Net als bij m'n zoontje wist ik niet eens dat ik zwanger was. We waren er nog niet mee bezig, maar lieten de natuur een beetje op z'n beloop. Omdat ik nog bv geef heb ik een onregelmatige cyclus en het was dus helemaal niet gek dat ik zes dagen over tijd was. 's Nachts droomde ik opeens zo levendig over een babytje... 's Morgens bedacht ik me dat ik idd wel een paar 'klachtjes' had gehad die ik ook bij m'n zoontje had. En dus deed ik een testje. En ja hoor! Twee streepjes. De vorige keer schrok ik omdat mijn leven zo zou gaan veranderen. Maar nu maakte mijn hart direct een vreugdevol sprongetje. Het streepje was wel heel licht. Maar ik hoopte dat ik gewoon een late eisprong had gehad. Toen m'n man het testje zag temperde hij voorzichtig mijn vreugde. "Het is wel een heel licht streepje schat, voor zes dagen overtijd..." 's Avonds begon ik idd te vloeien en daarna kreeg ik krampen, iedere vijf minuten, precies zoals de voorweeën bij m'n zoontje waren. Alleen ging het nu niet over in weeën, omdat ik nog maar heeeeeel kort zwanger was. Ik was helemaal in de war, omdat het allemaal zo snel ging en vergat het bijna toen er weer andere gebeurtenissen passeerden. Bovendien was er nog niet echt sprake van een kindje toch? Nu is het weer rustig in huis en in m'n hoofd en opeens voel ik me toch verdrietig... Hopelijk mogen we binnenkort een tweede wonder ontvangen na een goede en lekker lange zwangerschap!
Hè getsie ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal.. ik had al 2 maand geen menstruatie gehad en daar had ik verder niet over nagedacht omdat in die periode mijn menstruatie wel vaker overhoop lag (ontpillen). Maar ik dacht joh laat ik anders een testje doen, positief.. maar heel vaag positief.. ik belde direct met een vriendin en die zei als je 2 maand overtijd bent en je krijgt zoon test zit er iets niet goed... 5 dec toen al mijn kleine nichtjes en neefjes hun kadootjes aan het uitpakken waren zag ik mijn vruchtzakje wegdrijven in de wc iets wat ik nooit meer zal vergeten.. en indd kan ik daar dan soms nog heel verdrietig om zijn en gewoon een traantje om laten. Sterkte meissie