hoi hoi, ik zit een even met een vraagje, ik ben in september 2008 gestopt met de pil, en mijn cyclus wil maar niet fatsoenlijk op gang komen. ik ben pas in december echt ongesteld geworden en heb sinds dien een verschrikkelijk rare cyclus. eerst 48, toen 21 toen weer 40 echt super vaag! en ik ben bij de dokter geweest want ik word er ook echt schijtziek van dak elke keer zo onverwacht ongesteld word, en die zei dak eerst maar eens tot september moest wachten weer voor we verder konden kijken. is hier nou echt niets aan te doen? want ik word gek van dat wachten!!! pff en elke maand maar weer zo'n hoop dat 't raak is, en elke keer weer zooooo'n teleurstelling! dus ik vroeg me af of iemand hier raad mee weet want ik word helemaal gek!!!!! liefs kimmutjuh
lieve kim, dit is dus het vervelende ontpillen. bij mij ook een groot probleem want bij blijft het al weg vanaf eind december. niks meer gehad. dus eigenlijk zou ik zeggen wees blij dat je het wel wordt. maar begrijp je frustratie goed or begrijp me niet verkeerd. ik heb een primolut kuur gehad om het weer op orde te krijgen maar dat heeft tot nu toe nog niets gewerkt ben na die kuur van 10 dagen niet ongie geworden pas een week later een beetje bloed 1 dag nog geen half maandverbandje. hoorde ook dat dit dus niet de bedoeling is van de kuur vandaag van mijn arts. misschien dat deze kuur bij jou wel je cyclus weer normaal op gang brengt. zou vragen of je dit niet kan krijgen. ik moet nog een maand wachten en anders bloed prikken. succes!
Hoi Kim en Bubsie! Ik ben zelf sinds eind januri gestopt met de pil en heb sindsdien nog geen echte menstruatie gehad... dat afwachten is echt niet leuk... ik heb me voorgenomen om naar de dokter te gaan wanneer het 6 maanden weg blijft. Ik heb dus geen tips, maar ben nog in de afwachtende fase . 'k leef dus met jullie mee!
Wat je zou kunnen doen is Teunisbloemolie of de zwanger worden pillen van de Etos gaan slikken. Op deze site is heel veel informatie te vinden over deze twee middelen.
hey lieve mensen hier, ja tis maar wachten wat vervelend allemaal! bubsie voor jou helemaal vreselijk! echt ik leef verschrikkelijk met je mee. ja tis maar afwachten, ik mag van de dokter pas a.s september er iets aan doen, omdat 't gewoon loopt en ik zo jong ben vind de dokter dak gewoon nog moet wachten. WEER DAT WACHTEN! echt verschrikkelijk. nou maar een beetje hoop houden dat 't snel weer fatsoenlijk loopt! echt heel veel succes en ik duim voor ons allemaal!!! liefs
hoi hoi dames, ik heb ook bijna 5 maanden op mijn cyclus moeten wachten...en daarna was het 'maar' 38 dagen..... ben okt 08 gestopt en nu dus pas 2x ongi geweest. Het is jammer,maar ja je doet er weinig aan..
Ik ken het gevoel!! Ik ben in december '08 gestopt met de pil, Januari, Februari en maart gewoon ongesteld geworden ( alleeen ik was er toen nog niet zo mee bezig dus heb het niet getelt! ) Maar het was sowieso rond de 28 dagen, de laatste menstruatie was 19 maart , zit vandaag dus al op 41 dagen!! Als ik nou zwanger was oke , maar de testen zijn ook telkens negatief, dus dan maar liever ongie zodat we naar de 2de ronde kunnen gaaan!
Hier nog een!! Het is echt frustrerend om elke keer zo lang te wachten! Ik ben ook in september 2008 gestopt en sindsdien ook heel onregelmatig. Ik ben wel vorige week begonnen met het slikken van Teunisbloemolie, dus maar even afwachten of het effect heeft. Zit nu inmiddels weer op dag 45 en nog geen ongi te bekennen. Maar heb even geen idee wat ik verder nog kan doen...
nou asha dan zijn wij in de zelfde maand gestopt ja tis maar gewoon afwachten, laat me weten of de teunisbloemolie werkt... benk wel erg beniewd naar... nogmaals sterkte en succes met wachten allemaal! dikke kus voor iedereen!
Hey meiden, Ik heb zelf het probleem van erg lange cycli niet, maar ik las dat er hier over Teunisbloemolie wordt gesproken. Ik heb zelf zowel aan de vk hier op deze site als aan mijn gyn. gevraagd wat hun mening was over Etos ZW en Teunisbloemolie. Etos ZW was prima, goede vitamines etc. En de Vitex Agnus Castus wat je cyclus ondersteunt was goed gedoseerd. Maar Teunisbloemolie raden ze beide af! Het kan inderdaad helpen om je cyclus regelmatiger te maken, maar geeft ook een verhoogde kans op miskramen. Niet gebruiken dus bij zwangerschapswens, alleen bij beschermd vrijen was hun advies. Wat ik op internet las, was dat je het voor het 'proberen' kon gebruiken om je cyclus regelmatig te krijgen en je lichaam in het goede ritme, en dan te stoppen zodra je begint met proberen zwanger te worden. Verder ben ik ook geen kenner hoor, ook niet over welke dosis schadelijk is, maar ik zou zelf graag gewaarschuwd willen worden. Heb je iig de info voordat je zelf besluit. Veel succes met zwanger worden allemaal!!
Hallo, Ik ben sinds juni 2008 gestopt, eerste cyclus 120 dagen en die daarna zie onderschrift.De laatste 2 cyclussen duurden 48 dagen maar ik zit vandaag al op dag 44 en heb nog geen duidelijke eisprong kunnen ontdekken wat dus zou kunnen betekenen dan mijn cyclus dus zeker (mocht morgen mijn eisprong zijn) 59 dagen zal duren, want mijn luteale fase was de vorige keren precies 14 dagen. Ik ben dus in deze cyclus begonnen met teunisbloemolie, en ik heb gehoord dat het je cyclus dus ook kan verstoren en helemaal uit ritme kan halen. want ik kan er nu dus echt helemaal geen pijl meer op trekken.Of ik ben zwanger, of mijn eisprong is nog niet geweest(ik tempratuur ook) of ik heb mijn eisprong niet kunnen ontdekken en is hij al geweest. Al met al..................onzekerheid dus. wij gaan in juni trouwen en ik wil pas daarna naar de dokter gaan, want als je eenmaal in de medische molen beland daar wordt je ook niet vrolijk van.Afwachten afwachten, tussendoor een testje goed foliumzuur en vitamines slikken en om de dag blijven klussen.Wij gaan ook gewoon vrolijk door en mocht het na ons trouwen nog niet gelukt zijn, dan gaan we naar de dokter. Succes iedereen
Bij mij heeft het (in 2000) ook 7 maanden geduurd tot aan de eerste ongi, daarna was alles weer ok. Alleen sinds september is het nu weer wat langer en onregelmatiger. Hiervoor ben ik doorverwezen naar de gyn.
Bij mij heeft het (in 2000) ook 7 maanden geduurd tot aan de eerste ongi, daarna was alles weer ok. Alleen sinds september is het nu weer wat langer en onregelmatiger. Hiervoor ben ik doorverwezen naar de gyn.
Hey mijn laatste 5 cyclussen zijn regelmatig, alhoewel de huidige nu terug op 35 zit (negatieve testen en bloeduitslag was ook negatief) *zucht* we zijn eind juni 2008 gestopt met de pil en oefenen nog steeds verder... maar ik begin zo stilaan ook de moed wat te verliezen... Kheb ondertussen enkele vriendinnen/collega's die allemaal na mij met de pil gestopt zijn en ondertussen allemaal (!!) lekker zwanger zijn.... ik gun het iedereen van harte, maar soms vraag ik me toch af waarom het bij ons toch zo lang moet duren.... naar de gyn geweest en ik moet nog geduld hebben tot eind september... als het dan nog steeds niets is, dan gaat ze het verder onderzoeken... geduld is een schone deugd zeggen ze, maar nu heb ik er toch geen meer eigenlijk..
hey meis, Ik weet precies hoe je je voelt, ik ben ook eind juni 2008 gestopt met de pil en zie onderschrift ik zit nu al op dag 45 en ik twijfel of ik m'n eisprong uberhaupt al heb gehad deze cyclus, wat dus betekend dat ik dus zeker nog 14 dagen bij deze 45 dagen kan optellen(m'n luteale fase is precies 14 dagen), ik word er GEK van!!!!!!!Misschien zie jij wel een eisprong in mijn tempratuurcurve(zie link in onderschrift)ik twijfel namelijk of ik op dag 34 weer een eisprong heb gehad(was bij mijn laatste 2 cyclussen op dag 34 namelijk)en misschien daarna een 2e stijging ofzoiets? We kunnen helaas niks doen dan wachten, wachten, wachten.Soms ben ik best verdrietig omdat ik gewoon teleurgesteld ben in mijn eigen lichaam en soms voel ik me zelfs minderwaardig omdat mijn vriend ook zo graag wil dat ik zwanger ben en dit dus niet lukt Hij blijft wel positief, maar toch baal ik er enorm van, heb jij dat ook? groetjes, griekie
Hey dito hier... mijn vriend blijft ook positief, mar kheb het echt wel lastig nu... kheb je temp kaartje even bekeken, maar ik kan je daar niet echt raad in geven.. kheb ook en tijd mijn temp opgenomen en die zag er toen ook uit als jouw kaartje... Kon er ook niet echt een eisprong uithalen. Mijn gyn zei me dat het opnemen van temperatuur volgens har helemaal niet accuraat is. Het kan door vele zaken schommelen en daardoor geen duidelijk beeld meer geven. ze zei me ook om er mee te stoppen.. heb ik dan ook gedaan... In alle geval, vind ik dag 34 ook het meest waarschijnlijk dat je evt een eisprong hebt gehad.. zoals je zelf zegt, enkel wachten kunnen we doen... ergens heb ik nog een beetje hoop, omdat ik nog steeds niet ongesteld ben... en hoop ik dat de bloedtest verkeerd is. Kan dit trouwens ? vanaf wanneer kan je aan je bloed zien of je zwanger bent ?
Hi, ja het vervelende is dat ik bij de vorige cyclussen we duidelijke eisprong kon vinden, maar nu weet ik het echt niet meer. Ik zou niet weten, als je over 2 weken nog steeds niet ongesteld bent zou je nieuwe bloedtest kunnen laten doen.Want dan is je HCg waarde ook weer gestegen. Mocht het bij mij nog niet raak zijn, dan ga ik de volgende ronde ook niet meer tempraturen hoor, ben nu aan me 3e ronde(van 48 dagen, 48 dagen, en nu al op dag 45 )met tempraturen. Nou meisie we moeten maar duimen voor elkaar ! liefs griekie
hey grieke, k weet wat je bedoeld, ik zie ook ineens allemaal zwangere mensen en mensen met pas geboren kinderen, allemaal zo oneerlijk wij moeten zo lang wachten en bij veel dames gaat 't vrijwel vanzelf... aangezien we ook niet naar de dokter kunnen want die zegt toch ''je moet nog wachten'' en nog geen spoor van ongi te bekennen... mijn vraag is voor mezelf dan ook, heb ik wel een eisprong? veel dames zeggen dat ze hem kunne voelen, maar heel eerlijk gezegd heb ik geen flauw benul waar dat over gaat, vroeger me ei sprong gevoeld, maar sinds die stomme pil, en sinds dak daarmee weer gestopt ben heb ik geen flauw benul hoe dat zou voelen. en ik kan me ook niet voorstellen dak in al die tijd helemaal geen eisprong heb gehad. maar ja zoals we al vaker gehoord hebben, tis maar gewoon weer afwachten. nogmaals succes allemaal!! dikke kus en liefs kim
Maar dat wachten is zo lastig hé hier nog steeds geen duivels, noch het gevoel dat ze eraan komen... Ik heb veel witverlies, waardoor ik denk dat ze er zijn, maar het is niet zo. joepie alhoewel.. als de bloedtest klopt en ik ben niet zwanger, wil ik liever nu ongesteld worden en met een nieuwe cyclus beginnen..
tsjah, weet pcies wat je bedoeld. het is erg vaag nu want ben gister (zondag) zo'n beetje ongi geworden, want heb bruin bloedverlies gehad wat 's avonds oversloeg in rood bloed, en af en toe heeeel erg buikpijn. vanochtend nog aardig wat bloedverlies gehad maar nu zo tegen de avond aan weer eigenlijk helemaal niets :S erg raar. maar goed misschien dat 't nog moet doorzetten. echt vervelend in jezelf krijg je dan weer een beetje hoop al zeg ik mezelf niet doen want dan word je toch weer teleurgesteld... echt heel verelend. en m'n vriend zegt dak het los moet laten voor nu want ben gewoon ongesteld geworden. ik snap er niks meer van. testjes ook nega... echt maar gewoon wachten :S:S niks an te doen