voeding/doorslapen

Discussion in 'Flesvoeding' started by Romy1979, Jun 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb even een vraag voor een vriendin van mij, zij kan nu geen gebruik maken van internet vandaar.

Haar dochtertje van 5 mnd sliep tot een week geleden altijd door van half 8 's avonds tot 's ochtends half 7. Ze kreeg vier flessen van 210 ml. Tot een week geleden sliep ze dus door en nu wordt ze 's nachts weer wakker. Soms na 5 uurtjes, soms na 6 uurtjes. Dat is dus verschillend. Mijn vriendin geeft haar dan een speentje en dan slaapt ze wel weer verder tot 's ochtends half 7.

Sinds een dag of 3 is mijn vriendin begonnen met het geven van rijstebloem. Ze zit nog niet op een hele dikke papfles omdat ze het aan het opbouwen is, maar we vroegen ons dus eigenlijk af of het toch kan zijn dat ze honger heeft? Ze weegt ongeveer 6,5 kilo.

Mij leek dat een kindje wat echt honger heeft, ook met een speentje niet meer te sussen is (mijn zoontje in ieder geval niet:D).

Heeft iemand tips? Zou dit een fase kunnen zijn? Of zou ze toch beter later op de avond weer een fles kunnen geven? Dan moet ze de kleine wel wakker maken...

Alvast bedankt voor de reacties!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat speentjes brengen is hier ook een poos geweest. Af en toe een klein weekje onrustig slapen en dan was het weer goed.

Gewoon even te wakker om zelf weer terug in slaap te vallen. Maar inderdaad ook geen honger. Gewoon even sabbelen om rustig te worden en weer in slaap te komen.
    Als het echt honger was, dan zou de kleine na een uurtje wel weer komen lijkt me..

Er zijn trouwens kindjes die juist door rijstebloem onrustiger gaan slapen. Nou lees is dat het wakker worden al begonnen in voor het speentje. Maar misschien iets om te zeggen, dat het door de rijstebloem misschien ook niet beter wordt..

3. Skye

Skye Niet meer actief

Zoals hierboven al staat.......ze lijkt niet echt honger te hebben, want dan zou ze geen genoegen nemen met een speen. Hier ook van die fases dat ze opeens wakker wordt omdat ze haar speen kwijt is........dan geef ik hem en slaapt ze gewoon weer verder.

Ik zal zeker niet nog meer flessen geven, zoveel als ze nu al drinkt heeft mijn meisje nog niet eens gehad. Dus daar zal het echt niet aan liggen

4. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    kan ook zijn dat de kleine een sprongetje heeft als de kleine echt honger heeft blijft ie wel huilen ook als ie speen heeft

5. Juttel

Juttel Actief lid

Apr 29, 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Het zou me niet verbazen als het inmiddels alweer goed gaat 's nachts...? Hier is het tenminste ook 2 nachten geweest dat meneer wakker werd om 5 uur (terwijl hij anders vaak slaapt tot half 9) en nu gaat het weer helemaal goed.
    Is dus gewoon even een fase / sprongetje.

Share This Page