Hallo, Ik ben benieuwd of er mensen zijn die tijdens de zwangerschap hardlopen. Tot wanneer kan dit? Graag ervaringen delen .
Ik was voor mijn zwangerschap ook fanatiek aan het hardlopen. Nu ik zwanger ben doe ik het niet meer. Voor mij voelt het niet goed. Maar als het gewoon goed aanvoelt kun je blijven hardlopen.
Ja hoor, kan gewoon. Je moet alleen zorgen dat je tijdens het lopen zou kunnen blijven praten, dus niet echt buiten adem bent. Tijdens de vorige zwangerschap wekelijks met een groep gesport en dan liepen we ook altijd een stukje hard, vanaf 35 weken ging ik powerwalken.
Ik heb het ook gedaan tot een week of 20, daarna voelde het voor mij niet meer prettig! Het kan in ieder geval geen kwaad hoor, juist gezond om te blijven sporten! En goed naar je lijf luisteren
Doen waarbij jij je prettig voelt let wel op je houding tijdens het hardlopen ivm bekkeninstabiliteit
Ik hoopte heel lang te kunnen hardlopen, maar rond 12 weken begon ik last te krijgen van mijn buik. Met 15 weken ben ik echt gestopt, en alleen nog gaan wandelen. (Last van harde buiken.)
Ik had ook de intentie om te blijven lopen zolang het goed voelde ( liep 2 a 3x in deweek 10 km), maar mijn lijf weigerde dienst na 8 weken. Kreeg pijn en hield het niet meer vol. Overgegaan op wandelen. Inmiddels zit ik weer op mijn oude niveau, dus het komt wel weer goed.
Bij zoon heb ik gesport tot de dag van de bevalling. Bij dochter moest ik het iets rustiger aandoen. Nu ben ik nog aan het lopen (nog maar drie maand zwanger) en wil het graag lang volhouden. Alleen krijg ik nu na een halfuurtje lopen al wat zeurende pijn aan mn banden. Dit terwijl ik wel gewoon ben om te lopen. Liep zo'n drie keer in de week een uurtje.