Hoi, Ik ben weer aan het temperaturen nu we voor ons tweede kindje willen gaan. FF geeft een eisprong op zondag (CD16) later gemeten dan normaal, als ik deze temp 1 tiende lager zet vanwege t late meten, verzet FF de eisprong naar dag 16. Ik gebruik ook weer ovu-testen. Dipsticks van Z&K en als die positief is een cb ovulatietest te bevestiging. Vorige cyclus had ik inderdaad een smiley. Nu was de dipstick op CD15 echt donker zowel 's eind vd ochtend als 's middags. Bij de middag een cb gedaan en was ik erg verrast dat ik geen smiley kreeg. Vrijdag rond lunch dipstick nog echt te licht om positief te zijn en zondag idem dito. Wat ik me nu afvraag zou de eisprong nu op cd15 of cd16 zijn geweest ? CD16 is kansrijk gezien net beter. Ik vind namelijk wel apart dat FF de sprong op de dag van de positieve ovu-test zet. Terwijl bij de ovu-test staat "Nadat het gehalte van het LH in de urine het hoogst is, vindt de ovulatie plaats binnen 24-48 uur." Dan is het toch helemaal niet zo logisch dat FF dat doet? Wat is jullie mening? Bvd
Het kan wel volgens fertility friend op dezelfde dag LH-piek en ovulatie. Maar ik zou ook meer vertrouwen hebben in cd 16
Thx voor je reactie. Ik zie t vaker dat FF dat doet. Het is eigenlijk jammer dat je niet kan aangeven wanneer op de dag je de pos test had. Dan hoop ik maar dat het cd16 was en nu braaf afwachten
Maar je temperatuur stijgt 12-14 uur na de eisprong. Op CD 16 heb je een hogere temperatuur, dan lijkt het mij niet logisch dat je ook op die dag je eisprong had. Ik zou op basis van je temperatuur voor CD 15 gaan eerlijk gezegd. Alleen gek dan waarom je op CD 15 geen smiley kreeg... Edit: niet goed gekeken. Je hebt CD 16 nu helemaal niet ingevuld vanwege het late meten? Ik ga dan toch voor CD 16 Zou kunnen dat je je eisprong had in de nacht van CD 15 op CD 16 en dat je test zondag (CD 16) daarom alweer lichter was.
Ik ga voor dag 16. Je temp was toen wel hoger maar je hebt ook later gemeten dus de hogere temp is onbetrouwbaar.
Zie nu pas het open bolletje op CD 16 haha. Keek op een heel klein scherm. Blijf ook bij die dag hoor. Duim voor je!