Afgelopen zaterdagavond moest ik naar het ziekenhuis, ik had namelijk al weeën en de vk kon de ligging niet bepalen. Eenmaal daar bleek uit de echo dat ze dwars lag en bij het toucheren had ik 1cm ontsluiting dus moest ik daar blijven. De vk had de gyn nog gezegd dat ik nog een suikeronderzoek zou krijgen vanwege de snelle groei van de kleine, maar volgens hem was er niks aan de hand dus dat onderzoek was niet nodig. Maandagavond werd ik weer naar huis gestuurd, de weeën waren afgezakt en er was verder geen ontsluiting. Echter begon het hele verhaal woensdagochtend weer opnieuw dus weer naar het zhuis. Deze keer was het AZM vol dus moesten we naar het Atrium, daar een paar uurtjes geweest en ik kon weer naar huis want zelfs na beweging (veel lopen) kwam er geen verdere ontsluiting. Voor de zekerheid hebben ze urine nagekeken, wat bleek, ik had een te hoog suikergehalte. Dus vandaag nuchter laten prikken bij de huisarts en daar bleek ik een waarde van 7.2 te hebben Ik mag dus nu alsnog een dagcurve gaan laten doen en moet naar de gyn. Bah wat een gedoe zeg, hadden ze afgelopen weekend in het AZM nou gecontroleerd hadden we al wat geweten maar nee dat hoefde niet, nou blijkbaar dus wel! Nu maar hopen dat het allemaal meevalt.
Gatsie.. zo stel je je bevalling ook niet voor. Beetje lopen leuren met je dikke buik. Oh artsen communiceren ook niet... hopen dat het snel komt en dat je niet weer naar huis wordt gestuurd!