Hallo allemaal We zitten in de eerste ronde voor ons tweede kindje. Nu zit ik op het wachtbankje Maar wanneer gingen jullie opletten met eten? Vanavond lekkere hapjes met zalm, brie ed. Dus ja... overslaan of niet? Ik denk dat ik gewoon mn gang kan gaan of niet? Geen idee meer hoe ik dit bij mn eerste deed haha
Ik heb altijd 'normaal' geleefd tot de positieve test. Ik rook sowieso niet en alcohol drink ik zelden, als ik dan een keer drink is het 1 glaasje. Verder ben ik gek op gerookte zalm en rood vlees, dus dat heb ik ook niet laten staan. Ik vind zolang je je niet helemaal klemzuipt je best 'gewoon' oud en nieuw kan vieren hoor
Qua eten hier ook normaal geleefd tot aan de positieve test. Dat kan wel een eeuwigheid duren. Met alcohol stopte ik altijd na de eisprong.
Ja precies zoals je zegt. Dat kan nog een eeuwigheid duren! Alcohol drinken en roken doe ik sowieso niet. Dan ga ik vanavond toch aan de lekkere zalm hapjes
Ik heb de eerste paar maanden gedronken en gegeten alsof ik al zwanger was. Maar nu ik in ronde 17 zit, doe ik meer waar ik zin in heb. Ik rook sowieso niet en drink niet zoveel. Zodra ik een positieve test heb zal ik weer heel braaf zijn. Bovendien: juist als het langer gaat duren kun je een borrel gebruiken 😉
Ik lette een hele tijd sinds mn eisprong op mn eten en drinken. Dus na ei geen alcohol meer, rood vlees enz. De laatste 2 rondes had ik besloten me niet meer zwanger te gedragen zolang ik nog niet positief had getest. Ik deed bepaalde dingen niet meer want stel dat ik nu wél zwanger wordt. Nee... Ik had besloten dit niet meer te doen. Alleen mn alcohol consumptie bleef wel echt matig ivm eventuele aantastbaarheid in de vruchtbaarheid. Ronde dat ik zwanger werd op 10 dpo nog carpaccio en biefstuk gegeten met een lekker wit wijntje. Ik heb er heerlijk van genoten. 5 dagen later testte ik positief en heb vanaf toen direct mn eten en drinken in de gaten gehouden.
Ik heb altijd gewoon normaal gegeten, pas na de positieve testen lette ik op m'n eten. Roken en drinken deed ik sowieso al niet meer.
Wow wat heerlijk! Wat een spetterend begin van het jaar! Volgens mij kunnen die hapjes sowieso niet kwaad, omdat het vruchtje nog niet is verbonden met jouw bloedcirculatie. Bovendien is de kans altijd veel klein dat die specifieke bacterie erin zit en jij nog niet resistent bent. Van harte gefeliciteerd!
Brie mag je zowiezo gewoon eten. Tenzij het van rauwe melk is Gemaakt. In het wachtbankje was ik altijd voorzichtig met alcohol. Wel begon ik optijd met foliumzuur slikken verder normaal gegeten.