Omdat ik weet dat bekenden van me hier ook op zp zitten zeg ik onze zoon/dochter omdat het geslacht nog geheim is Maar wij willen onze zoon/dochter naar opa/oma vernoemen en we dachten dat we de goede schrijfwijze hiervoor hadden. Nu keek ik vanmiddag echter op een schilderij vd stamboom en zag ik dat de betreffende naam anders geschreven dat als dat wij dachten. Hmmm, haha. Zou natuurlijk shit zijn als we straks de verkeerde schrijfwijze hebben Mn vriend zei dat we op het paspoort moeten kijken, maarja je gaat ook niet bij je ouders in hun portemonnee snuffelen haha. Is er iets waar je dit kunt controleren? Een register ofzo? Hoop dat jullie me verder kunnen helpen
Ik denk van niet. Wel leuk spelletje, hoe dom is jou foto op het rijbewijs wees creatief Paspoort stempels bekijken als ze veel reizen. Evt kun je een oom of tante inschakelen??? Succes Wij kiezen ook voor vernoemen, maar juist expres een andere schrijfwijze....
Het gaat toch meer om het idee van het vernoemen dan om de exacte schrijfwijze? Onze dochter gaat bijvoorbeeld Elise heten (2e naam), vernoemd naar oma Elisabeth.
haha ben bang dat ze het dan zo door hebben Maar wij doen een tweede naam vernoemen dus willen dan wel precies de naam zoals die opa/oma ook heeft
Ja dat vraag ik me ook af. Had al gegoogled op geboorte register ofzo maar kon niks vinden. Morgen maar eens ff bellen! Zou je dan naar de gemeente waar ze nu wonen of waar ze geboren zijn moeten bellen?
Ben je getrouwd? kopie van je eigen trouwakte. Uittreksel GBA, geboorteakte etc. Succes, moet niet te moeilijk zijn.