Niet ongesteld !Help!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door fatma, 28 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0
    Lieve dames,

Ik ben sinds 22 juni gestopt met de pil. Ik werd pas ongesteld op 18 oktober. ben wel intussen tijd naar de dokter geweest en tests gedaan maar negatief. Ben dus sinds 22 oktober niet meer ongesteld geworden. het is nu al 5 weken. Ik heb dinsdag een test gedaan maar negatief. ze zeggen wel, op sommige testen moet je niet geloven. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Kan iemand mij helpen

Dank jullie allemaal

2. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Misschien heb je een lange cyclus?
    Ik heb normaal gesproken ook een cyclus van 37 dagen, iets langer als 5 weken dus. Wat was je cyclus voor de pil?

3. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0
    Ik den 27 dagen. ik gebruikte dus toen de anticonceptie pil. en daarbij werd ik de 28 dag ongesteld. Ik weet nu niet wat mijn cyclus is. het is een ramp joh.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

met de pil is je cyclus altijd 28 dagen, het is een kunstmatige cyclus dus daar kun je niet vanuit gaan.
    het is vrij normaal jammer genoeg dat je lichaam nog in de war is na de pil. zeker ook omdat de eerste menstruatie lang op zich liet wachten kan dat nu ook het geval zijn.
    het kan tot een jaar duren voor alles normaal is, maar dat hoeft niet.
    ik vrees dat je geduld moet hebben als je testen negatief zijn..

5. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0
    Kan je dan nog wel zwanger raken in mijn situatie?

6. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Het kan, als je een eisprong hebt. Het kan ook zijn dat de eisprong nog een tijd op zich laat duren. Ik ben 6 juli gestopt en sindsdien ook niet meer ongesteld geworden. Het is vervelend dat afwachten, succes..

7. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0
    Ja dank je. Wanneer is een vrouw vruchtbaar, en wanneer heeft ze die eisprong?

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

fatma (Vr Nov 28, 2008 2:05 pm)

--------------------------------------------------------------------------------
    en weet je wat het ook is, ik krijg ook een harde buik. Mijn man zei nog gisteren, je ben de laatste tijd wel wat aangekomen? Ik weet nietmeer wat ik moet doen

9. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0
    Maar afwachten :cry:

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hee Fatma,
    Het kan goed dat het inderdaad even duurt voor je weer ongesteld wordt, als het de 1e keer ook zo lang duurde.
    Maak je nog maar niet te druk, en als je over een week nog niets hebt, nog maar een keer een test voor de zekerheid..

11. Loe

Loe Niet meer actief

Hai Fatma, ja ik had er ook last van hoor, zo'n opgezette buik! Probeer anders ovulatietestjes te kopen (kan op internet) en dan kijken of je een eisprong vindt.
    Ook kun je je temperatuur bij gaan houden. Als hij van heel laag ineens om hoog schiet (ongever 0,3-0,4 graden) heb je vaak een eisprong gehad.
    Het zou best kunnen zijn dat je nu weer zo'n lange tijd moet wachten als de vorige keer.
    Raar he na het stoppen met de pil! Ik had het ook hoor. Joh en als je cyclus nog langer duurt dan de vorige keer, dan zou ik nog eens naar de huisarts stappen. Kan hij misschien je menstruatie een handje helpen. Maar dat is alleen mijn persoonlijke mening hoor, iedereen is weer anders.

Ik wens je veel geluk!

12. i04

i04 Lid

7 nov 2008
    22
    0
    0
    Hoi Fatma.
    Ik heb ook 5 tests moeten doen voordat ie eindelijk zwanger liet zien, bij de eerste.
    Ik was ook een maand of 2 niet ongesteld. Erg vervelend, je weet het dan echt niet meer. :( Bleek achteraf dat ik een lange cyclus had.
    Dus mijn advies voor jou, test volgende week nog een keer. En raadpleeg anders de huisarts weer.
    Succes :D
    Groetjes Ine

13. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0
    Hee dames,

Bedankt hoor! ben wel opgelucht. Maar toch vind ik het naar, vervelend. Sommigen worden na 1 maand zwanger na het stoppen met de pil. Ik denk ook dat ik volgende week maar een test doe. Want heb het dinsdag al gedaan, dus a.s woensdag maar een test. en zoniet, dan naar de huisarts stappen. :rolleyes:

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ja zou ik ook doen..wie weet is binnen die week de ongi al gekomen.
    en zo niet, even testen en anders naar de huisarts. evt nog een test daar.
    En anders hebben die inderdaad middeltjes om het op te wekken.

succes.

15. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0

Morge Linda,

Weet je wat het is, ik wil het niet laten opwekken, wil dat het vanzelf komt. En als die ongi niet komt wordt ik er stressig van. Maar ik probeer er niet aan te denken.

16. laney12445

31 mrt 2008
    89
    0
    0
    bij mij duurde de 1e periode ook enorm lang... 3 maanden ongeveer.. de 2e periode duurde bij mij 6 weken... dus misschien probeert jouw cyclus zich nog op orde te krijgen

17. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi fatma

als je nog maar net gestopt bent met de pil kan het wel tot een half jaar duren voordat je weer ongesteld word

dat heeft de huisarts mij verteld ik werd ook pas voor de eerste x ongesteld na 53 dagen, en heb hier van meiden gelezen bij wie het nog wel langer duurde dus afwachten geblazen!

groetjes

18. clean

clean Lid

26 nov 2008
    10
    0
    0
    TJa, inderdaad heel vervelend allemaal. Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Test nu al een maand iedere week negatief. Ik ben in augustus gestopt met de pil en met 14 dagen over tijd 26 september ongeveer 3 dagen ongesteld geweest en ook minimaal. Sindsdien ben ik niet meer ongesteld geweest, het is dus nu al ongeveer 9 weken geleden dat ik ongesteld was. Echt heel vervelend. En ik kan wel blijven testen, maar dat is ook een beetje zonde he..

19. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0
    Tja. dames, jullie hebben gelijk. Ik ga niet meer testen. Ik ga gewoon eens rustig afwachten totdat ik ongesteld wordt. Wanneer ik het zeg dat het niet meer kan ga k naar de huisarts. het heeft geen nut om te testen.

alvast bedankt allemaal
    groeten fatma

Deel Deze Pagina