Ik weet het even niet meer, relatie probleem. Op zolder krijgen wij een nieuwe slaapkamer, er is een dakkapel geplaatst en mijn vader en zwager hebben de betimmering gedaan. Mijn man de kleine klusjes. Poosje geleden begon hij tegen mij te klagen dat ik niks deed op zolder. Tsja ik kan niet klussen en ga niet verfen met onze dochter erbij. Dat was volgens hem flauwekul. Gisteravond kreeg ik ineens weer de wind van voren, dat ik niks doe op dat kamertje. Maar hij snapt niet dat ik wel thuis ben de hele week, ik ben gastouder, maar dat ik niet naar zolder kan. En als de oppas kindjes weg zijn hebben we ons eigen kind nog. Ik zeg niet tegen haar, nou mama moet even een uurtje naar zolser red jij je maar, ze is 3. Daarnaast zorg ik ook nog voor het huishouden. Mijn man nu de keuze gegeven of ik ga op zolder bezig en dan was ik de hele week niet, maak niet schoon, haal geen boodschappen, zorg niet voor het avond eten. Of ik doe wel het huishouden en ga naar zolder wanneer het mij uit komt. Hij vind dat ik niet raar moet doen en anders beter een ander kan zoeken. Maar s avonds zit meneer lang uit op de bank tv te kihken en ik mag niet zien wat ik wil, ik ruim dan nog wat spullen in huis op.. Zaterdag een gesprek met mijn vader over hem gehad omdat hij ook nooit zn spullen opruimd, dat heb ik hem gister ook gezegd. Hij is daar boos om want dat moet ik met hem bespreken vind hij. Iik ben dit nu een beetje zat. Met hem valt ook niet te praten hier over
Wat zijn jullie kinderachtig bezig tegen elkaar zeg. Hoezo maak jij niet schoon als je een keer gaat schilderen? En hoezo mag jij geen televisie kijken? Jouw man wil dat jij ook wat doet in de zolderkamer en jij wilt wat tijd voor jezelf 's avonds, als ik het goed begrijp? Ga samen aan tafel zitten zonder die televisie aan en maak hier afspraken over. Bijvoorbeeld op dinsdagavond mag jij lekker op je gat zitten met de afstandsbediening in je hand en op woensdagavond ga jij dan de zolderkamer schilderen. Je man gaat dan op woensdagavond lekker bankhangen en op disndag aan de zolderkamer werken. Bijvoorbeeld.
Daarnaast kun je met een kindje van drie heel leuk klussen hoor! Mijn zoontje zou het schitterend vinden. Oude kleren aan, zeil eronder en de muur onderkliederen. Hartstikke gezellig en wat voelt hij zich dan groot.
ehhh ... en jullie zijn HOE oud? Sorry hoor, maar jullie zijn beiden erg kinderachtig. Je kunt ook je dochter bijvoorbeeld meenemen naar boven als je gaat verven? Er zijn altijd wel wat dingen te regelen. En ja ... mijn man kan het ook niet bepaald waarderen als ik problemen die ik met hem heb, bespreek met mijn vader en niet met mijn man ...
Persoonlijk vind ik jullie beide idd beetje kinderachtig. Je dochter is in mijn ogen oud genoeg om echt wel een uurtje zich alleen te vermaken. Of is ze echt altijd bij je in de buurt? Ook als je schoonmaakt etc? Op die leeftijd stond ik vlot een uur te strijken op zolder en waren de kinderen gewoon lekker aan het spelen. Ik zou gewoon even jullie frustraties na elkaar toe uitspreken en duidelijke afspraken maken.
Jeetje. Jullie zijn getrouwd maar gedragen jullie als 12-jarigen... Grow up... Lekker makkelijk ook tegen je vader zeiken over je man... Als je problemen hebt met het gedrag van je man praat je daarover met je man, niet met je vader.
Toen ik ging klussen op zolder nam ik Luca gewoon mee. Doos blokken en speelgoed mee en hij zat in oude kleren te spelen en ik te schilderen. Ik hield hem gewoon in het oog en dat ging prima hoor.
Ik denk dat jullie even op de reset knop moeten drukken. Hoera, we maken een mooie zolder! Ga even wat leuks doen met elkaar, bespreek de plannen nog eens (onder 't mom van 'oh wat wordt het straks mooi'). Kun je een keer een middag ruilen (jouw kindje daar en de volgende week andersom) met een vriendin zodat je kan klussen? Kun je voor 2 dagen koken zodat dat tijd scheelt? Is er iets dat je buiten in de tuin kunt opknappen terwijl je kindje bv in de zandbak speelt? Je zegt dat je niet kan klussen, oke dat kan maar je kunt het allicht proberen of misschien iets anders doen zoals de vergeten schroefjes halen bij de bouwmarkt, broodjes smeren tijdens het klussen, het schoonmaken en opruimen van gereedschap. Oh en niet te vergeten; loop af en toe binnen tijdens het klussen en geef complimentjes. Wat wordt het mooi en wat zijn jullie goed bezig. Dat helpt enorm.
Ik ben op het moment zo tussendoor de woonkamer aan het verven, met een peuter en een kleuter. Als ik klaar ben met mijn werk (eigen bedrijf), verf ik een muur. Wij hebben een woonkamer met mega veel hoekjes en korte muurtjes. De muur die van voor tot achter loopt doe ik dan als mijn man een keer thuis is en even op pad kan met de kids. Verder zorg ik nu dat de badkamer, keuken, woonkamer en wc een beetje schoon zijn en moet de rest even wachten tot ik klaar ben met mn project. Gewoon aanpakken!
Ik ben het eens met bovenstaande reacties... Ik denk dat jij teveel beren op de weg ziet of gewoon geen zin hebt in verven?! Een drie-jarige kan echt wel mee naar zolder en even spelen of als zij op bed ligt en anders pak je een avond. Hij werkt ook dus ik snap dat hij het irriteert dat jij niets doet aan het opknappen van de zolder. Net zoals ik kan begrijpen dat het jou irriteert dat hij zijn rotzooi niet opruimt. Maar jullie zijn 'grote mensen' toch?
Als je gaat verven kan je kind toch gewoon mee? Hier ook gedaan. Zijn jullie ook sneller klaar als jullie het samen doen. Je man doet ook kinderachtig over de tv zeg. En je vader kan toch even met je man overleggen over het opruimen ed?
Zulke verhalen vind ik altijd heel bijzonder... Net alsof wij vrouwen zulke dingen niet kunnen, omdat we kinderen hebben... Zelf is hier half februari ook een dakkapel op zolder geplaatst en op de vensterbank verven na is alles af. En ja dit heb ikzelf gedaan met een kleine van 22 maanden. Maar op momenten dat hij in bed ligt ga ik naar zolder. De momenten dat hij wakker is knuffel ik lekker met hem of doe het huishouden als hij heerlijk aan het spelen is. Zo iets vind ik een kwestie van prioriteiten stellen. De mannen zijn het 's avonds ook zat, omdat ze een hele dag gewerkt hebben en niet hun eigen tijd in kunnen delen...
Nou, ik zou er gewoon zelf geen zin in hebben en een andere deal maken om iets te gaan doen wat ik wel leuk vind Maar dan wel zonder verwijten van mijn partner te krijgen. Ik hou niet van klussen, daar heb ik een vent voor Dan ga jij shoppen ofzo om de zolderkamer in te richten.
Dit is geen relatieprobleem, dit is kinderachtig gedrag van jullie beide. Maar dat is geloof ik al vaak genoeg gezegt. Ik zou eens om de tafel gaan en eens stevig babbelen, anders verzeild het straks idd in een relatieprobleem.
Haha dat. Kan ook nog ik ben daar te perfectionistisch voor ik ga hem op zijn vingers kijken want stel dat er een schroef scheef zit hahaha
Het probleem draait in een cirkel. Wij werken beide, maar hij ziet mijn werk niet als wetk omdat ik altijd thuis ben. Ik zit zo'n 10u per dag in de oppaskindjes, en daar zijn ook regels. Dus neem ik die kindjes niet mee naar zoldet. Ons kind meenemen wil ik niet, het is daar een en al gereedschap en ik heb geen zin in ongelukken. Met mijn man praten is altijd lastig, hij draait er altijd voorweg en wil weinig toe geven, helaas. Zo is hij altijd geweest, heb zijn moeder er eens na gevraagd. Als hij uit zijn werk komt doet hij helemaal niks meer, voordat mijn avond begint is het tegen acht uur, jammer. Ik snap jullie reactie wel, maar ik weet het even niet meer. Klussen kan ik niet en als ik vraag of hij beneden wil blijven bij dochter kan dat niet. Ik hoop dat we er gauw samen uit komen. En voor de klus mannen zorg ik goed voor eten en drinken.
Beide even rustig ademhalen ... Verven kun je wel denk ik dan wissel je elkaar af de ene avond je man een uurtje de andere avond jij. In een uur kan je zoooooveel schilderen . Succes