Smeren jullie het brood voor jullie mannen?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hahaha misschien een stomme vraag maar ik vroeg het me toch af :p

Smeren jullie het brood voor jullie mannen als ze naar het werk moeten?

Ik doe het zo af en toe niet altijd omdat ik zoiets heb van dat hij niet teveel verwend moet worden....
    Zijn ex stond altijd s'nachts op (mijn vriend moet vaak al om 3.00 - 4.00 weg) om iedere dag zijn brood te smeren! En dat gaf hij in het begin regelmatig aan..."Ja mijn ex smeerde altijd mijn brood"
    Dus ik zei: "Ik ben je ex niet en je hebt toch zelf ook handjes gekregen om je brood te smeren, voor mij smeert s'ochtends toch ook niemand brood?"
    Dus toen deed hij het regelmatig zelf of nam gewoon niks mee...
    Nu doe ik het af en toe wel voor hem maar dan al de avond van te voren alleen merk ik nu dat hij daar van gaat profiteren en dan s'avonds zegt: "Schat maak jij weer mijn brood want die boterhammen zijn zo lekker!" haha!

Ben ik dan zo "streng" dat ik niet iedere dag zijn brood smeer?
    Overigens deed zijn moeder dat vroeger schijnbaar ook altijd....

Wij moesten thuis altijd zelf ons brood smeren en mijn broertje is nu 18 en daar smeert mijn moeder dan wel weer het brood voor...
    Wat is dat toch met die mannen? :p

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ikke niet hoor. Ik denk er niet aan.;)

3. Classic

Classic Niet meer actief

nee, ik smeer de boterhammen niet voor mijn man!
    Al helemaal niet als ik daarvoor om 3.00 uit mijn bed moet komen

4. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zou niet weten waarom? Hij heeft toch zelf ook handen?

5. augustus

augustus Niet meer actief

Hahaha daaag echt niet

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee hoor, dat mag hij zelf doen. Hij is daar volwassen genoeg voor. Ik ben zijn moeder niet!

Ik moet immers ook gewoon zelf mijn brood smeren als ik werk???

7. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Ik smeer iedere avond de broodjes voor mijn ventje.....

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Alleen als ik de volgende dag ook moet werken en voor mezelf brood maak, de andere dagen red ie zich maar.
    Meestal eet hij in het ziekenhuis restaurant als ik geen brood voor hem maak ;)

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Heb het af en toe wel eens gedaan...maar hij deed het ook wel eens voor mij.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Heeeel soms wil ik dat wel eens doen.
    Als ik haast heb en vraag of hij mijn brood wil smeren doet hij het ook...

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik doe het hier geregeld even 's avonds voor 'm. Ook deels eigenbelang als ik net alles schoon heb ;)
    Maar hij moet ook niet gaan zeuren als ik het niet doe.
    In de toekomst met kinderen mogen ze 't op een gegeven moment ook zelf gaan doen.

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh zo te lezen ben ik niet een hele slechte vriendin ;)

Ik blijf ook vaak tegen hem zeggen: Ja je hebt zelf toch handjes gekregen?
    Heb het er weleens met de vriendin van zijn vader over gehad (waar hij bij was en samen vinden we het nogal eens leuk om hem een beetje te pesten) en die zei ook: "Ja je moet hem niet teveel verwennen hoor! Hij heeft zelf handen" :p

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ja dat doe ik.
    De avond van te voren. Hij maakt liesje op bed, dan ruim ik de keuken op en smeer het brood voor de volgende dag, ook voor het ontbijt van liesje en mij. Soms is het andersom.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik smeer niks geen brood voor em.
    Hij heeft toch geen lepra!
    Moest er nog eens bijkomen dat hij dat van mij verwacht en dan zelf zuchten kreunen en steunen als ik hem vraaf te stofzuigen!

15. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    kort maar krachtig: nee
    ik doe het toch ook zelf? zn moeder deed het vroeger idd ook voor hem, ik heb gelijk gezegd dat ik het niet ging doen.

hij doet het nu altijd zelf, behalve als hij iets van zn werk heeft waardoor hij laat thuis is, maar dan wil ik wel dat het hij van te voren vraagt. zodat hij er niet klakkeloos vanuit gaat dat ik het wel even doe.

wij smeren overigens ''s avonds ons brood

16. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik doe het ook niet hoor. Hij werkt onregelmatig, dus als hij een vroege dienst heeft gaat om 05.00 uur de wekker. Nou dan draai ik me nog even om ;) In het weekend maak ik de ene keer ontbijt en hij de andere keer. Hij kookt wel altijd ;)

17. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik haal onze dochter al uit bed en zorg dat die aangekleed en gevoed en al naar de creche gaat. Vind eigenlijk dat hij dan mijn brood wel zou mogen smeren!

Maar helaas, hij vraagt mij bijna dagelijks of ik boterhammen voor hem heb gesmeerd aangezien hij altijd te laat dreigt te komen. ("Nee!!!" Ik sta verdorie een half uur eerder op dan hij, moet hij maar op tijd zijn nest uit komen...;))

18. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik doe het niet hoor! En ik ga het niet doen ook!
    In het begin zei hij nog wel eens dat zijn zusje het ook doet voor haar vriend, blabla, toen heb ik gezegd dat ik er niet aan begin!

Nu hebben wij een eigen zaak en kan hij zijn broodje zelf smeren daar, dus dat scheelt. Maar hij heeft last van zijn maag waardoor hij 's morgens vaak niet in staat is voor de kinderen te zorgen, dus als ik dan ook nog eens zijn brood moest smeren kan ik helemaal midden in de nacht op staan!

19. danip

danip Niet meer actief

Geen haar op mijn hoofd (of oksel of waar dan ook) die daar aan denkt! Hij kan het zelf heel goed!

Snap trouwens ook niet waarom mannen dat zelf niet hoeven te doen van veel moeders. Bij bijna al mijn exen thuis smeerden de moeders het brood voor hun 18+ zonen. Dat snap ik echt niet!

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Misschien toch een kwestie van "verwennen" en meiden moeten het maar zelf kunnen....
    Mijn vriend is de jongste thuis, zijn moeder smeerde zijn brood altijd, en mijn broertje is ook de jongste en nu 18 en mijn moeder smeert nu ook nog steeds zijn brood..
    Aanwensel ofzo???

Deel Deze Pagina