Ovulatietest als zwtest?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Friesland90, Dec 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Hallo,

Deze keer toch maar weer een topic openen. De vorige is niet meer actief en aangezien ik met een vraag zit, dacht ik dan maar een nieuwe.

Aangezien ik meerdere verhalen heb gelezen over mensen die testen met een ovulatietest voor het doen van een zwangerschapstest. Dacht ik, laat ik er ook 1tje wagen aangezien ik nog niet op mijn NOD zit.

Tot mijn verbazing, verscheen er een aardig dik test lijntje. De test ik duidelijk niet positief voor een ovulatie test.
    Het valt mij wel op, dat de vorige 2 keren ik dit deed voor mijn NOD er helemaal geen duidelijk streepje stond zoals nu.
    Ik zit nu ongeveer 10 DPO. Weet het niet helemaal precies.

View attachment 116241

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    In het echt is de test wat duidelijker te zien. De streep is wat donkerder en rozer dan op de foto lijkt

3. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Hoi, waarom gooi je geen zwtest tegenaan? Met 10 dpo zou het moeten kunnen. Ik wil je niet teveel hoop geven maar het zou zomaar raak kunnen zijn. Dus testen!!!!!!!

4. mlis

mlis Niet meer actief

ja zou ik ook doen...wie weet.. :D

5. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Nou, omdat ik ze niet in huis heb liggen.. En de ovulatietesten had ik nog liggen van vorige maanden. Er gaat zo ontzettend veel geld zitten in al die testen:(
    Ik denk dat de kans toch nog wel klein, Ik zie bij de meeste dat de ovutest echt knal positief is als ze zwanger zijn..

6. mlis

mlis Niet meer actief

je weet het nooit.. kv 2 v5 euro zijn niet zo duur en zijn hele goede testen..

7. Gonca

Gonca Bekend lid

Oct 27, 2009
    743
    0
    0
    Mijn ovulatie test was ook zo, 4 dagen voor nod.
    Toen heb ik gelijk zwtest gedaan van kruidvat,
    en ik zag gelijk binnen 3 min roze streepje:D

Zie mijn banner:D

Doe morgen zw test met je ochtenurine.

8. mlis

mlis Niet meer actief

gonca gefeliciteerd..:D was vast wel ff schrikken..als een ovutest dan positief aangeeft en vervolgens een zw.test ook.. :D in eerste instantie wist ik niet dat dat kon maar lees dat er meer dames zijn die had hadden.. :D

9. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Gefeliciteerd Gonca..!!
    Ohh dat geeft ook wel wat hoop moet ik zeggen hoor.. Ik wist het eerst ook niet mlis, maar ik had het al een paar keer gelezen.
    Vorige 2 maanden had ik ook voor de NOD een ovulatietest gedaan en deze waren negatief, en ook duidelijk. Maar nu ik dus een best duidelijk streepje zie, begin ik wel te twijfelen of het misschien raak kan zijn..
    Kan natuurlijk ook altijd morgen nog een ovutestje doen. Hij zou dan toch ook donkerder moeten worden??

10. mlis

mlis Niet meer actief

ik weet het niet meis, maar het ziet er wel goed uit.. ik zou gewoon morgen ff een testje doen.. dan weet je het zeker.. :D

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb laatst voor de lol een ovutest gedaan (ik was al 12 weken zwanger ofzo), gewoon om het eens uit te testen. Maar bij mij was de teststreep dus veeeeel duidelijker dan de controlestreep.
    Dus het zou zo maar kunnen.

Enne... niet dat ik het je toewens... maar mocht je nu alsnog ongesteld worden... ik heb nog ovutesten liggen die je tegen een leuk prijsje kunt overnemen. Stuur me dan maar een PBtje ;)
    Uiteraard hoop ik gewoon op een knalpositieve zwangerschapstest voor je!

12. mlis

mlis Niet meer actief

zie je meis, alles is mogelijk ;)

13. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    Ik zou nog even wachten als ik jou was, heb het ook een keer gehad, en werd evengoed ongie.. dus ff 2 dagen wachten en dan eens een zw test doen?

14. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Hopmarjanneke, Dat vind ik echt heel lief aangeboden..!! Natuurlijk hoop dat ik dat ik ze niet meer nodig heb, maar daar gaan we maar niet van uit. Ik wacht het nog eventjes af. En anders zou ik ze graag van je over willen nemen!!

Patje20, dat denk ik inderdaad ook. Als ik niet een vaag twijfeltestje wil hebben, kan ik beter nog even wachten. En des noods morgen nog wel een ovutestje doen, om te zien of ie donkerder wordt?? Weet niet of het zin heeft. Maar kan het altijd proberen.

15. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had op 7dpo een bijna posi ovutest (heb daar ook een topic van met de foto)...
    en nu worden mijn zwangerschapstestjes steeds duidelijker op 9 dpo(zit ik vandaag)..dus het kan wel hoor, zal voor je duimen!Morgen misschien toch maar zw testje er tegenaan gooien!:)

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Stuur me maar een berichtje tegen die tijd. Houd er wel rekening mee dat ik misschien niet "direct" reageer. Ik heb als alles goed gaat vanaf 19-12 thuis weer internet en heb tussen Kerst en Nieuwjaar vakantie. Dus het kan zijn dat ik dus "vertraagd" reageer vanwege "geen toegang"

17. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Daantje, als ik jou foto zie, dan vind ik hem wel stukken duidelijker dan die van mij..!! het is natuurlijk ook een ander merk, dus op zich ook lastig te vergelijken denk ik. Wat spannend zeg, ik zal ook voor jou duimen..!! Maar denk dat ik je wel kan feliciteren..:)

Hopmarjanneke, dat is goed hoor.. Heeft ook geen haast.. In ieder geval al vast een hele fijne vakantie..

18. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik heb gister ook getest met ovu en was knal positief, erna een zw test en die negatief
    vandaag 1 dag overtijd en toch een negatieve zw test

ik zou gewoon over een paar daagjes testen (makkelijk gezegd he tegen iemand anders ;))

19. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, maar ik heb vaak ook zulke lijntjes voor mijn nod.
    Ik hoop hoop hoop voor jou, maar maak jezelf niet te blij, dan doet het dadelijk zo'n pijn als het niet is.

ovulatie test is nog altijd geen zw test!

20. giraf

giraf Niet meer actief

Mijn ovutest zag er precies hetzelfde uit op 4 dagen voor NOD en op 3 dagen voor NOD spatte het 2e streepje er bijna vanaf :D

Share This Page