Nu al ongesteldheid na curretage..?

Discussion in 'Miskraam' started by jellie, Apr 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jellie

jellie Bekend lid

Sep 3, 2006
    554
    0
    16
    Hoi!!

Helaas ben ik regelmatig hier naar het zoeken van info.
    Heb 2 april een curretage gehad na een MA. Weinig gevloeid gelukkig en verder ook weinig last gehad.
    Ik lees overal dat je ongi wel 6-8 wk op zich kan laten wachten. Nu ben ik vandaag ( dag 24 na de ingreep ) weer ongi geworden maar kan dat wel? Normaal is mijn cyclus een dag o 30. Op dag 15 was de zw test nog heeeel licht pos. Op dag 19 was hij negatief.

Is dit nu echt mijn ongi? Is dit herkenbaar voor iemand? Heb ook echt wel krampen en helderrood bloedverlies, niet bruin ofzo.

Thanks voor het meedenken!

2. Happyme

Happyme Actief lid

May 6, 2008
    375
    0
    0
    Hoi jellie,

Bij mij kwam de ongi na 29 dagen na mijn miskraam. Ik had ook een ma maar heb gekozen voor cytotec pillen om de miskraam op te wekken dus geen curretage. Maar het kan dus wel degelijk lijkt me. Het zal waarschijnlijk wel een ongi zijn zonder eisprong en dat vanaf nu je cyclus weer op gang komt. Ik heb de 2e cyclus wel weer een eisprong gehad en kwam ook weer na 30 dagen.

Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger mag raken.

3. jellie

jellie Bekend lid

Sep 3, 2006
    554
    0
    16
    Kan dat dan ? Een ongi zonder eisprong?

HEb de vraag ook aan de vk hier voorgesteld en zei vertelde dat ik mijn eisprong wel gewoon gehad heb.
    Het verbaasde me alleen dat het zo snel is na de curettage mdat ik ervan uitging dat het veel langer zou gaan duren.
    Jij ook heel veel succes met het zwanger worden!

Komt het meet emnsen bekend voor?
    Groetjes!!!

4. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

Mar 20, 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hoi Jellie,

Ik heb 31 maart een miskraam gehad en ben 19 april weer ongi geworden. Het kan dus wel zo snel. Het gekke is, als ik niet zwanger zou zijn geworden had ik ook 19 april ongi moeten worden (heb regelmatige cyclus), dus het lijkt erop dat mijn hele cyclus niet onderbroken is geweest. Dus nu maar weer vol goede moed op naar de volgende ronde!

Groetjes,
    Agaath

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb na mijn curretage ook een ongi zonder eisprong gehad. Volgens mijn gynaecoloog komt dat vaker voor na een miskraam. Technisch gezien is het geen menstruatie maar een ontrekkingsbloeding, net zoals je dat met de pil hebt. In de praktijk maakt het natuurlijk weinig uit, want het is natuurlijk gewoon een menstruatie. Mijn cyclus is daarna overigens weer helemaal hersteld en heb ook gewoon weer een eisprong gehad.

6. jellie

jellie Bekend lid

Sep 3, 2006
    554
    0
    16
    @ Trees: Goh, wist dat echt niet vd eisprong. Is het dan ook zo dat een ontrekkingbloeding minder lang duurt?

Jij hebt ook al veel meegemaakt lees ik...Hoop dat je snel zwanger bent en dat er na 9 mnd een pracht van een wonder in je armen ligt!

7. Trees

Trees Niet meer actief

Bij mij duurde het wel minder lang. Misschien toeval, maar ik denk dat het wel samenhangt.

Dank je wel en ik hoop ook voor jou dat je snel zwanger bent en 9 maanden blijft!

8. jellie

jellie Bekend lid

Sep 3, 2006
    554
    0
    16
    Thanks!

Ik heb al een zoontje van 13 maanden en dat sterkt me enorm!Toch is de wens naar een 2de wonder net zo groot als bij de 1ste...

Groetjes!

9. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

Sep 4, 2008
    253
    0
    0
    Ik was precies 21 dagen na de curettage weer ongesteld. Het kan dus wel degelijk dat je weer snel je cyclus te pakken hebt. Daarna heb ik telkens een cyclus van 28 tot 31 dagen gehad. En zie nu, ben na 6 maanden weer zwanger!
    Heel veel sterkte!

10. jellie

jellie Bekend lid

Sep 3, 2006
    554
    0
    16
    Hee wat super!! Gefeliciteerd!!!!

11. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

Nov 25, 2008
    654
    0
    0
    ze hadden bij mij ook 6-8 weken gezegd, Ik heb 9 maart een curretage gehad en 6 april weer ongi geworden, dus bij mij was de cycles ook meteen weer 28 dgn. Ik testte ook na 2,5 week negatief op een zwangerschapstest, dus nu maar weer hopen op een positieve

Share This Page