wie wil er ook met een ruggenprik bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Emama, 15 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik ben niet eens zwanger maar de ruggenprik is al gereserveerd voor een eventuele 2e bevalling.
    De eerste duurde 23 uur, dus misschien ligt het aan mijn referentiekader :D

Emama vindt dit leuk.
  2. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Enige wat ik erover kwijt wil: bevallen is iets lichaam eigens...daar zijn wij vrouwen voor gemaakt.
    Doet het pijn? Ja, maar je lichaam maakt ook zelf pijnstilling aan.
    Een been afzetten, kies trekken of weet ik veel wat is niet natuurlijk. Dus dat je daar een verdoving voor krijgt is logisch en geen vergelijking.

Bij een bevalling is het een keuze.

En nee...zelf wou ik geen extra risico's nemen dus hier niet voor gekozen. Beide keren niet en bij de 3e wil ik dat ook niet.

3. Lila8

Lila8 Bekend lid

8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Ik heb nooit pijnbestrijding gehad, en heb hele lange bevallingen. De laatste was 43 uur. Ik wil het risico niet nemen vanwege complicaties, en als ik de pijn voel, voel ik dat ik meer controle heb. Dat ik voel of alles nog goed gaat zeg maar. Het doet zeker veel pijn, maar nadien direct weer vergeten.

4. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Ik ben ook niet van plan om pijnbestrijding te nemen. Bij de eerste bevalling ook niet gedaan en toen ben ik thuis bevallen. Heb altijd gezegd en gedacht, vroeger (jaja) hadden de vrouwen ook geen pijnbestrijding en ons lichaam is gemaakt om kinderen te baren. Als een ander dat kan dan moet ik dat ook kunnen. Mijn gedachte was als ik het nooit heb geprobeerd dan weet ik ook niet of ik het kan.

Bij ons volgende kindje zou ik het zo weer zonder pijnbestrijding willen doen en weer lekker thuis. Kunnen wij na de bevalling lekker onder de eigen douche en dan meteen weer in eigen bed liggen zonder nog eerst in de auto te moeten met alle gedoe erom heen.

Lila8 vindt dit leuk.
  5. nijlc1991

nijlc1991 Nieuw lid

25 okt 2014
    3
    0
    1
    Vrouw
    Persoonlijk wil ik het proberen zonder, maar vind het wel een super fijn idee dat ik die ruggenprik alsnog kan krijgen mocht ik het niet meer trekken ☺️

Deel Deze Pagina