wie wil even mij sollicitatie brief nakijken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik wil graag solliciteren op een vacature waar ik 15 jaar geleden voor geleerd heb maar door omstandigheden nooit in gewerkt heb.
    Ik vind het zo moeilijk om een nette brief te schrijven en heb een opzetje gemaakt
    Wie wil mij helpen en deze eens nakijken voordat ik hem opstuur??

mijn naam en adres
    adres van het bedrijf
    00 juni 2011
    Geachte Mevrouw xxx,
    Via uw werknemer xxxxx heb ik vernomen dat u een vacature voor
    Visual Merchandiser hebt openstaan. Graag zou ik op deze vacature willen solliciteren.

Ik ben onder de indruk van de plek die xxx heeft veroverd in ‘modeland’.
    Het is een prachtige winkelketen waar creatie, kwaliteit en service hoog in het vaandel staan.
    Juist om die reden wil ik graag mijn creatieve vermogens, gecombineerd met zelfstandigheid,
    een berg winkelervaring ,daadkracht èn een pro-actieve werkhouding willen inzetten om het succes van xxxx nòg groter te maken.

Ik zou mezelf willen omschrijven als een zelfstandige enthousiaste creatieve duizendpoot die bereid is de handen uit de mouwen te steken.

Graag zou ik mijn brief in een gesprek aan u willen komen toelichten.

Met vriendelijke groeten,

mijn naam

2. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    #2 Sakinah, 15 jun 2011
    Laatst bewerkt: 15 jun 2011
    Visual Merchandiser hebt openstaan. Graag zou ik op is dit niet naar ipv op? deze vacature willen solliciteren.

Ik zou er voor zetten : als eerst zou ik willen zeggen dat ...:Ik ben onder de indruk van de plek die xxx heeft veroverd in ‘modeland’.
    Het is een prachtige winkelketen waar creatie, kwaliteit en service hoog in het vaandel staan.
    Juist om die reden wil ik graag mijn creatieve vermogens -s, gecombineerd met zelfstandigheid,
    een berg winkelervaring ,daadkracht èn streepje andere kant op een pro-actieve werkhouding willen inzetten om het succes van xxxx nòg Ook andere kant op groter te maken.

Ik zou mezelf willen omschrijven als een zelfstandige enthousiaste creatieve duizendpoot die bereid is de handen uit de mouwen te steken.

Graag zou ik mijn brief in een gesprek aan u willen komen toelichten. Ik zou deze zin wat anders in elkaar zetten

mijn naam

verder lekker zo laten! misschien kan je er alleen nog bijzetten wat die ervaring dan inhoud en waar je die hebt opgedaan. misschein ook nog wat over je evt opleidingen als dat van toepassing is. doe je je cv er ook bij? verder is het jou sollicitatiebrief en het moet blijven zoals jij hem hebt bedoeld :) veel succes trouwens!

3. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Juist om die reden wil ik graag mijn creatieve vermogens, gecombineerd met zelfstandigheid,
    een berg winkelervaring ,daadkracht èn een pro-actieve werkhouding willen inzetten om het succes van xxxx nòg groter te maken.

Deze zin klopt niet, twee keer willen.

En verder vind ik dat je wel heel veel bijvoeglijk naamwoorden gebruikt zonder dat je ze uitlegt. Waarom ben je enthousiast, creatief, een duizendpoot, waaruit blijkt dat je graag de handen uit de mouwen steekt?

Je noemt ook 3 keer creatie(f), kun je niet een ander woord gebruiken waarmee je hetzelfde bedoelt?

En ik zou nog iets toevoegen over waarom je denkt dat je een goede visual merchandiser bent, zonder te vervallen in clichés. Misschien kun je verwijzen naar eerdere werkervaring of zoiets?

En de afsluitende zin zou ik maken: Graag zou ik mijn sollicitatie persoonlijk met u bespreken. Ofzoiets, maar 'aan u willen komen toelichten' klinkt niet zo lekker.

4. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    willen weglaten en verder voorgaande reacties ter harte nemen

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Zou je hier niet nog wat meer over jezelf vertellen, over je positieve eigenschappen en waarom deze baan bij je past? Ik krijg niet echt een indruk van je als ik je brief lees. Waarom past de baan zo goed bij jou en waarom zouden ze jou uit moeten nodigen voor gesprek?
    Succes!

6. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    #6 MrsXL, 15 jun 2011
    Laatst bewerkt: 15 jun 2011
    Naam bedrijf
    Adres bedrijf
    Plaats bedrij
    eventueel nummer

Jouw naam
    Adres
    en telefoon nummer

Betreft : sollitatie Plaats, datum

Geachte mevrouw de Vries,

Visual Merchandiser hebt openstaan. Graag zou ik naar deze vacature willen solliciteren.

In een goede sollicitatiebrief begin je nooit een nieuwe alinea met het woord "Ik" of "mij"Ik ben onder de indruk van de plek die xxx heeft veroverd in ‘modeland’.
    een berg winkel ervaring, daadkracht èn een pro-actieve werkhouding willen inzetten om het succes van xxxx nòg groter te maken.

Graag zou ik mijn brief in een gesprek aan u willen komen toelichten.Graag zou ik mijn motivatie nader toelichten tijdens een gesprek. Een uitnodiging daarvoor zie ik met veel belangstelling tegemoet. (vind dit een betere zin)

Handtekening

Je naam

Zo is het mij geleerd. En heb vele complimenten op mijn sollicitatie brieven gehad. (komt ook doordat ik van het CWI een bon heb gekregen waarmee ik gratis een sollicitatiebrief en CV mocht laten maken

De tip hierboven is op zich goed, maar je kan beter niet al te veel van je zelf vertellen. Dat kan je beter doen wanneer je op gesprek mag.

7. mamavaneenmeid

28 mrt 2009
    70
    0
    0
    "Open heeft staan" ipv hebt openstaan.

8. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Laatste zin zou ik van maken:

Graag zou ik in een gesprek mijn brief komen toelichten

Gewoon kort maar krachtig :)

9. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen

Ja die bon heb ik ook gehad.
    Ook ik begon mijn brieven bijna altijd met bijv, woensdag jongsleden heb ik een vacature van uw bedrijf gezien waar ik graag op wil solliciteren.
    Zodat ik de IK vorm kon ontwijken. mij is altijd verteld van Ik aan een begin van de brief klinkt dominant en het willen.. en jij hebt net niks te willen ;)
    Dat was altijd de kleine introductie en dan begon de echte brief die begon ik vaak met
    Na aanleiding van uw vacature zou ik graag willen toelichten waarom ik de geschikte kanidaat zou zijn voor deze vacature.

Ik heb hier vaak complimentjes over gehad, maar vaak was de reistijd een probleem, later mijn dochter;):(

En tip, spelfouten.. dat zijn the not done's in een brief en op verkeerde plaatsen een leesteken.

10. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik heb hem aangepast zo beter??
    Via uw werknemer xxxx heb ik vernomen dat u een vacature voor
    Visual Merchandiser open heeft staan. Graag zou ik naar deze vacature willen solliciteren.

Klant- en servicegerichtheid is een van mijn sterke punten, vindt het fijn om
    eind verantwoordelijke te zijn voor de uitstraling van de winkel,ik houd er van om mensen te woord te staan, hen te adviseren en te adviseren als dat nodig is .
    Met de ervaring die ik bij vorige werkgevers heb opgedaan, denk ik dat ik de juiste persoon zal zijn voor deze vacature.

Mensen typeren mij vaak als creatief, gedreven en iemand die graag de handen uit de mouwen steekt. Ik beschik over goede organisatorische en sociale vaardigheden. Dit zijn eigenschappen die er, mijns inziens, voor zorgen dat ik deze functie naar volle tevredenheid kan uitvoeren. Verder ben ik iemand die graag een nieuwe uitdaging aan gaat en open staat voor vernieuwing

Graag zou ik mijn motivatie nader toelichten tijdens een gesprek. Een uitnodiging daarvoor zie ik met veel belangstelling tegemoet.

Ilona op `t Root

Bijlage: curriculum vitae

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Geweldig forum toch dit?:)

12. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.

Ik vind het goed. Lijkt erg op de sollicitatie brief die voor mij is gemaakt;)

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik schrijf regelmatig brieven voor anderen (betaald), soort van "bij baantje".
    Maar persoonlijk zou ik dus wel wat over je zelf vertellen, doe dit in de tweede alinea (dus na de opening). Geef wat van jezelf bloot, niet te veel, doe het in 2 zinnen of zo.

En ik vind dat het nogal onzeker overkomt, "graag solliciteer ik". Je solliciteert toch al? Dus ik zou er van maken "hierbij solliciteer ik naar de functie van..." of "hierbij stel ik mezelf voor als wellicht uw nieuwe ..."

Af en toe een zin beginnen met ik mag wel, maar niet te vaak.

14. Indiaan

Indiaan Niet meer actief

" Klant- en servicegerichtheid is een van mijn sterke punten, vindt het fijn om
    eind verantwoordelijke te zijn voor de uitstraling van de winkel,ik houd er van om mensen te woord te staan, hen te adviseren en te adviseren als dat nodig is ."

Paar puntjes:
    -het is ik vind, niet ik vindt.
    -het is eindverantwoordelijke, niet eind verantwoordelijke
    -ik zou hier 2 zinnen van maken ipv 1
    -adviseren staat dubbel.

Succes met de sollicitatie!

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Dat is stukken beter! Zo weten ze meteen wat meer over je.

16. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    Wat ik nog mis in je brief: waarom wil je bij dat bedrijf werken??

Het is nu vrij algemeen. Visual merchandiser is een graag gewilde functie ( tenminste bij het bedrijf waar ik werk ) dus je moet wel opvallen met je brief denk ik.

Succes!

17. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Naar mijn idee heb ik een nette brief opgesteld.
    Ik vind dit echt heel erg moeilijk.Nu nog hopen dat ik voor een gesprek word uitgenodigd.
    Bedankt allemaal voor jullie meedenken aan mijn brief.

Deel Deze Pagina