Mijn zoon van 10 weken heeft altijd nog nachtvoedingen nodig, maar slaapt sinds kort van ongeveer 19.30 tot 00.30. Vervolgens komt hij snachts daarna juist weer heel vaak: 2.30 en 5.30. Liefst schuif ik dit natuurlijk op naar later op de avond, maar ik voed op verzoek en ben ook niet zo'n voorstander van wakker maken uit diepe slaap rond 23u... iemand tips/ ervaringen?
Nachtvoedingen zijn op deze leeftijd nog heel normaal hoor. Je zou toch kunnen proberen in de avond vaker aan te leggen zodat hij misschien wat meer 's nachts slaapt
Klopt, ik weet dat nachtvoedingen nog heel normaal zijn, maar hij maakt dus wel een lange ruk slaap van 5/6 uur, alleen vroeger op de avond. Dus vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben, en of je dit misschien kan proberen te verschuiven naar later... Ik zou idd eens kunnen proberen om 's avonds wat vaker aan te leggen, hoewel hij nu ook vaak al wel clustert totdat hij in slaap valt om half 8...
De meningen verschillen, maar je zou een droomvoeding kunnen geven rond 23.00....kijken wat er dan gebeurt?
Heel herkenbaar. Beide zoons begonnen hun 'nacht' vroeg op de avond en kwamen dan pas weer 6 uur later. Wakker maken voor drinken of droomvoeding hadden hier totaal geen positief effect. Ze kwamen dan alsnog weer om 3.00. Dus hebben het geaccepteerd en kwam vanzelf goed!
Hier ook vroege slaper (19-00-3-6-8)heeft dit zelf uiteindelijk verplaatst naar 20-3-6-h9. Komt goed dus. Ze zeggen ook wel eens dat je juist niet moet rommelen met het bio-ritme en dat ze dan juist eerder het nacht ritme oppakken. Geen idee of t waar is hoor!
Ik had er ook zo eentje. Als ik hem inde avond wakker maakte, kwam hij alsnog in de nacht. Kreeg hij ook nog een fles teveel. Dus we hebben zijn ritme maar gevolgd, en dat was met een paar weken ook alweer over en pakte hij wel zelf beter tijden.,
Hier kwam bij alledrie de lange ruk na het clusteren. De oudste deed dit in de vooravond al, en kwam dus ook al vrij vroeg in de nacht weer. De middelste clusterde eerder tegen mijn bedtijd aan en zo viel haar lange ruk maximaal samen met mijn nacht. Ik kan niet ontkennen dat dat fijner was dan wat de oudste deed... Zoontje varieert, en zo komt het dat ik nu klaarwakker ben nadat hij al 4 nachten op rij rond 1u - 1u30 al kwam... (het is ook nooit goed hè) We nemen het hier maar zoals het komt. Sturen is hier nog nooit succesvol geweest.
Hier ook gehad op die leeftijd. Met nacontrole met de vk nog over gehad. Zij adviseerde ook een droomvoeding, maar dat werkte niet. Hij kwam net zo goed rond 3 uur weer. Hij maakte gewoon in de avond een lange ruk en ging dan weer over op zn 'dag ritme'. (hoewel hij s nachts nooit huilde en na de voeding meteen weer ging slapen in zn eigen bedje en overdag ging dat niet altijd vanzelf).
Dit was hier ook het geval en daar konden wij nog niks aan veranderen. Goed het dag en nachtritme aan geven door in het licht te laten slapen overdag bv. Verder je kindje blijven volgen en dan komt het ritme vanzelf wel, hoe vervelend het nu ook even is.
Dit wil je vast niet horen maar mijn dochter van 8,5mnd doet dit nog steeds... Hoewel die 6 uur slaap nu steeds vaker richting de 7-8 uur slaap gaat en ze pas rond 03.00 zich weer meldt, dus da's al een verbetering. Een droomvoeding pakt hier altijd juist negatief uit en zorgt er op de een of andere manier voor dat ze zich juist vaker gaat melden die nacht. Bizar. Dus hebben we de lange avondslaap maar geaccepteerd. Gaaaaaaaap.