Baby laten draaien in het ziekenhuis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ladydd, 11 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmiddag moet ik na het zh
    Om het kindje te laten draaien ivm stuitligging.

Iemand hier ervaring mee?

Twijfel nml een beetje of ik het aan wil gaan.
    Of gewoon kies voor een keizersnede.

2. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja nu 36wk zwanger

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja ik heb er ervaring mee. Weet je of je kindje al vast ligt ingedaald?

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hier lag hij een tijdje dwars, ik had toen wel de plannen mocht hij nog dwars liggen met dat termijn om het draaien toch te proberen maar eerst dmv moxa omdat ik veel succesverhalen daarover las dus ik dacht het is het proberen waard. Zelf zou ik absoluut geen KS willen, je mag dan echt 6 weken niet tillen en dat is heel lastig met al rondlopende kinderen, en het is gewoon een flinke operatie, herstel duurt denk ik veel langer..

5. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee vorige WK nog niet.
    Maar bij een 2de gebeurd het niet zo snel als bij een eerste. Zegt de verloskundige

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik ben zelf nogal nuchter trouwens, maar over dat moxa gedoe las ik dus echt dat veel baby's inderdaad gedraaid waren dus daarom wou ik het toch proberen voordat ik in het ZH zou laten draaien..

7. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL

Klopt moxa hebben wij ook geprobeerd..
    Helaas bij mij geen werking gehad.

Klopt keizersnede zit helaas langer herstel aan vast.

Maar uit ervaring met vorige bevalling ivm dat mijn dochtertje haar armpje gestrekt had omhoog (superwoman ;) )
    Ging dat erg lastig dus kies ik liever niet voor een stuitbevalling.

MN man is sws 3 WK bij huis.
    En heb een lieve (schoon) moeder die er voor me zijn als dat evt het geval is natuurlijk.

Ging mij erom wie er ervaring heeft kwa handmatig draaien.

8. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier 2x een draai poging gehad helaas heeft het niet geholpen. Het doet wel even zeer maar toen ze stopten was de pijn weer weg s avonds wel nog beurs gevoel maar goed te doen. Volgende dag voelde ik niks meer

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Keizersnee is inderdaad een flinke buikoperatie.
    Toch zijn beide keizersnedes mij enorm meegevallen, was binnen 3 dagen weer thuis en binnen een week na beide keizersnedes wandelde ik al weer vrolijk buiten.
    Herstel kan dus ook snel gaan.

Ik heb eeb draaipoging gehad bij Aiden welke mij zwaar tegenviel. Kreeg wel een soort verdoving wat niks hielp. Tot 3x toe geprobeerd te draaien. Was enorm pijnlijk in mijn geval. Had het idee dat de gynaecoloog mijn ingewanden eruit probeerde te duwen, zo erg.

10. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké maar beide keren terug gedraaid of?
    Draaipogingen niet gelukt?

11. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL

Idd..
    Hoe dichter het op de afspraak aankomt word ik er zenuwachtiger van..
    Ook dat het pijnlijk kan doen en ook dat het hartslag iets kan minderen.
    Dit alles twijfel ik zo of ik het wel moet gaan doen.

Blijkbaar ligt het al vanaf WK 30 zo..
    Dus mijn hoop dat het lukt en of wel lukt maar dan dezelfde houding weer aanneemt word steeds groter.

Magoed wat is wijsheid..

En kwa herstel is het altijd bij iedere persoon weer anders.
    Maar daar maak ik mij niet druk om.

12. Loeka123

Loeka123 Lid

31 mei 2015
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier een succes ervaring. Afgelopen maandag versie gehad. Pijn viel mee maar t medicijn wat je kreeg van te voren (doen ze niet overal)is wel erg vervelend.
    Hier lag baby ook al voor 29 weken in stuit. En draaien ging ook best makkelijk terwijl het mijn eerste zwangerschap is. Ik zou t iedereen aanraden, keizersnede is heel veel vervelender als dit denk ik.
    Succes met de keuze.

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Als je kindje nog niet ligt ingedaald zou ik het zeker proberen hoor. Ja het doet pijn, maar in vergelijking met het herstel van een ks stelt het niet zoveel voor.
    Mijn zoontje lag te ver ingedaald daardoor lukte het niet. Mocht mijn dochtertje in stuit gaan liggen en niet ingedaald zijn zou ik het er zeker nog een keer op wagen. Zou ze wel met haar billen zijn ingedaald dan zou ik er denk ik niet meer voor kiezen.

14. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Baby lag al vanaf vrij vroeg in volkomen stuit. Aangezien een versie niet zonder risico's is (lees je aub goed in voor je het laat doen!) wilden wij dat niet.
    Hoe nuchter we ook zijn, we hebben moxa geprobeerd en ze is eergisteren gedraaid. Heel fijn. Want ze wordt te vroeg verwacht. Dan kan ik normaal bevallen, mits ze zo blijft liggen. Maar dat is bij een versie ook maar de vraag.

Succes met je beslissing. Een keizersnede is niet iets om licht over te denken, maar een versie ook zeker niet.

15. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier bij de eerste een draaipoging gehad en lukte, helaas voordat ik de auto in stapte lag ze alweerin dwarsligging
    Zoals ze de hele zwangerschap al lag, niet een keer in hoofdligging . Met precies 38 weken lag ze voor de eerste keer in hoofdligging en ben ik meteen ingeleid en is ze geboren. Ze was toen wel helemaal verstrengeld in de navelstreng en had het echt moeilijk. Moest er met spoed uit . Door de draaipoging ? ??

Tweede en derde kindje ook heel de zwangerschap dwars in de buik en met 38 weken gedraaid naar hoofdligging . Een dag voor de geplande keizersnede . En natuurlijk geboren .

16. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is zo verschillend wat je leest ook..
    En houd me tegen vanaf het moment dat ik gelezen heb dat het hartslagje kan minderen
    Dat geeft me zo geen fijn gevoel.

Ook lees je goede verhalen natuurlijk.

Kwa bevallen of keizersnede sta ik ook heel nuchter in.
    Op dat vlak ben ik ook heel nuchter wat je krijgt er iets wonderbaarlijks voor terug en dat is het belangrijkste.

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier de middelste met 36 weken laten draaien, ging zonder problemen en ze is netjes zo blijven liggen.

18. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Of misschien kan je het proberen..? En zodra je denkt nee dit voelt niet goed gewoon meteen aangeven en stoppen?

Ik snap dat he tlastig is, ik zat er ook de hlee tijd mee en wist ook niet wat ik moest doen als dat moxa niet zou helpen..ik las wel dat die kans trowuens heel klein is op complicaties voor de baby..? Maar misschien heb ik dat verkeerd gelezen, ik dacht gelezen te hebben dat het ongeveer niet gebeurd.

Succes met de beslissing!

19. IH5

IH5 Niet meer actief

Wij hebben niet voor een versie poging gekozen maar voor een KS en dat was echt prima! Daar bleek dat hij met een goede reden zo lag (afwijkingen baarmoeder)

20. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Ik heb geen ervaring met versie maar heb er wel voor gekozen mocht deze baby in stuit liggen dan geen versie te doen. Ik heb zelf het idee dat een kindje voor een reden in stuit ligt.

Ons eerste zoontje is met een keizersnee geboren hij was een sterrenkijker. Het herstel na de keizersnee is mij heel erg meegevallen.

Deel Deze Pagina