Wat is jouw jeugdtrauma?

Discussie in 'De lounge' gestart door CherryAyden, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik ben benieuwd of hier ook dames zijn die een soort van angst hebben die eigenlijk nergens op slaat. Kijk naast het standaard: dat mijn man en kinderen doodgaan, heb ik nog meer angsten. Vaak zijn dat een soort van doorgesluimerde jeugdtrauma's :p

Zo ben ik echt van kleins af aan al heel erg bang voor Michael Myers (hoofdpersoon in de Halloween films). Ik zag toen ik 6 was een keer die film. Ik denk echt nog steeds dat ik die tegenkom als ik snachts naar de wc ga of als ik in het donker fiets. :D

En weetje wat ik ook nog steeds doodeng vind? Dat super liegebeest! Van die kinderserie heel lange geleden....brrrr

Nog meer dingen uit jullie jeugd die je echt heel eng vond/vind?

2. Lien88

Lien88 Niet meer actief

Ik heb een tijd lang een hekel gehad aan Karbonkel, van de serie Ik Mik Loreland. Wat was die eng! Nu heb ik dat niet zo meer, maar als ik hem weer op tv zou zien, zou ik het toch weer spannend vinden als hij ergens achter een struik vandaan zou komen.. Hihi :D

En mijn spinnenfobie! Ik schijt echt 7 kleuren bij het kleinste spinnetje.. Had toen ik klein was eens een spin op mn gezicht zitten, zo'n grote zwarte! Ieuwww

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik vond vroeger eng:

- clown IT van Steven King
    - de baron van Bassie en Adriaan
    - de nar van Bassie en Adriaan

Maar nu niet meer. :D

4. CherryAyden

Die nar was inderdaad eng! Ik snap niet dat ze denken dat kinderen dat leuk vinden ;)

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Skeletor van He-man. Zo eng. Ik droomde er altijd over alleen in mijn droom had ie een andere naam en was het een nog donkerder figuur.

6. Loe

Loe Niet meer actief

De Hulk! Nachtmerries van gehad.

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik was vroeger altijd bang voor wolven onder mn bed, en als ik de trap opliep (zo'n open trap) was ik bang dat ze dan ook daaronder zaten en dan mn voeten zouden grijpen. Dus ik rende altijd heeeeel snel de trap op, en liep nooit rustig naar mn bed maar nam een aanloopje en sprong er dan in. Dan zouden de wolven vast niet snel genoeg zijn. :D hihi

Inmiddels weet ik natuurlijk dat die wolven daar niet zitten, maar soms als ik 's nachts naar de wc ben geweest en dan weer de trap op moet naar onze slaapkamer...dan sla ik toch voor de zekerheid maar een paar treden over...:) En dat sprongetje in bed in dan ook gauw gemaakt!

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oooh, vroeger vond ik de volgende dingen eng, en als ik ze nu weer zie (al vermijd ik het) krijg ik nog steeds de kriebels:

- King Kong
    - E.T.
    - Wespen/bijen - mijn vader keek vroeger eens een 'enge film' 'killer bee's' ofzoiets, en iiiieeewww... wat ben ik sinds die tijd bang voor die beesten!

King Kong en E.T. zijn nu eigenlijk heel zielig, maar toch kijk ik het liever niet.

En oja, de tekenfilm 'als je begrijpt wat ik bedoel' kijk ik ook never nooit meer! Vroeger was die draak best wel creepy als hij boos werd. Ik weet ook nog dat het tegelijkertijd heel zielig was, want Olivier Bommel was Zwelgje kwijt... Ik weet nog dat ik mij achter de stoel verstopt had, want niemand mocht mij zien huilen hahaha. Was een jaartje of 5 denk ik toen...

9. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    IT inderdaad....brrrr

En stroom!!! Vroeger best vaak een beste opdonder gehad van stroom.
    Vorige maand voor het eerst zelf een stop verwisseld:D...puur omdat het moest (vriend was niet thuis en niet bereikbaar), heb mn vader gebeld hoe dat moest en hem wel 10x gevraagd of hij mij kon garanderen dat ik niet ge"electrocuteerd werd :)....ben je 30jaar ;)

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

toen mijn amandelen geknipt zijn ben ik heel bang geworden van de narcose. en tot heden nog steeds. na mn bevalling had ikeen totaal ruptuur en moest eigenlijk onder narcose gehecht worden. ik heb zoveel tam tam gemaakt dat ze het onder plaatselijke verdoving moestten doen. hebben ze gedaan maar dan deed het veel meer pijn bla bla bla. ik zei: maakt niet uit. liever megapijn als weggemaakt worden. dus das echt wel een trauma. en verder inderdaad die nar van bassie en adriaan. die lach van die gast!

11. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Mijn ouders waren een keer toen ik heel klein was ´s avonds een SF film aan het kijken over aliens die op aarde kwamen en mensen kidnapten en met een boortje in de nek een soort apparaatje stopten om ze slaven te maken (weet niet hoe de film heet). Ik was net tijdens die scene stiekem binnengeslopen omdat ik niet kon slapen ofzo.
    Ik heb nog jaren mijn deken stevig achter mijn nek gepropt voor ik ging slapen.

12. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    haaien,kan de film Jaws nog niet zien.
    de clown uit de film it.
    en toen ik wat kleiner was de trollen uit david de kabouter,die tekenfilm.

groetjes petra

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Sinds ik Jaws heb gezien krijg je mij de zee niet meer in. Maar dat heeft ook te maken met t feit dat er vanalles rond zwemt daar en ik t niet zie aan komen. Dat vind ik gewoon eng. De beestjes zelf eigenlijk helemaal niet (ben dan ook n kind geweest wat bvb met de meeste vreemde insecten etc aan kwam lopen van "MAM KIJK ES!!")
    En heb ooit een stukje van n film gezien waarin mensen n soort ziekte kregen en dan rood poeder werden (klinkt erg vaag maar de film heet geloof ik red dust oid) Ben echt n HELE tijd bang geweest dat dat met mij ook zou gebeuren en ik niet meer wakker zou worden als ik ging slapen.
    En dan de duivel die onder mn bed zat en me zou grijpen als er ook maar iets van me onder de dekens uit zou komen. Zie je het voor je? Midden in de zomer, bloedje heet en ik lig onder mn dekbedje verstopt! En dat heb ik toch heeeel lang gehad hoor dat ik mn handen etc niet buiten boord durfde houden (nu niet zo zeer meer dat ze persee onder mn deken moeten).

14. CherryAyden

HAHA! Sorry jeugdtrauma's zijn niet grappig maar dat is zo herkenbaar!

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik heb van jongs af aan altijd al nachtmerries, ik word dan achterna gezeten, maar ik kan niet wegrennen.
    Alleen heel langzaam lopen.
    Dan komt er ineens uit het niets een HELE harde gil en schok/schrik ik altijd wakker!
    Dus vanaf jongs af aan lig ik al-tijd met mijn oren onder de dekens om me te beschermen tegen die gil!
    Ook in de zomer.. Maakt me niks uit!
    Als er niks over mn oor ligt, kan ik niet slapen!
    Laatst had ik de droom weer, ik ben dan ineens wakker en klamp me dan helemaal aan mn vriend vast.;)

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    clowns!
    ik vond ze al vreselijk en vind ze nog vreselijk!

17. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    nadat ik de it gezien heb (was ik toen nog veel te jong voor ) heb ik een gruwelijke hekel aan clowns....zeker als ze gaan lachen (en tja dat doen clowns nog wel eens ;) ) BBBRRRR

18. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ogen!;) Mijn o-zo-lieve zus stond mij altijd in t donker op te wachten ergens achter een hoekje of een deur, en als ik dan binnen kwam keek ze me aan met zo'n ogen: :$

En karbonkel idd! Jezus was dat ding eng vroeger kreeg al de kriebels als ze op school zeiden: nu gaan we tv kijken:$:D:D

19. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik ook en ook van die mimespelers verschrikkelijk. Loop er nu nog met een boog omheen. En wat zo gek is net of die mensen het voelen want ze moeten altijd mij hebben. :(

20. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oorwurmen. .

Mijn oom maakte mij ooit er een bang mee. Nu moet je het zo zien. Ik ben 24 jaar, 1.85 lang en heb schoenmaat 44 waar ik zo'n ding mee kan vermorzellen. Maar ik sta als een kleinmeisje van 3 gillen dat het weg moet. En nee doodtrappen mag niet van mij. Dat vind ik zielig.

Deel Deze Pagina