He meiden, wellicht kunnen de temp-experts mij een beetje helpen Ik ben afgelopen zaterdag 29 oktober ongesteld geworden. Omdat ik graag wat meer inzicht wil in mijn cyclus, ben ik zaterdag begonnen met temperaturen. Nu zie ik eigenlijk bij iedereen dat de temperatuur voor de eisprong onder de 37 graden ligt, maar bij mij is hij nu al 4 dagen precies 37 graden! Is mijn 'normale' lichaamstemperatuur dan zoveel hoger dan bij 'anderen'? Oja, ik was maar heel kort (maar wel zwaar) ongesteld, alleen zaterdag en zondag. Mijn ongi duurt eigenlijk altijd maar 3 dagen ofzo, dus dat is niet anders dan anders. Is er hier misschien iemand die ook begint met 37 graden en waarvan de temp na de ovulatie dus nog hoger wordt? Of ben ik gewoon vreemd Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
ikzelf zit een stuk lager, maar het kan ook zijn volgens mij dat je temp pas later na je menstruatie zakt. hangt er ook vanaf hoe laat je uit je bed komt denk ik. als ik later er uit kom is mijn temp wel een paar tienden hoger... zou gewoon lekker doortempen en kijken wat ie doet.
@zilla ik ben hrt eens met surf: lekker doortempen. Bij mij is die ook lager, sterker nog ik kom amper boven de 37. Houd je je temp al bij op een site (Fertility Friend / Menstratiekalender)? Dan kun je je grafiek makkelijk delen hier, kijkt voor de andere forummers wat makkelijker.
Dank je wel voor de reacties! Ik ga ook zeker door met temperaturen, maar vroeg me gewoon af of er meiden zijn die dit ook hebben. Iets van 'herkenning' ofzo. Ik temperatuur trouwens elke dag om 7.15 uur. Ik heb een account bij FF, zal eens kijken of ik mijn grafiekje in mn handtekening kan krijgen
Voor als je het per ongeluk niet kan vinden: Rechts bovenin bij 'Sharing' --> 'Charting Home Page' Dan zie je bovenin staan ´Your Charting Home Page Web Address:´ Die link in je handtekening plaatsen
Ik ben ook zo warm, bij 'gewone basale temperatuur ligt tussen de 36,9 en de 37 graden en na mijn eisprong zit ik gemiddeld op de 37,3 met uitschieters naar de 37,5-37,6. Het valt mij ook altijd op dat iedereen hier zo ver onder zit.
@ mime28 Kijk, dat vind ik dan weer goed om te horen, dat er nog iemand is die het ook heeft Ik temperatuur gewoon rustig verder Dank je wel voor je reactie!
Volgens mij maakt het ook uit hoe je tempt. Een oraal opgenomen temperatuur is altijd lager dan een rectaal opgenomen temperatuur....
Nou je moet vooral NIET naar menstruatiekalender gaan. Niet als je binnenkort zwanger wil worden tenminste. Want je komt op een wachtlijst, belachelijk! Een wachtlijst voor een internetsite!! hahaha, wie denken ze wel niet dat ze zijn. En oja, gaan ze op de site ook nog vragen of je zoveel mogelijk promotie voor ze wil maken. Ze kunnen de 200 reacties via de social media niet eens aan.
Diepe zucht... is dit nu niet wat overdreven? "Wie denken ze wel dat ze zijn"?? Wat mij betreft: heiligen! Zo. Dat is er uit
Ik blijf gewoon lekker doortemperaturen. Vandaag ook weer exact 37 graden (ik dacht eerst dat mn thermometer kapot was, maar hij geeft toch echt ook wel andere temp aan ). Wat vreemd is aan deze ongi is dat ik dus alleen zaterdag en zondag hevig ongesteld was (1 dag na NOD en normaal heb ik de avond er voor al bloedverlies en dat was nu niet zo) Maar nu heb ik ma, di en vandaag heeeeel lichtroze bloedverlies. Heel weinig, maar t is er wel. Deze ongi is in ieder geval anders dan de andere keren ('normaal' 3 dagen ongesteld en daarna helemaal schoon), dus misschien is mijn temperatuur daarom ook wel raar. In ieder geval bedankt voor jullie reacties en ik temp lekker door
Hey... misschien gek vraagje... maar weet je zeker dat je ongesteld was en dat het geen innestelingsbloeding was?
Nee, dat weet ik niet zeker. Maar omdat het eigenlijk die 2 dagen dat het duurde er precies zo uitzag als een ongesteldheid ga ik er toch vanuit dat het een ongesteldheid is. Maar nu ga ik toch twijfelen Misschien ga ik voor de zekerheid wel een testje doen.
Vanmorgen was mijn temp 36.8, iets gezakt dus. Ik heb dus besloten om geen test te gaan doen. Omdat dit de eerste ronde is met temperaturen, zal ik wel aan het begin van mijn cyclus nog wat hoog zitten en daarna naar beneden gaan met de temp. Daar ga ik nu maar eerst van uit
Ik zit zelf normaal gesproken altijd rond de 36.6 en 36.8. Na mijn eisprong gaat hij naar min. 37 en dan zakt hij weer op de dag van mijn ongi. Maar de vorige ronde zakte hij pas tijdens mijn ongi. Kan dus ook goed zijn dat jou temp ook pas zakt tijdens je ongi. Nog even aankijken dus.. Verder denk ik ook niet dat het erg zou zijn als je temp altijd rond dat punt zit, heb het al vaker gezien op de tempkaartjes hier..
Ik ben ondertussen natuurlijk een aantal dagen verder, en mijn temperatuur is netjes gezakt tot ongeveer 36,6. Heeft wel even de tijd nodig gehad om te zakken. Nu hoop ik natuurlijk dat hij snel weer gaat stijgen en dat mijn ei is geweest!
He meiden, ik zit ondertussen 7 dagen voor mijn NOD. Vandaag had ik een (kleine) stijging in mijn kaartje. Wat denken jullie, ziet mijn kaartje er goed uit? Is de eerste keer dat ik temperatuur dus weet zelf niet wat 'normaal' is... Bedankt voor de antwoorden