ovulatietest positief, zwangerschapstest ook licht streepje

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door schildpadje, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schildpadje

21 feb 2014
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    3,5 week geleden bleek bij de echo dat het hartje ermee gestopt was, 2 weken geleden ben ik gecurreteerd :( heel verdrietig en naar allemaal.
    Maar nu zit ik onder de pukkels en heb hoofdpijn, dus een ovu test gedaan. Deze was positief (teststreep donkerder dan controlestreep). Vanmorgen toch maar een zwangerschapstest gedaan (had nog action testen liggen:)) deze was heeeel licht positief. Dus wat is het nou? Zouden die ovutesten dan echt beter reageren op het hcg?? Ik weet het niet meer. Aan de andere kant lijkt 2 weken na curretage een eisprong me ook wel snel. Vooral omdat de cyclus voor mijn zwangerschap 107(!) Dagen was..

2. sita90

sita90 Niet meer actief

Kan beide kanten uit, of de zwangerschapstest reageert op je ei.. of je ovulatietest reageert op een zwangerschap.. haha, lastig!
    Ik zou even afwachten, voor de zekerheid vanavond klussen (je weet maar nooit) en morgen of overmorgen weer testen;) succes:):)

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Denk eerder dat je zwangerschapstest reageert op een ei...of een indroger.

Want voor een positieve zwangerschapstest moet je toch wel aardig wat dagen na je ovulatie zitten..echter zit je pas 14 dagen na de curettage. Dan zou je voor een positieve zwangerschapstest op de dag van of enkele dagen je de curattge al een ovulatie moeten hebben.

Een andere theorie is dat je misschien nog HCG hebt van de voorgaande zwangerschap...hoe snel dat uit je lichaam is verschilt nog wel eens.

Je cyclus en hele hormoonhuishouding kan aardig van slag zijn. Ik zou voor nu gewoon uitgaan van een echte positieve ovulatietest en als je daar aan toe bent naar handelen.

Succes

4. schildpadje

21 feb 2014
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik bedoelde ook niet dat ik weer zwanger zou zijn. Dat kan 100% niet. Maar vroeg me af of het dus kan zijn dat de ovulatietest nog beter het hcg zou testen omdat deze dus heel positief was en de zwangerschapstest maar een heel klein beetje. Ik ben bang dat ik nu hoop krijg terwijl het dalijk nog een beetje hormoon van mijn vorige zwangerschap was die nu de ovu test beinvloedde.. (maar toch raar dat deze positiever hcg meet dan de zwangerschapstest dan)

5. sita90

sita90 Niet meer actief

Oh ik las 3,5 week daarna, dat zou goed kunnen.
    Ik denk dat je gewoon moet klussen;)

6. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Wat vervelend van je ma en de curretage..Ik weet hoe het is..

Een ovulatietest reageert ook best wel op zwangerschapshormoon. Tenminste bij min wel. Het schijnt dat het lh hormoon en hcg hormoon erg op elkaar lijken dus dat kan wel. Ik zou gewoon uitgaan van de zwangerschapstest.

Ik testte trouwens na twee weken ook nog licht positief met een zwangerschapstest en niet lang daarna had ik een eisprong. Dus het zou ook kunnen dat er ok nog wat lh hormoon in aantocht is.

7. schildpadje

21 feb 2014
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kijk gewoon over 2 weekjes hoe ik me voel en doe anders voor de zekerheid een testje. Vandaag leek de ovulatiestreep wel minder te worden.

Deel Deze Pagina