.

Heeft iedereen wel een dvd meegekregen en krijg je ook foto's of alleen de dvd?

Trouwens was het wel makkelijk te vinden, die ruimte waar die echo's plaatsvinden?

18. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Jaa ik krijg ook er steeds meer zin in!

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vond het heel makkelijk te vinden! Je krijgt alleen een cd met daarop al het materiaal, geen losse foto's.

Er was er trouwens bij mij eentje die steeds vragen stelde aan de cursusleider en dat was er ook 1 die echt bagger slecht en onverstaanbaar Engels sprak. Die cursusleider kon hem ook steeds niet verstaan en de andere cursusleidster moest hem steeds helpen met vertalen hihi ;)

20. Niet meer actief

Je krijgt alleen een dvd, hierop staan bewegende beelden & ook fotootjes..
    Bij mij stonden er ook 2 die slecht verstaanbaar waren & slecht engels verstonden en spraken en 1 vrouw die gelukkig wel goed engels praatte en verstond!

Ik vond het wel heel makkelijk te vinden! Gelukkig want zag al helemaal scenarios voor me dat ik de weg kwijt zou raken ;)

En denise dat vond ik ook erg rot voor je :( ook wel stom dat ze dat bij jou niet gedaan hadden... bij mij keken ze ook wel veel naar het hartje, en naar de nieren/blaas en de ruggegraat (heb daar zlefs een 3d filmpje van) maar heb gelukkig ook een paar keer erg leuk zijn koppie weer gezien!
    Ik snap wel dat je in dubio zit om nog een 3d echo te laten maken... alleen moet je jezelf daarbij wel afvragen of dat het geld waard is, aangezien je kleintje verstopt zat met zijn/haar gezichtje in je placenta!

En vlinder krijgt een reuzekind ;) :p

Deel Deze Pagina