Wie wil er mee kijken?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Matonneke, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hallo (misschien meer) ervaren FF-gebruikers!

Dit is mijn eerste maand dat ik temperatuur en mag inmiddels zeggen dat ik er onzeker van word.

Tijdens het temperaturen kregen wij de melding dat op dag 13 mijn eisprong had plaatsgevonden.
    Bij een stabiele cyclus van 31/32 dagen leek mij dit al vreemd.
    Een paar dagen later heeft FF dag 13 geschrapt als datum eisprong en werd ik naar dag 17 gezet. Snelle rekensom leert dat dit precies bij mijn cyclus past (bij een LF van 14 dagen)

Vandaag vul ik opnieuw de gegevens in en Voila ik word opeens weer teruggezet naar dag 13 met eisprong.

Wie heeft hier ervaring mee? ik weet nu niet wat ik aan moet houden.
    Dag 17 lijkt mij de meest logische?!

Worden jullie ook zo wel dagen vooruit en achteruit gezet? :(

Mijn temp kaartje staat in mijn handtekening!

Alvast bedankt!!!

Groetjes

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Lastig kaartje ja, FF geeft je eisprong ook aan met een stippellijn: is ook niet zeker van zijn zaak.
    Ik zie nu ook dat je pas op dag 8 begonnen bent: FF heeft geen goede referentie wat je temp waarden zijn van voor de ovulatie. Ik zou er deze ronde geen waarde aan hechten en zorgen dat je de volgende keer vanaf dag 1 meet.

3. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Allereerst heel erg bedankt voor het kijken!!!
    Ik heb inmiddels de waarden waarvan ik het wel nog wist maar waarvan ik de tijd niet meer weet wel ingevuld. Naar mijn weten werd hij zonder tijd minder accuraat. Zoals je kan zien is mijn temp nog vrij hoog tijdens mijn periode. Ik vind het ook erg lastig te interpreteren. Ik snap dat FF er ook moeite mee heeft.
    Voor mijn eigen gevoel hou ik het maar op dag 17. Gevoelsmatig kan dit kloppen gezien de duur van mijn cyclus.

Wij gaan ook maar mooi door met temperaturen. Kijken of de volgende ronde we een iets duidelijker beeld kunnen produceren! :)

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hmm hij blijft staan idd op dag 13. Wsl toch doordat je temp 3 dagen achter elkaar stijgt en tov het laagste punt vrij hoog blijft daarna.

Je temp is nu iig mooi hoog, afwachten geblazen...en duimen maar :)

5. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hmm..... <-- is precies mijn gemoedstoestand als ik naar het kaartje kijk. Dat geeft het prachtig weer.

Temperatuur is inderdaad nu mooi stabiel hoog. Ik duim als een idioot. (vriendlief heeft grotere duimen en duimt ook mee) Wij houden voor onszelf een normale cyclus van 31 dagen aan. En gaan dan ook niet eerder testen als halfweg/eind volgende week. Mocht mijn ei toch eerder geweest zijn dan ben ik tegen die tijd ook nog wel zwanger (hopen we) :D

Deze maand weer klachten die ik andere maanden niet voelde. Je zou toch haast gaan denken dat het raak is geweest. :p Ik blijf updaten!

Ik zie dat jullie ook al een tijdje bezig zijn. Ik wens jullie heel erg veel succes en dat het op eigen kracht mag lukken voor jullie. Ik duim ook voor jullie mee!!!

Heel erg bedankt in ieder geval.

Liefs

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hoi Matonneke,

gezien je temperaturen snap ik wel waarom FF aan dag 13 denkt, daarna is je temp overall gezien hoger. Het zou kunnen dus. Maar als je gewoon nog enkele dagen doorklust tot dat je dag 17 erbij hebt is er weinig aan de hand qua bevruchtingskansen.
    Zie het niet als een exacte wetenschap, maar als een hulpmiddel en leidraad om je kluspogingen goed te timen.

Ik raad je we aan om de cursus die bij FF zit eens te doen, want je hebt tegenstrijdigheden in je kaartje. FF kan alles beter plaatsen als je meer gegevens dan alleen de temp invult, dus bijvoorbeeld je baarmoederslijm (kun je gewoon beoordelen in je onderbroek, zo doe ik het. Evt als je twijfelt een vinger inbrengen en er wat uithalen.
    Je vult namelijk ver na je eisprong vruchtbaar slijm in (e van eggwhite op dag 10 en 11 dpo) en dat kan helemaal niet. Enkele dagen tot op je eisprong heb je vruchtbaar slijm, na de eisprong droogt het weer in. Meest belangrijke is het goed invullen van het kaartje, anders begrijpt FF het niet.

7. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hartelijk dank voor je reactie!!!

De cursus heb ik inderdaad niet gedaan. Dit kan ik wel eens even gaan doen ja. Ik vind het ook heel erg moeilijk om het slijm te beoordelen, want bij mijn weten ziet het er eggwhite uit, nu moet ik wel zeggen dat ik dat ook op cyclusdag 14 had. Ik wou laatst al googlen hoe dat slijm er in verschillende stadia uitziet :) Je raad het al weinig succes. Op dit moment heb ik nog steeds erg veel last van slijm. Is er iemand die slijm interpretatie cursussen geeft?? :(:p

Wij klussen de hele maand door dus voor een gunstig moment voor bevruchting ben ik niet bang.
    Ik ga straks maar eens kijken of ik de cursus kan doen. Hartelijk dank voor de tip!!! :)

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    De beoordeling van slijm komt ook terug in die cursus :)
    En 1 ding... als je de dag ervoor seks gehad hebt lijkt het sperma wat er nog uit komt op het eggwhite, maar dit is het dan niet.

In het kort:
    dry --> je vagina voelt droog, minimaal slijm. Soms wel iets maar dat is dan korrelig. Niet rekbaar tussen duim en wijsvinger.
    sticky --> plakkerig, maar niet rekbaar tussen duim en wijsvinger. Breekt meteen
    Creamy --> ziet er uit als creme of lotion qua dikte. Echter niet rekbaar. Heb je veel meer van als je zwanger bent. Goed teken, ook in de fase na eisprong als je het steeds hebt.
    watery --> waterig, dun. Vaak al iets rekbaar. Sperma kan hierin overleven en zich verplaatsen.
    eggwhite --> iets dikker als watery en zeer rekbaar tussen duim en wijsvinger. Sperma kan hierin overleven en zich verplaatsen.

Je hoeft overigens niet alle types tegen te komen... scoor het meest vruchtbare slijmsoort wat je ziet op een dag. Je kunt in overgangen verschillende soorten zien namelijk.

9. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Ik heb duidelijk verkeerd geinterpreteerd, want ik las white en dacht ja het is wit van kleur. Maar dit is dus niet van toepassing.
    Als ik de beschrijvingen zoals bovenstaand lees lijkt de mijne het meeste op creamy. Moet wel zeggen dat ik altijd veel last hiervan heb. Nadat ik zes jaar geleden een spiraal heb geplaatst is dit veel erger geworden.

Heel erg bedankt voor het uitleggen en de tijd die je daar voor hebt genomen. Je zou toch verwachten dat ik na vier zwangerschappen er iets meer verstand van zou hebben. :)

Liefs

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ach het is net waar je interesses liggen denk ik dan....

eggwhite komt doordat ze het vergelijken met het eiwit. Het is iets doorzichtiger zeggen ze. hoe wel ik dit niet echt gemerkt heb. Ik kijk naar het rekbare.

11. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Dat hele rekbare heb ik wel gehad op dag 14. Nu is het niet meer erg rekbaar. Soms door de hoeveelheid nog een heel klein beetje.
    Ik zal de volgende ronde toch eens wat beter opletten en wat meer onderzoek doen ernaar. Hoewel ik nog steeds stille hoop koester dit niet nodig te hebben. Die temperatuur mag wat mij betreft zo mooi hoog blijven.
    Ik zag dat jouw temperatuur ook zo mooi hoog bleef. Nog gefeliciteerd met je zwangerschap!!! :)

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank je, hoop voor je dat het raak is.
    Ik begreep de soorten slijm pas echt toen ik een hele cyclus geobserveerd had, dan zie je de verschillen goed.

13. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    We hebben succes gehad. Zaterdag en zondag een positieve test in handen gehad. Twee duidelijke strepen dat mijn ei inderdaad eerder moet zijn geweest dan ik heb gedacht.

:$ wauw!!!!!

14. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd !!

15. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Gefeliciteerd!

(of je hcg aanmaak is gewoon in sneltreinvaart gegaan)

16. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    #16 Matonneke, 11 jun 2012
    Laatst bewerkt: 11 jun 2012
    Dat laatste betwijfel ik. Want ik heb nooit positief getest. Teste bij mijn zoons altijd negatief terwijl ik echt zwanger was. Heb met 4 weken getest, met 6 weken met 8 weken en met 11 weken. Pas bij de dokter bleek ik zwanger. Met toen een termijn inschatting van 4 weken. Gingen voor een echo en de eerste was 11wk3 dagen en de tweede was 13w5 dagen.
    :$
    Dus ik vind het heel bijzonder dat ik eindelijk ook eens positief test!!!! :)

Allemaal erg bedankt voor de felicitaties!!!!

Bijgevoegde bestanden:

17. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb wel vaker op internet gelezen over vrouwen waarbij het per zwangerschap enorm kan schelen. (zelfde verhaal eigenlijk als jij, negatief testen en uiteindelijk na 3 maanden zwanger gebleken van een drieling bijvoorbeeld)
    Hoe was je temperatuur bij die zwangerschappen waarop je zo lang negatief testte? Ben best benieuwd.

18. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Om eerlijk te zijn was ik 17 toen ik voor het eerst in verwachting raakte. We waren er dan ook absoluut nog niet mee bezig. Ik ben dan ook de eerste drie maanden aan de pil geweest en dus ook "gewoon" ongesteld geweest.
    Bij de tweede gaf ik nog borstvoeding aan de eerste en gebruikte een minipil en werd pardoes weer zwanger. maar bleef ook hier "gewoon" bloeden. Niet gek ook met een pil natuurlijk.

Nu ben ik zes jaar verder. Er is een hoop anders geworden. Uiteindelijk door de spiraal zwanger geraakt van een tweeling. Dit is mis gegaan op 8 weken.
    Twee maand geleden een vmk gekregen. En vanaf die tijd zijn wij er mee bewust mee bezig. Dit was de eerste maand dat we iets met temperaturen deden.

Dus helaas kan ik je daar geen antwoord op geven!

Deel Deze Pagina