Dag dames, Vandaag zit ik op dag 32 van mijn cyclus. Vanwege mijn pcos heb ik onregelmatige cyclussen. Normaal gesproken blijven mijn temperatuurkaartjes goed afleesbaar met een duidelijke temperatuurstijging na ei en een dik kruis in FF. Ook heb ik vaak wel echt positieve ovulatietesten voor twee dagen die overeen komen met mijn temperatuurstijging. Deze maand had ik 10 dagen positieve ovulatietesten en kwam ik er op de 10de dag achter dat de testjes uit de ene z&k zak positief aangaven (even donkere streep) en een testje uit een nieuwe zak van datzelfde merk en dezelfde gevoeligheid bijna omo-wit was. Ik heb de ovu-test-uitslagen dus uit FF verwijderd omdat het dus nietszeggende informatie is. Ook heb ik vier temperaturen ge-dischart omdat ik koorts had. Nu heb ik echt het idee dat ik mijn ei moet hebben gehad. Mijn afscheiding is (eindelijk!) niet meer waterig of rekbaar en mijn temperatuur is al drie dagen hoog.. maar FF zet geen kruis! Niet eens een stippellijn. Willen jullie met mij mee kijken alsjeblieft? Thanks dames!
Als ik hiernaar kijk denk ik dat je ei op dag 28 is geweest. Dat is een hele mooie en duidelijke stijging.
Thanks voor het meekijken. Ik zou zelf ook denken de 28ste, maar snap niet zo goed waarom FF het niet aangeeft. Ik dacht, misschien door het rekbaar slijm op de 29ste, maar het maakt niet uit of ik dat weg haal of niet.
Moet eerlijk zeggen ik persoonlijk vindt dat FF het altijd vrij slecht aangeeft. Ik vind mijn eigen kaartjes altijd vrij duidelijk, maar FF geeft altijd hooguit een stippellijn. En dan niet eens altijd op de juiste plek. Terwijl mijn eigen interpretatie altijd exact klopt met mijn menstruatie.
Ik zeg ook dag 28. Misschien komt het ook wel doordat je voor de eisprong 4 dagen mist (waarvan 2 gediscard) en daarbij de vele eggwhite slijm ingevuld hebt, ook na de eisprong.
Dat komt doordat ik geselecteerd had "fever" te hebben (wat ik ook had) en dan discard hij vanzelf. Ik heb ook nog nooit zo lang eggwhite gehad. Heb het idee dat mijn lijf twee weken lang geprobeerd heeft een eisprong te krijgen, kan dat? Ik denk overigens dat FF toch gelijk heeft en dat ik nog geen eisprong heb gehad, want ik had zojuist een echte knaller van een ovulatietest en had niet eens rekening gehouden met niet drinken etc. omdat ik hem allang niet meer had verwacht. Zie foto, links is testlijn en rechts controlelijn). Ik weet dus wat me te doen staat vanavond 😁😉...
Je weet wel dat ovulatietesten vaak vals positief zijn bij mensen met pcos? Ik weet niet hoeveel je je daar aan vast moet houden.
Ja hoor, ik ben behoorlijk goed op de hoogte 😉.. een echte knaller heeft bij mij tot op heden altijd ook voor een eisprong gezorgd (ook deze maand weer, want mijn temperatuur sprong vandaag omhoog!). Ik heb deze maand wel 10 dagen een even donkere testlijn gehad, waarschijnlijk door mijn verhoogde LH door PCOS, maar dan knalt hij dus niet op deze manier!