ik kan me ook niet voorstellen dat we over een paar weekjes max weer een baby'tje in ons armen hebben! @engeltje23: fijn he die voorweeen blegghh.hier ook veel aanwezig. ik heb (nog) geen gezwollen gezicht maar dat zal vast ook nog wel komen.. wel beginnen mijn enkels ietsje dikker te worden maar het valt me nog mee en mijn ringen kan ik ook nog makkelijk om terwijl ik bij mijn dochter vanaf 35 weken geen ring meer om kon. grappig dat dat toch zo kan verschillen. ik heb het mijn hele zwangerschap ijskoud gehad en sinds deze week heb ik het alleen maar warm en soort van opvliegers steeds, lijkt wel of ik in de overgang ben ofzo :/ daarnaast bekkenpijn en pijnlijke drukkende pijn in onderbuik met lopen dus ik hoop echt dat ik niet al te lang meer hoef..
@mamajess: oh heel herkenbaar allemaal! Vannacht sloeg mijn man ook nog eens zijn arm om mee heen, heel lief, maar veel te warm!! Hopelijk duurt t niet al te lang meer bij je, je bent nu ongeveer 38 weken toch? Hier hield ik bij mijn zoontje ook al vroeg heel veel vocht vast en nu nog nauwelijks, behalve nu dus in mijn gezicht, meeste fijne plek haha
misschien trekt het nog weg gezien je verder praktisch geen vocht vasthoudt? maar heb ook wel gemerkt dat het zo van de 1 op andere dag kan verschillen en veranderen wat ik nu ook heel erg heb is dat ik totaal geen zin heb om te koken en gezond te eten. is me allemaal te vermoeiend. doe maar makkelijk een broodje en ijsje toe ben ook weer veel misselijker na het eten dan eerst. erg irritant. was altijd van de groenteshakes en smoothies en juist nu proef ik die de rest van de dag nog als ik dat heb genomen en smaakt het me totaal niet.. nee ben pas 37 weken en 3 dagen dus moet nog ff. dinsdag weer controle en dan zouden we kijken tot hoever ik moet doorlopen gezien mijn mega royale vruchtwater waardoor ik nog meer buikpijn heb dan normaal enzo
Ik hoop het idd en anders is het gewoon jammer Hier lukt t koken nog wel aardig, maar de geur van vlees kan mij nu zo ontzettend tegenstaan. Ook merk ik dat ik echt veel sneller vol zit nu en dat terwijl m'n meisje echt al heel laag in mijn buik ligt. Merken jullie ook gedragsveranderingen bij de oudste? De mijne is nu echt heel erg aanhankelijk, doet niks meer zonder mij en kan ook ineens enorme driftbuien hebben waar hij behoorlijk in kan blijven hangen. Soms heb ik dan aangezien ik best moe ben echt de neiging om hem dan maar (gedeeltelijk) zijn zin te geven, maar ik weet dat t einde dan zoek is en begin er echt niet aan. Net had hij een speelgoedbak uit de kast getrokken en leeg gegooid wat hij van mij weer moest opruimen voor hij iets anders ging doen en oeh wat wordt hij dan boos en verdrietig zeg. Duurt dan ook echt dik 20 min voor hij uiteindelijk opgeeft, erg frustrerend voor ons beide..
hier zeker wel gedragsverandering van de oudste. ze is net 6 geworden en maakt alles echt bewust mee maar is daarom ook wel een beetje bang om haar 'plekje' kwijt te raken en is bang dat alles heel erg gaat veranderen voor haar. daarnaast is mijn gezondheid ook niet echt geweldig en maakt ze zich ook zorgen en al met al heeft dat wel gezorgd dat ze ineens opstandig werd en minder goed luisterde enzo. uiteindelijk wel meerdere gesprekjes gehad met dochterlief en toen ging het ook wat beter. maar nu vraagt iedereen (op het schoolplein ook) hoe het gaat en dat het nog maar eventjes duurt enzo en nu vraagt dochter ook steeds hoelang nog, hoeveel nachtjes nog enz enz. ik ga er vanuit dat het over is als haar broertje geboren is want ze is wel heel nieuwschierig en vindt het verder ook erg leuk alleen nu wat spannend
Met 6 jaar zijn ze er idd echt nog meer bewust van ja! Het is ook gewoon een spannende tijd en wij weten nog een beetje wat we kunnen verwachten, maar de kids nog niet echt natuurlijk. Merk ook echt wel dat ik de laatste 2 weken gewoon erg pittig vind. Heb dan wel verlof, maar mijn man moet veel extra werken, is nauwelijks thuis en als hij er is is hij gewoon erg moe en heeft hij ook weinig energie om iets met de kleine man te ondernemen. Hij helpt gelukkig wel wat in huis nog hoor. Daarnaast zijn mijn ouders ook nog op vakantie, dus daar kan ik nu ook niet echt op terugvallen. Was gister al heel blij dat mijn schoonouders smiddags de kleine even op sleeptouw hadden genomen zodat ik even kon bijtanken.
Hoewel ik niet zo goed ben in dit soort drukbeschreven topics kom ik me toch ook melden. Ik lees herkenbare dingen, alles is te veel en zwaar, geen zin meer om de moeite te doen gezond te koken. Ik voelde me de afgelopen twee weken eigenlijk heel goed, beter dan de weken daarvoor zelfs. Maar vandaag voel ik me ziek.. Buikpijn (buik voelt hard, last van menstruatie-achtige krampen, ook last van m'n darmen) en ik ben zo moe omdat ik al zo'n tijd heel slecht slaap. Natuurlijk ga ik dan meteen denken 'oh zou dit het begin zijn?. Maar ik hoop zo erg dat ze tot woensdag blijf zitten, want dinsdag stap ik over van zh naar VK en ik wil nu echt niet meer door zh begeleidt worden. Ook zou ik gewoon heel graag de 38 weken halen (beetje een dingetje van mij ivm vroeggeboorte zoon). Zojuist heb ik man onze zoon voor een nachtje naar opa en oma laten brengen en dan kan ik bijna wel huilen bij de gedachte dat het misschien (oké de kans is vast niet zo groot, maar toch) de laatste keer is dat ik hem zie voordat hij grote broer is en ons leven op zijn kop staat.
Hier ook heel wisselend. De afgelopen dagen veel voorweeen gehad en opgenomen in het ziekenhuis omdat ik ook al wat ontsluiting had. Maar heeft nog niet doorgezet. Ben benieuwd wat het gaat doen. Is wel erg vermoeiend al die wee activiteit die net niet doorzet. Voor de baby is het beter dat het ook nog even wacht maar ik hoop toch echt dat dit geen weken gaat duren.
Die voorweeën zijn idd echt ontzettend vermoeiend! Zeker als ze ineens heel veel achter elkaar komen. En als je dan ook nog eens een uk hebt rondlopen waardoor je op de dag ook geen rust kan pakken ben je aan het eind van de dag echt gebroken! Hopelijk laten onze ukkie allemaal niet al te lang meer op zich wachten, maar halen ze nog wel de 37 weken termijn.
Oh gelukkig, ben ik niet alleen zo'n zacht ei En mijn goede nieuws: ik heb van 12 tot 8 geslapen vannacht!!!!
wij zijn op 1 juni trotse ouders geworden van onze prachtige dochter Julie . de bevalling was ook echt heel hels , men water was gebroken zaterdagavond 30 mei , zonder dat ik het eigenlijk besefte want het lekte gewoon druppelgewijs dus ik dacht eerder aan wat meer afscheiding, dan op zondag 31 mei begon ik toch wel wat meer vocht te verliezen en heb ik toch maar het ziekenhuis gebeld om te vragen wat ik best kon doen, ze zeiden dat ik dan toch even langs moest komen om te kijken of het vruchtwaters of afscheiding ws dat ik verloor. daar aangekomen bleek al snel dat het dus echt wel om vruchtwater ging en ik moest direct daar blijven. aangezien men vliezen dan de dag ervoor al gebroken waren mochten ze ook niet te lang meer wachten wegens infectiegevaar en dan zijn ze rond half 2 in de namiddag met medicatie begonnen om de weeeen op te wekken , auw verschrikkelijk ze kwamen direct in alle hevigheid op gang , rond 20.30 kon ik het echt niet meer aan en heb ik om een ruggenprik gevraagd. spijtig genoeg werkte die maar enkel aan men rechtste kant waardoor ik nog steeds veel pijn had. op maandag 1 juni rond 5.30 in de ochtend had ik dan EINDELIJK 10 cm ontsluiting en moest ik gaan persen, maar ons meisje zat nog steeds heel hoog en ik voelde ook niet echt veel persdrang . ik heb dan 1 uur en 20 minuten geperst alsof men leven ervanf hing maar spijtig genoeg zonder resultaat. tegen het einde was ik volledig in shock , ik kon niet meer was helemaal op op op... moest overgeven, wenen , ... dan heeft de gynecloloog er nog de vaccuum opgezet 1 keer maar dat was ook tevergeefs en toen zijn ze uiteindelijk overgegaan tot een spoedkeizersnede, wat een verlossing !! ik was gewoon helemaal opgelucht dat er nu eindelijk een einde in zicht was! ! om 8.58 is dan eindelijk onze prinses Julie geboren , met een flinke 4.445kg en 54 cm was het dus een hele flinke baby die het meteen super goed deed! gelukkig! ik moet nog wat herstellen van de operatie maar het gaat verder wel super goed , brave baby en ik ben super trots !!
@ babylove: gefeliciteerd!! Maar jeetje wat een heftige bevalling heb je gehad zeg! Gelukkig maakt je meisje het goed en hopelijk herstel jij ook snel van de bevalling en kun je toch lekker genieten! Hier zit de kleine meid nog steeds veilig in m'n buik. De voorweeën blijven komen en gaan, maar er gebeurd verder "gelukkig" nog niet zoveel. Kleine mannetje is gelukkig weer wat bijgedraaid, dus dat scheelt wel een heleboel!
babylove 85, hartelijk gefeliciteerd met jullie meisje! Klinkt inderdaad behoorlijk frustrerend dat je zo hard aan het werk bent en het dan nog niet wil. Fijn dat het in ieder geval met de kleine meid heel goed gaat. Hoe is het met jou? Nog veel last van de wond? Hier ook nog steeds veel voorweeen, een komen en gaan maar echt doorzetten doet het niet. Soms zijn ze een uurtje regelmatig maar dan zwakken ze ineens weer af....kleine beweegt wel erg veel.
Hier vandaag weer goed door de APK bij de gyn heen gekomen. Meisje groeit gemiddeld voor zover ze nog kan meten en ligt heel diep in mijn bekken met haar hoofdje. Hopelijk wordt dit dus een normale bevalling! Beladvies meegekregen voor als het begint en verder nu wekelijks controles.
Fijn dat alles goed was Engeltje! Hier vandaag veel gemene steken in de vagina en daarna elke keer wat afscheiding. Heb het met de indaling ook een paar keer gehad. Denk dat nu het hoofdje heen en weer schuurt onderin ofzo....verder veel harde buiken en zwaar gevoel onderin de buik.....
Herkenbaar hoor die steken en harde buiken! Soms lijkt t net alsof er een mes van onder in wordt gestopt ofzo, niet prettig! Hopelijk gaat het niet al te lang meer duren.
echt de laatste loodjes nu zeg pff.. voorweeën doen helaas niks, dus ze kon me niet strippen, baby ligt nog steeds fijn 3 weken voor dus maatje 50 kon ik alvast uit me kast halen :S en wat langer lopen is nu geen pretje meer..steeds steken in liezen en onderin zeg maar en binnen no time weer een harde buik. maar voorlopig loop (waggel) ik dus nog wel ff door. misschien tijd om al die trucjes uit te proberen om de boel in gang te zetten hihi