Wie wil er mee kletsen over de laatste loodjes ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lisanne123, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hahaha dat wordt nog ffies veel tussen de lakens duiken met je man, ananasharten eten, pittig eten, hard over hobbels heen rijden enz ;)

Maar maatje 50 zou ik gewoon laten liggen hoor! Mijn zoontje werd ook als 9 ponder geschat en zijn hoofdje lag 5 weken voor op groei volgens de echo's.... Hij woog 3410 bij de bevalling en zijn hoofdje heeft tot anderhalf jaar na zijn geboorte achtergelopen qua groei!
    Hij verzoop zelfs nog in maatje 50!

2. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm dat met manlief tussen de lakens duiken is hier niet echt optie meer haha helaas. maar de andere dingen zijn wel het proberen waard. straks eens googlen wat er allemaal zou 'helpen'

joh dat meen je?! dat is wel een aardig verschil dan zeg. het is en blijft ook een schatting natuurlijk.
    hier werd hij vorige week 3,5 kg geschat en zowel hoofd als beentjes liepen echt weken voor. dochterlief was ook bijna 4 kg en 52 cm en die liep niet erg voor dus ik ben bang dat ze toch wel enigszins gelijk hebben..
    gelukkig heb ik alles wat ik in maatje 50 heb gekregen hihi. heb zelf voornamelijk 50/56 en 56 gekocht. :D

maar jij dus ook nog steeds voorweeën enzo..doen ze bij jou iets?

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoe ver was jij nu ook alweer?

Ja ze kunnen er soms echt wel flink naast zitten hoor! Mijn meisje werd vandaag nog erg gemiddeld geschat, maar de gyn die ik nu heb (vorige keer liep ik in een ander zh) zei ook dat de metingen nooit goed precies konden worden geschat en zeker nu ze al zo diep ligt ingedaald is het gewoon wat lastig meten. Ze schrok echter wel van de schattingen van het andere zh bij mijn zoontje ;) Moet zeggen dat ik toen ook echt beelden voor mij zag van een baby met een waterhoofd en werd er daardoor ook niet geruster op.

De voorweeën hebben er hier vooral erg voor gezorgd dat ze zo diep ligt ingedaald. 2 weken geleden was ik wat bloed verloren en toen hebben ze inwendig gekeken of het ontsluiting had veroorzaakt, maar nog helemaal niks. Vermoed wel dat mijn slijmprop er toen in delen is uitgekomen, want verloor toen heel veel vieze prut en dat heb ik nu niet meer ;)
    Ik heb daarna geen inwendig onderzoek meer gehad, dus geen idee of het verder nog iets heeft uitgehaald. We wachten het gewoon maar af!

4. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 38+1
    ja die visioenen van een baby met een groot hoofd en lijf heb ik ook hoor :S en dan hoor je ook fijn van de verhalen om je heen met ook grote baby's waarbij de ontsluiting daardoor niet verder ging en uiteindelijk na ik weet niet hoelang weeën opvangen dat het uiteindelijk alsnog een keizersnede wordt.

Jij ben ook al bijna 37 weken..dat vond ik toch wel mijlpaal ofzo.
    hoop voor je dat het volgende week wel iets gedaan heeft en wie weet kunnen ze je handje helpen? weet niet wanneer ze dat eigenlijk doen..of willen doen natuurlijk.
    ik hoef pas weer met 40 weken terug te komen. maar mocht als ik wilde volgende week ergens een keer tussendoor om nog eens inwendig te kijken of het al wat doet. maar gok van niet.
    dacht dat ik ook om de week wel moest op het eind maar de gyn vond het niet nodig. tenzij er iets is dan altijd bellen natuurlijk

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja dat voelt bij mij ook echt wel als een mijlpaal. Nu kan ze nog beter even blijven zitten, maar vanaf dinsdag mag ze echt geboren worden! Ik hoop dat ze gewoon lekker uit zichzelf komt, maar ik wordt zowieso met 41 weken ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes (uitslag gtt was 7.9 ipv de Max toegestane 7.8) waardes zijn verder gewoon onder controle zelfs zonder dat ik mij echt aan een dieet houd. Ik reageer alleen heel erg op bananen en rode kool, dus dat is het enige wat ik vermijd.
    Bij mijn zoontje heb ik een ks gehad ivm stuitligging en ik hoop echt dat een ks deze keer voorkomen kan worden. Het is nu dan ook echt al zo gunstig dat ze zover met haar hoofdje ligt ingedaald en dat is ook echt al een opluchting voor me.
    Vanaf volgende week gaat de trukendoos hier ook gewoon open haha ml heeft er vast al zin in ;)

Deel Deze Pagina