Hoe lang duurt deze piek??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lalalola, 5 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalola

Lalalola Niet meer actief

Hoi dames,

Hier mijn ovutestjes. Hoe lang duurt zo'n piek eigenlijk en wanneer is het beste moment om te seksen? En hoe lang na de piek springt mijn ei? Testen zijn overduidelijk positief deze hele dag al..

Sterretje achter de testen is ovulatiepijn. Kon er een paar uur terug echt niet van lopen. Nu gaat het beter.

Gisteravond (cd 28) voor het laatst seks gehad.

SMJD vindt dit leuk.
  2. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik zou het morgen weer gezellig maken. Succes ;)

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik had altijd 1,5 dag positieve testen. Dus bv. avond-ochtend-avond of ochtend-avond-ochtend als je snapt wat ik bedoel.

Je ei springt 24-48 uur na je piek. Dus morgen of overmorgen. Ik zou morgenochtend en overmorgenavond seks hebben als ik jou was.

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Cd 28.. Altijd lange cyclus? Ben je niet zwanger..?

5. Lalalola

Oké duidelijk. Ik maak het morgenochtend weer gezellig :thumup:

6. Lalalola

Ja altijd lange cyclussen. Ik heb volgende week een afspraak bij de huisarts om hiernaar te kijken

Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik klik op vind ik leuk. Maar is stom natuurlijk!! Succes, hopelijk kan je goed geholpen worden :)

8. Lalalola

Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden.. En anders dat het verder geen invloed op de vruchtbaarheid heeft maar dat ik gewoon wat meer geduld moet hebben haha

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.918
    15.585
    113
    Nabij Utrecht

Ik denk dat ze gaan zeggen dat je wat meer geduld moet hebben ;)
    Op zich zijn ze niet mega lang, maar wel onregelmatig helaas.
    Je tempkaart laat zien dat je wel een mooie eisprong hebt met een mooie lf van 12 dagen.

Het enige wat ze kunnen doen om je periode tot ei korter te maken is met hormonen (clomid/gonal-f etc), maar dat moet via de gyn en dan moet je een doorverwijzing krijgen, zit je met wachttijd, krijg je eerst een of meerdere maanden ovulatie inductie en als alles goed is, zullen ze je toch eerst verzoeken het zelf nog even te proberen.

Aangezien je nog maar 3 maanden bezig bent, is de kans heel groot dat je toch binnen nu en 8 maanden zwanger raakt ;);)

Een huisarts zal je ook pas doorverwijzen als je ong 1 jaar bezig bent ;) dat doen ze niet na 3 maanden al (waarbij je netjes elke maand een eisprong hebt, welliswaar met een inregelmatige cyclus).

Succes :)

Chocoladetaart en Hondagirl25 vinden dit leuk.
  10. Lalalola

Dankjewel voor je reactie. Dit heeft me eigenlijk wel gerustgesteld. Zolang ik een ovulatie vaststel is er eigenlijk niks aan de hand dus. Gewoon iets meer geduld hebben..

11. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Je ei springt gemiddeld 36 u na het begin van je piek. De test van gisterochtend was positief dus toen zat je al in je piek; ik verwacht dat je vandaag ergens je eisprong gaat hebben. Dus als ik jou was zou ik het nu nog nog even gezellig maken, denk dat je morgen te laat gaat zijn...

Deel Deze Pagina