Vanaf wanneer gebruiken jullie zonnebrandcreme? En welke? Ik heb een kleine van 6 maanden thuis zitten en ik ga toch maar vast zonnebrandcreme voor dr halen denk ik. Welke is het meeste geschikt volgens jullie?
Ik zou het zeker in huis halen, de huid van die kleintjes heeft nooit zon gezien. Ik smeer altijd met baby zonnebrandcreme. En daarnaast hield ik haar zoveel mogelijk in de schaduw. Gisteren ook wezen fietsen en toch haar gezicht ingesmeerd ondanks dat het een bewolkte dag was (rest was bedekt). Ze is nu 18 maanden trouwens. Maar ik was zelf gisteren, ondanks het bewolkte weer, verrast door een zonne allergie.... Had mezelf dus niet ingesmeerd...
Ik heb half bloed kindjes, die smeer ik met dit weer nog niet in. Als ik ze insmeer dan doe ik dat met ultra sun of vision zonnebrand creme. Dit hoef je maar 1x per dag te smeren, ideaal. Op vakantie in het buitenland smeer ik ze dan 2x per dag in. Ze zijn nooit verbrand, gaat prima. Ideaal spul.
Nu heb ik de jongste alleen gedaan...de oudste heeft altijd wat meer kleur op haar lijf advies met elke zonnebrand: minimaal factor 50 en om de 2 uur smeren. Ook voor jezelf.
Ik gebruik vision. 1x per dag smeren is voldoende. Ideaal. Bij echt heel warm zonnig weer (of op vakantie in het buitenland) smeer ik 2x pd in. Voor de baby ga ik dit ook gebruiken.
Eerst vision. Nu gelezen dat synthetische filters erg slecht zijn, en over op Lovea factor 50. Dit is met minerale filters. Gisteren voor het eerst gebruikt, en ben tevreden. Niet vettig en goed uit te smeren.
Ik heb begrepen dat factor 30 beter is, zodat de huid niet helemaal afgeschermd wordt en een beschermlaagje (pigment) kan opbouwen.
P20 op advies van de HA. Er staat 1x smeren maar de HA zei 2x en een half uur uit de zon houden na het smeren. Heb er hier 1 die licht geeft( zo wit is hij ) maar nooit rood wordt door verbranding ( overigens wel factor 5 an P20)
Ik gebruik factor 30... Om wat summer zegt... Gelijk begonnen met smeren zodra we naar buiten gingen rond mei... Gewoon etos kids.. Maar nou heeft ze ook totaal geen gevoelige huid
p20 werkt super maar is niet fijn voor de eczeem voor mijn zoon, prikt heeeeeel erg bij het opdoen. Nu zitten we aan de No-AD 30.
Factor 30 is ook beter. Factor 50 laat helemaal niks door zodat het huidje te gevoelig blijft, vergeet je het dan 1 keer zijn ze helemaal verbrand omdat de huid er niet tegen kan. Dus beste is factor 30 gebruiken tenzij je een roodharig kindje hebt met een hele witte huid en mama en papa snel verbranden.
Ik gebruik voor mezelf en de kindjes factor 50 van la roche-posay (apotheek) en we worden nog steeds bruin Daarnaast UV pakje voor de kleinstje en petjes in de zon. Verder moeilijk om ze uit de zon te houden (jongste ligt wel te slapen tijdens de zon piek). Van veel andere zonnebrand produkten krijgt mijn zon uitslag maar deze verdraagt hij prima.