wanneer is mijn NOD?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Thura, 17 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    Rekenwonders gezocht, of liever, wie denkt met mij mee...

Ik ben vorig jaar eind oktober zwanger geraakt. Helaas mocht het niet zo zijn, ik heb in de kerstvakantie een miskraam gehad. We hebben besloten er meteen weer voor te gaan, maar dat levert in de calculatiehoek wat nadelen op. Ik heb geen idee wat mijn NOD zou moeten zijn. even de data op een rijtje...

op 24 december had ik bloedingen en kramp, en die dag bleek op de echo dat het kindje gestopt was met leven, er was geen hartje meer te zien.

op 28 december kreeg ik heftige kramp en verloor ik het vruchtje.

Helaas was de miskraam nog niet compleet en op 30 december kreeg ik weer krampen en verloor ik alsnog de placenta.

Moet ik nu 28 of 30 december als dag 1 van mijn cyclus nemen? En bij een cyclus van 28 dagen, wat wordt dan dus mijn NOD? Mag ik eigenlijk na een miskraam wel uit gaan van 28 dagen?

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Was je cyclus voor de miskraam ook 28 dagen dan? En ben je normaal regelmatig ongesteld? Als dat allebei zo is kun je wel een cyclus van 28 dagen aanhouden, als je maar in je achterhoofd houdt dat je lichaam goed in de war kan zijn van een zwangerschap/miskraam.

Ik zou zeggen dat 28 december dag 1 van je cyclus is, maar pin me er niet op vast.

3. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    inderdaad, ik ben dus ook bang voor allerlei valse signalen en de ene dag denk ik dat ik zwanger ben, de andere dag dat mij ei springt en dan weer dat ik ongesteld moet worden...

Als ik uit ga van een cyclus van 28 dagen (dat was hij meestal wel, ongeveer, kon een dag langer of korter zijn, ik heb het nooit zo bijgehouden) dan kom ik op een NOD op 25 januari, toch?

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Meestal kan je na een MK het beste 2 cyclussen laten zitten, als deze inderdaad 28 zijn, kan je hier vaak vanuit gaan. Vaak ik na een MK je cyclus een beetje van het pad af, en heeft het in sommige gevallen tijd nodig om weer regelmatig te worden.

Heel veel succes Thura.

Groetjes,
    Elvira

Deel Deze Pagina