wie wil er weten wat het wordt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linda1979, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Ik wil het niet weten maar mijn man wel! Ik denk niet dat hij dat 20 weken geheim kan houden, hebben jullie hier ervaring mee?

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij wilden het bij mijn zoontje niet weten en nu bij deze zwangerschap ook weer niet.
    Simpelweg omdat het niet belangrijk is wat het wordt.
    Het kind zal het echt niet boeien in welke kleur kamertje hij of zij ligt.
    Shoppen kan ook nog na de bevalling.

3. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Me too!! :D Wil het ook graag weten!!

De verrassing komt sowieso met de bevalling!! Zo zie ik het...maar kan me ook goed voorstellen dat mensen het niet willen weten hoor, het leuke is dat je tegenwoordig kan kiezen! :thumup:

4. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik heb op 20 april de 20 weken echo en wij willen het wel heel graag weten
    we vinden het wel handig ivm de kamer kleuren..

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij willen het ook weten :)
    Nog een weekje.
    Sommige mensen vinden dat raar en die gaan zich ook meteen bemoeien, heel irritant.
    Echt zo wil jij dat weten wat dom, echt vreselijk.

6. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Bij de eerste wilden we het niet weten, nu ik zwanger ben van de tweede willen we het weer niet weten. Waarom: omdat het niks uit maakt, zowel een jongetje als een meisje is welkom. En we vinden die spanning wel leuk. Het voelt nu aan als een groot cadeau wat je nog niet mag uitpakken. Ofzo..
    Toen ik aan het bevallen was van onze dochter waren ze in het ziekenhuis erg verbaasd dat we het niet wisten. Dat hadden ze al zo lang niet meer mee gemaakt. En ook met de echo's moeten we ze er echt op wijzen, anders vertellen ze het meteen.
    Wat ik wel raar vind (maar dat is persoonlijk) als mensen het wel weten, maar niet willen vertellen. Waarom niet? Lijkt mij zo onhandig.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij hebben afgesproken het niet te willen weten, maar sinds een week of 10 wil ik het wel weten! door de pretecho afgelopen week heb ik een donkerbruin vermoeden en daar moet ik het voorlopig mee doen ;)

8. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Wij willen het ook niet weten.
    Soms ben ik natuurlijk erg nieuwsgierig, met iedere echo die we gehad hebben, haha.
    Maar de verrassing lijkt ons beide extra groot om het na de geboorte te horen.
    En het maakt ons inderdaad ook niet uit, een jongen of een meisje; kindje je bent welkom.

9. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    wij weten het wel... en t is evengoed een verrassing alleen dan 20 weken eerder :D

10. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Ik weet het dit keer ook(vorige zwangerschap niet) en het is alle twee erg leuk!

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier weten wij het ook! Ik kon écht niet wachten. familie wilt helemaal niemand het weten :) moet wel oppassen dat we ons niet verspreken :p maar ben echt super blij dat we het weten nu want is gewoon erg handig met kleding en speeltjes kopen

12. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Bij onze dochter wilden we het geslacht ook weten, bij deze beeb dus ook!

Het gaat bij ons helemaal niet om de praktische kant, we zijn gewoon heel erg nieuwsgierig aangelegd... :)

Het maakt ons ook helemaal niet uit of het een jongetje of meisje wordt, maar willen niet wachten tot de bevalling om daarachter te komen.

Het is ook onzin dat sommige mensen zeggen dat de verrassing eraf is, als je het geslacht weet.
    Oke...het geslacht is al bekend, maar het kindje zelf en hoe hij/zij eruit ziet is de grootste verrassing.
    Ik was bijvoorbeeld helemaal verrast door het uiterlijk van ons meisje.
    Toen ik zwanger was en ik fantaseerde over ons baby...zag ik altijd een kale baby voor me...
    Nou Tamara kwam ter wereld met een dik en lang bos pikzwart haar...
    Als ik had gewild, had ik meteen aan de slag gekund met speldjes en elastiekjes...
    Was wel erg grappig!

Liefs Elly.

13. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Wij weten het ook, in eerste instantie wilde mijn man het niet weten maar toen de datum van de 20-weken echo dichterbij kwam was hij degene die het heel bijzonder vond om het te weten.

Nog geen moment spijt van gehad, trouwens.

Houden het wel voor onszelf, familie, vrienden en kennissen denken dat we het niet weten. Was bang dat ik me toch zou verspreken wat ook al een aantal keer is gebeurt....

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Is niet raar hoor als je twijfelt. Er zijn voordelen aan het te weten (bijvoorbeeld kleur vd kamer en de kleertjes als je het traditioneel wil doen) sommige willen het juist als een verassing houden. Wij wilden het wel weten. Ik vind het leuk om nu ik weet dat het een meisje word veel roze te gebruiken. En ik kan niet zo goed tegen verassingen haha! vind het ook knap als je het vol kan houden het niet te willen weten. Dan is de verassing ook groot en dat heeft ook zeker wat leuks. Mocht je teveel twijfelen dan kan je ook altijd no een pretecho doen he! Dan kunnen ze ook alsnog zeggen wat het word. het is niet zo dat je bij de 20 weken echo maar 1 kans krijgt om het te weten.

15. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Bij de 1e zwangerschap wilden we het niet weten. En bij deze zwangerschap hebben we vanaf het begin geroepen dat we het deze keer ook weer niet wilde weten. Maar nu heb ik morgen de 20 weken echo en ik ben stiekem toch wel ergens benieuwd. Ik vraag me af of ik het dit keer vol kan houden om het niet te weten. Vanaf 30 weken krijg ik weer veel echo's (medische indicatie) dus het maakt het iedere keer wel ietsjes moeilijker om vol te houden.
    Ik ben er dus zo eentje van het uitstervende soort, dwz iemand die het niet wil weten tijdens de zwangerschap. Mensen kijken me ook zo ongelovig aan als ik vertel dat ik het niet wil weten. Net alsof je dan abnormaal bent ofzo.

Dus hier iemand die het niet wilt weten! (denk ik...)

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    voor de meiden die het eigenlijk niet willen weten maar stiekem toch ook weer wel:
    laat de echoscopiste kijken wat het geslacht is, laat het haar op een briefje schrijven. en stél dat jij het tóch wilt weten een keer. dan heb je dat briefje alvast ;)

17. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Heey .

Ik ben bijna 5 weken zwanger,

ik zit er nu al constant mee in mijn hoofd hoe het kind er uit gaat zien en of het een jongen of meisje is:D

Als het zover is, laat ik het gelijk onderzoeken of het een meisje of jongen is :D

XX

18. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Wij weten wat het wordt maar we houden het wel voor onszelf :)

19. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

mijn vriend en ik zijn het er al van in het begin over eens dat we het zeker NIET willen weten! We zijn hoedanook heel blij met ons kleintje, en het maakt ons ook echt niet uit of het nu een jongen of meisje zal worden.
    Het cliché "als het maar gezond is" is voor ons heel erg van toepassing, aangezien we best wat problemen hebben ondervonden totnutoe (onder andere vruchtwaterpunctie). We zijn nu gewoon superblij dat alles OK is, en de rest is voor ons "bijzaak", om het zo even te zeggen.
    En natuurlijk is het razendspannend bij de bevalling! Ik ken iemand die het bij haar eerste twee kinderen niet wist, en bij haar derde wel. Ze zei dat ze achteraf bekeken het van de derde ook niet had willen weten, want het blijkt zo'n geweldig gevoel te zijn als het een complete verrassing blijft, dusss, "surprise me" :)

Liefs,
    Sunnyke

20. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij hebben gisteren de 20 weken echo gehad.
    En wij wilde het ook heel graag weten, en van mij mag iedereen het ook wel weten.
    Wij krijgen een meisje :D
    Teminste zoals ze het gezien heeft.

Deel Deze Pagina