Hoi meiden Ik ben van plan om deze ronde te gaan beginnen met tempen. Heb net een beetje roze verlies gehad dus ongi zal wel door gaan zetten vanacht. Heb via ovu tests mn eitje wel gevonden maar hoop dat tempen me meer inzicht geeft. Ik heb gelijk een paar vragen aan jullie experts . Wanneer kan ik het beste beginnen met tempen en moet ik een speciale thermometer gaan gebruiken? En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten naast elke dag de wekker te zetten? Alvast bedankt! X
Hey Nonje, euhmmm tempen, starten op de 1e dag van je cyclus dus op de 1e dag van je menstruatie. Dagelijks op hetzelfde tijdstip, dus ook in het weekend je wekker zetten Je hoeft geen speciale thermometer te hebben als die maar minimaal 1 cijfer achter de komma geeft. Ik adviseer om rectaal te tempen, das toch de meest nauwkeurige manier. Je temp heeft gedurende de periode voor je eisprong een vrij lage temp, de dag na je ei zal je temp stijgen met minimaal 0.2 graden en blijft vervolgens ook in de hogere tempcategorie. Je temp zal hoog blijven tot aan je NOD. Als die hoog blijft, heb je de kans dat je zwanger bent. Daalt ie, word je ongi. Tussen dag 5 en 10 na je ei kun je een flinke daling hebben, dit kan de eventuele innesteling zijn. Het is niet standaard dat het gebeurd, dus als het niet gebeurd maak je geen zorgen. Nou, hoop dat je er verder mee kunt en kom anders gezellig mee kletsen bij tempkaartjes gr. Kweb
Hai Kweb bedankt voor je duidelijke uitleg! Heb vanmorgen idd al getempt, dus dat gaat goed. Ik kom zeker mee kletsen bij de tempkaartjes! Jij hangt ook nog steeds rond in het zwanger worden gedeelte zie ik, hopen dat we snel door mogen naar zwanger zijn . Kus
We lopen wel gelijk op, alle2 in ronde 7 ... nou we worden vast heel snel zwanger Denk als ik eenmaal zwanger ben, dat ik dan nog wel een beetje hier blijf rondhangen. Vind het veel te gezellig haha. Je kan ook je temp nog bijhouden in fertilityfriend.com in het begin een beetje puzzelen omdat het engels is, maar als je het doorhebt, werkt het echt perfect
Had gister even een dipje, weet dat half jaar nog niet lang is maar iedereen om me heen is binnen 3 mnd zwanger. Dus de duivels vielen weer even tegen. Nu weer fris en fruitig met een nieuwe ronde beginnen. Ga vanavond eens even spieken op FF, heb temp wel ingevoerd op menstruatiekalender.net, maar ik weer niet of daar ook een kruis wordt gezet bij ei. Enne.. Lucky number seven! Ronde zeven gaat geluk brengen bij ons!
HOI KWEB. Citatie:''Je temp heeft gedurende de periode voor je eisprong een vrij lage temp, de dag na je ei zal je temp stijgen met minimaal 0.2 graden en blijft vervolgens ook in de hogere tempcategorie.'' Wanneer kun je dan het beste vrijen ? Als de temperatuur laag is, vòòr de eisprong, of als de temperatuur gaat stijgen, als de eisprong al heeft plaatsgevonden? Alvast bedankt
Hey chickie, Het beste kun je zowiezo klussen de 2 dagen en 1 dag voor je eisprong. Om die te kunnen vinden kun je ovutesten gebruiken (met tempen zie je namelijk pas achteraf wanneer je ei is geweest), de dag van je eisprong en de dag erna. Verder gewoon om de dag of om de 2 dagen. 24 uur na je ei heeft klussen voor een beebje geen zin meer omdat je ei dan "dood" is. @nonja, ik ken het, heb mijn dip ook gehad. Vorige ronde geen ovutesten gebruikt en niet volledig getempt. Maar dit beviel me voor geen meter, dus lekker weer begonnen. Tis zeker een domper als het niet snel lukt. Elke maand is er 1 teveel. Ik zit nu wel in een rustiger vaarwater en probeer echt goed en gericht te klussen ookal hebben we een keer geen zin, toch onszelf ertoe zetten. Ik heb ook wel een goed gevoel bij nummer 7 Klinkt goed haha
Even een kleine toevoeging: mijn temp bleef de 1e dag dat ik ongie werd ook nog hoog en daalde pas de 2e dag van mijn menstuatie.
Okee kweb bedankt voor de duidelijke info Ik ga nu ronde 3 in en baal er wel van.. Als het de 1e keer al gelukt was, had ik in oktober bevallen..nu wordt het al december..een k*t maand eigenlijk , maarja ik wil het t liefst zo snel mogelijk dus naar de maanden ga ik niet kijken . Zo raar vind ik dat, heb nu al 2 maanden onveilig gevreen , en ben nog niet zwangermaarja. Ik ga nu je advies opvolgen Thanks XXX