Kleine dames en autorijden

Discussie in 'De lounge' gestart door BuffySummers, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Aangezien ik mijn rijbewijs nog niet heb en mijn ouders het nu wel hoogtijd vonden dat ik mijn rijbewijs zou gaan halen, gaan zij dit nu voor mij regelen...(althans de lessen natuurlijk:D)
    Ik vind het doodeng en heb dit jaren uitgesteld vanwege mijn extreme faalangst en onzekerheid.
    Maar nu is het smoesje van geen geld hebben hiervoor over, want zij hebben gezegd dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.

Maar nu mijn vraag, ik ben heel erg klein, 1.50, hierdoor zit ik dus ook erg laag. Ik heb ooit wel eens met mijn vader naast me achter het stuur gezeten. Ik vond dit doodeng omdat ik gewoon weinig zie.
    Hoe hebben jullie dit opgelost?
    Hebben jullie een verhoging in de lesauto gehad of hebben jullie les gehad in een auto waarbij de stoel omhoog kon?
    En er hebben jullie nog andere lastige dingen ervaren waar ik evt rekening mee moet houden?

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

onze autostoel kan omhoog en de stuur kan omlaag.Misschien die van je lesauto ook?? ik ben 170 dus geen ervaring mee

3. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

De rijschool waar ik gelest heb had stoelverhogers.
    In sommige auto's kan de stoel omhoog en omlaag.

Wat ik zou doen als ik jou was is een rijschool bellen en dit voorleggen.

Enne, succes!

4. minon

minon Niet meer actief

Wij hebben ook een kleine leerling ook 1,50 en stoel idd maximaal omhoog en naar voren en een kussentje erbij. Hebben we speciale kussentjes voor. Stuur kan vervolgens omlaag dat je daar geen last van hebt bij het kijken. Gaat prima!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn moeder is ongeveer net zo groot (klein ;)) als jij en die nam altijd een kussentje mee (zo'n dikke die je op je tuinstoel kan leggen) mee, dat ging wel goed!

Enne succes, wat een fijn cadeau van je ouders!! Daar ga je vast blog veel plezier van hebben!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben 1.58 en ik heb in onze auto een stoel die omhoog kan en weer omlaag

Maar in een andere auto heb ik een keer een verhoger gehad. Die heb ik hier nog steeds voor het geval dat we ooit een auto krijgen die niet een stoel heeft die hoger en lager kan

Het is een kussen die van achter naar voor van hoog naar laag afloopt.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Een kussen, gaat dat niet verschuiven tijdens het rijden? Lijkt mij ook niet fijn zitten? (kan het mis hebben hoor.)

@wennekej ik ga het zelf niet regelen, maar mijn ouders. Die gingen dat wel vragen bij de rijschool.

@linda ja lief he! Hahah nou eerst moet ik de lessen maar overleven:D

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier een dame van 1.55 m, al jaaaaaren rijbewijs en ook al een aantal autootjes versleten.

Lesauto's zijn vaak hypermodern. Stoel kan omhoog en stuur kan omlaag.
    Dus het gaat je lukken hoor!

Ik rijd zelf altijd Toyota. Momenteel de Yaris. Die zit lekker hoog. Ik zit daar beter achter het stuur dan in de moderne Ford Focus Wagon van mijn lange vriend (die weer dubbelgevouwen in mijn Yaris moet zitten.). Kom daar niet goed bij de pedalen, terwijl ik er in mijn Japanner prima bij kan komen.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Gelukkig hahaha ik was echt bang voor halve rampscenario's:)
    Die Yaris is hetzelfde als de C1 toch? Want wij hebben een C1 dus wat dat betreft zou het tegen die tijd dan ook geen probleem moeten zijn.
    Pfff ik vind het zo eng he...:)

10. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    Ik ben 1m48 ;)
    Bij mij stoel zo hoog mogelijk en stuur op het laagste... Verder heb ik geen last, kan wel niet met alle auto's rijden sommige pedalen staan echt diep ook al staat stoel helemaal naar voren...

11. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ik ben 1.55 en heb les gehad in een vrij grote auto en mijn instructeur had altijd wel een kussentje klaar liggen. Vond ik zelf niet fijn, dus nauwelijks gebruikt. Tegenwoordig zijn bijna alle autostellen en sturen wel in hoogte instelbaar, dus volgens mij moet dat geen probleem zijn.

Ik heb overigens gedurende de meer dan 20 jaar dat ik mijn rijbewijs heb en in die periode heb ik veel verschillende auto's gereden, maar 1 keer een auto gehad die ik niet kon besturen: een fiat panda! Daar zaten de pedalen veel te hoog en dat is niet zo handig met kleine voeten.

12. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    ik had in mijn lesauto een stoel die omhoog kon. Wijzelf hebben een auto waarvan je de stoel ook kan verhogen of verlagen. Dit moet ook wel want ik ben bijna even groot als jij en mijn vriend is 1m90 dus... Maar je hebt niet veel last van de hoogte bij een klein autootje je kan je stoel vergenoeg naar voren zetten.

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik ben 1.60 en zit gewoon op een kussentje. Zit prima, verschuift niet en ik heb net wat meer zicht. Inparkeren doe ik op gevoel, ik zal nooit de hele voorkant kunnen zien en tot nu toe (10 jaar rijbewijs) is het altijd goed gegaan ;)

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

het enige wat ik me afvraag bij je berichtjes is.. WIL je wel auto lessen? leuk dat iemand dat voor je regelt en betaald, maar als jij het echt heel eng vind, zou ik het gewoon niet doen. Angst in het verkeer is onveilig.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik wil het zelf ook al een tijdje hoor;) ergens weet ik ook wel dat ik het kan, maar ik heb soms net even dat duwtje nodig om in mezelf te geloven.
    Natuurlijk vind ik het eng, maar om altijd van alles weg te lopen wat eng is, daar bereik je niks mee.
    Dat heb ik al vaker ervaren en ik heb daarbij ook ervaren dat als ik het eenmaal doe, het allemaal reuze mee valt.
    Ik maak het in mijn hoofd groter dan het eigenlijk is.

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik ben.1.60J en de enige auto waar ik niet lekker in kon rijden was de opel safira, daar kon ik de.koppeling niet geheel intrappen.
    Heb jarenlang suzuki gereden, daar hoefde de stoel geen eens op de voorste stand. ;) Verder hebben we momenteel een ford en een seat, welke ook geen problemen opleveren.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dan gaan doen en geef het dan wel even door aan je instructeur dat je hier erg last van hebt. de meeste lesauto's zal je prima inkunnen.. en eet een banaan voordat je gaat lessen:p

18. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Ik had vroeger ook zo'n kussentje speciaal voor in de auto (liep schuin af). Vond het super comfortabel en kon zo veel meer zien op de weg. Nu heb ik een kleine auto waar ik ook zonder kussen alles kan zien . En ivm je angst voor het rijden; wie heeft dat niet aan het begin? Daar kom je wel overheen na een aantal lessen. Een rijbewijs is gewoon heel belangrijk, dus doen ;)

19. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    ik ben 1.62 en ik heb nog nooit problemen gehad met mijn lengte
    vond het ook wel grappig om te lezen dat er dus wel mensen zijn van ook rond 1.60 die wel met een kussentje rijden.

heb zo`n 20 merken wel gereden maar echt nog nooit bij nagedacht.
    Vind een hoge auto wel het fijnste maar of dat persee met mijn lengte te maken heeft.

20. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik ben 1.57m en an makkelijk in alle auto's rijden. Mijn moeder is 1.28m en heeft al 40 jaar dr rijbewijs, dagelijks erin gereden, overal naartoe. Ze heeft wel een kussentje achter haar rug omdat ze anders niet bij de pedalen kan. Sinds een jaartje rijdt ze automaat en dat bevalt haar wel beter.

Ik zou zeggen start met lessen en gaan met die banaan! Veel succes

Deel Deze Pagina