Gisteren onze 20 weken echo gehad. Maaaaaaan, wat wat is zenuwachtig! Maar gelukkig was alles goed, en is ons kleintje goedgekeurd. We wilden niet weten wat het zou worden, dus netjes weggekeken toen de echoscopiste dit vroeg. Nu heb ik dus foto's meegekregen, en ik ben dus sinds gistermiddag in de war. Volgens mij is het geslacht te zien Nu wil ik dus wel zeker weten of ik gelijk heb want het blijft toch in mijn hoofd spoken.... Een beetje rechts op de foto zit een zwarte inkeping. Is dat ernaast een piemeltje? De placenta ligt boven de baby, en ik zie wel wat wazige vlekken boven de baby, dus het kan ook nog een navelstreng zijn? Het laat me niet los.... Ik wil nu wel weten of ik inderdaad naar een piemeltje kijk
Het lijkt er wel verdacht veel op, maar omdat er niet specifiek naar gezocht is en dus ook niet duidelijk op de echo staat, zou het ook iets anders kunnen zijn. Navelstreng is het niet want die is niet solide gevuld dat ziet er meer uit als kleine gestreepte-wolkjes aan elkaar vast.
Volgens mij een jongen ja Wel slordig nu weet je het alsnog Ik zou bellen en vragen of ze het wilbevestigen anders blijf je ermee zitten
Bedankt voor de reacties dames!! Ze had het telkens over hij, en aan het einde zei ze bijv. "hij heeft een mooi buikje.. Ja hij of zij natuurlijk". Man en ik hadden beide zoiets van, het zal vast een jongen zijn, voor ons idee zei ze dat laatste er voor de vorm nog even achter. En nu dan die echo foto... Straks als man thuiskomt even overleggen wat en hoe. Ik wil het nu toch wel graag weten, maar bij andere zoon wisten we het niet, en achteraf vond ik die surprise zo leuk... Maar op deze manier, is de surprise misschien ook minder... moeilijk
Ze praten vaak wel voor het gemak in de hij-vorm over baby's. Ik zou ook zeggen piemeltje, maar ik ben geen goede echolezer Kan net zo goed navelstreng oid zijn. Ik zou als ik jou was even goed bedenken wat je hiermee doet. Kun je terug naar het kan beide kanten op? Is het niet weten nu nog net zo leuk, want 100% zekerheid zou ik op basis van deze foto niet hebben. Als het niet meer leuk ik zou ik idd vragen of het alsnog bevestigd kan worden of pretecho laten maken, dan weet je het zeker. Anders proberen los te laten en het over 20 weekjes wel zien Denk dat het voor de meeste forumlezers gokken blijft. Echoscopisten weten wel beter wat ze moeten zien .
Dat uitstekende friemeltje zegt helemaal niets! Dat kan een piemeltje zijn, een navelstreng, een teen, een vinger, een vouw, enz.... dus als bij de geboorte blijkt dat het een jongetje is dan is dat toeval en blijkt het een meisje te zijn heb je het bewijs dat het friemeltje alles kon zijn.... Je kunt ook denken, het zal wel een meisje zijn daarom heb je deze foto meegekregen. Omdat het geslacht er inderdaad niet op te zien is in dat geval .
Hoi Ts, als je naar het handje boven je kindje kijkt, zie dat een deel van de hand wit is en de rest vaag. Dat kan bij het friemeltje ook zo zijn. Mss bewoog je baby net en kwam er daardoor een inkeping in het beeld van het buikje, terwijl dat er in het echt niet is. Bij onze zoon kon je vanaf de zijkant geen piemeltje zien. Toevallig lijkt het erop, maar je kan er niet vanuit gaan. En praten in de 'hij' vorm is heel gebruikelijk. Als je het leuk vind om af te wachten tot de geboorte dan zou ik dat doen. Volgens mij is het 50/50 jongen/meisje.
Oei lastig, zou kunnen! Had vandaag ook m'n 20 weken echo trouwens. En wij wisten al dat het een meisje werd, bevestigde ze meteen maar vervolgens de hele echo in de hij vorm gepraat haha dus dat zegt waarsch niet zo veel
Ik vind dit wel verdacht veel lijken op een piemeltje. Zeker niet te groot of te hoog in ieder geval. Maar goed: ook ik kan het mis hebben...
Lieve dames, bedankt voor de reacties. Ik denk zelf inderdaad nog steeds dat het weer een jochie is. Hier nog een echofoto waar het dan weer niet op te zien is. (Of zou het net buiten het beeld vallen?) Straks komt man thuis, dan toch even in overleg of we wel/niet een pretecho gaan doen.
Jaa en jongetje hoor! Bij mijn 20 weken echo zag het er ook zo uit Het piemeltje drijft in het vruchtwater. Idd wel slordig dat ze die foto mee geven
Wat jij op deze foto voor piemeltje aanziet,is heel zeker geen piemeltje.Het lijkt er niet eens op,te hoog,en in verhouding te groot,en een piemeltje heeft voor zover ik ze gezien heb,geen uitsteeksel...Het komt gewoon door het beeld van deze echo,dat het er voor jullie op lijkt.Soms als je aan het echoën bent,vallen er wel eens stukjes weg die er wel zijn,omdat je er net langs gaat.Dat geeft deze vertekeningen. Dit wil overigens niet zeggen dat het geen jongetje is uiteraard,alleen dat het geslacht op deze foto niet te zien is.
Dit is zeker geen piemeltje, zit op de verkeerde plek, namelijk te hoog. Ik zou sowieso voor de pretecho gaan!
Ik zou ook niet meteen uitgaan van een jongetje... kan vanalles zijn. Maar als je nu twijfelt of t perse wilt weten zou ik gewoon bellen. Meestal kijken ze met de geslachtabepaling echt tussen de benen van onderaf. Dan is t meestal pas echt goed te zien..
Bedankt voor alle reacties. Na alle reacties denk ik toch dat het inderdaad heel iets anders kan zijn, zoals een teentje ofzo. Ik ben ieder geval niet meer overtuigd dat het een jongen is en ben eigenlijk blij dat het nog 50-50 kan zijn, die verassing bij de bevalling vind ik toch wel leuk! Net dus besloten dat we het toch niet willen weten. We wachten af tot begin juni (tenzij het weer gast kriebelen, dan gaan we voor de pretecho)