Hallo allemaal, Ik heb een tidje geleden geloof ik een berichtje gezet op ZP dat ik zo graag zwanger wil worden maar dat onze situatie verre van ideaal is op dit moment. Op dit moment is de drang echt vershcrikkelijk groot om toch met de pil te stoppen en ervoor gaan. Er zijn alleen wel wat puntjes die ervoor zorgen dat het op dit moment moeilijk maken om zo nu ineens t estyoppen met de pil. Ik heb diabetes type 2 en moet eerst groen licht zien te krijgen. Dat zal bij mij wel makkelijk gaan aangezien ik met insuline goed onder controle ben. Alleen is mijn man overspannen en ziet het er naar uit dat ie pas met de opleiding rij instructeur kan beginnen in januari/februari, dan 5 maanden opleiding en dan nog zoeken naar een job, het liefst met iets van een vast contract of een eigen auto dus franchise. Nu vroeg ik mij af, ik heb 20 oktober een afspraak met mijn internist, gewoon de half jaarlijkse controle. En ik vroeg mij af de meiden met ervaring met diabetes en zwanger worden, is het toch misschien verstandig om het aan t ekaarten bij de internist? Dat ik over een tijdje toch wil stoppen met de pil. Om maar heel raar te praten, mijn man en ik zijn tot een besluit gekomen om zeg maar 2011/2012 te gaan prberen zwanger te worden. Is het nu een beetje vroeg om dit 20 oktober aan te kaarten? Of is het beter even te wachten tot over een jaar, eind 2010? Het zit echt te kriebelen op dit moment bij me. Niet normaal, lijkt me helemaal geweldig om zwanger te zijn en kindje te krijgen.... Heel verhaal, ik hoop dat het een beetje duidelijk is, Alvast heel erg bedankt,
hoi hoi Ik zou het zoiezo aankaarten bij de internist, dan kun je aan de internist ook uitleggen dat je niet meteen wil stoppen ivm je vriend maar dan weet je in elk geval of je groen licht hebt. Btw heb ik geen ervaring, heb geen diabetes, maar zo lijkt me in elk geval verstandig. succes! Hoop dat je vriend straks snel werk vind
Hoi, ik heb suikerziekte. Wegens kinderwens moest ik overstappen op insuline, welke al heel snel onder controle was en ik kreeg ook al snel groen licht om ervoor te gaan. Bespreken kan geen kwaad.
Hoi meiden, Beankt voor jullie advies. Ik heb het nog eens goed besproken met mijn lief en we hebben het eigenlijk zo bedacht. Het belangrijkste is nu gewoon het herstel van mijn man. Als het goed is kan hij is januari/februari beginnen met de opleiding. Die duurt 5 maanden en dan gaat ie op zoek naar een baan of gaat hij proberen een iegen auto te krijgen ( rij-instructeur ) en dan een vast contract proberen te krijgen, of in ieder geval een vast inkomen waar we goed van kunnen leven. En dan als ik groen licht heb zo ongeveer 2011, halverwege het jaar stoppen met de pil en dan maar afwachten. Wij wonen momenteel in een 3kamer appartement en voor zeg maar de eerste 2 jaar als het kindje er is er nog wonen en dan op zoek naar een eengezinswoning. Dusi k denk wel dat ik het voorzichtig aankaart bij de internist, maar dat ik er zeg maar echt serieus over begin in april 2010, mijn eerstvolgende afspraak met de internist. Ooooeh, heb er zo'n zin in.