Hallo meiden, Ik heb even een andere account aangemaakt (de mods weten hiervan). Ik wil graag anoniem het volgende aan jullie voorleggen: Ik heb vorige week een licht streepje ontdenkt op de kruidvat 2voor5 testen. Ik heb de dagen erna ook dezelfde testen uitgevoerd en steeds een licht streepje. Het streepje werd niet donkerder. Wel had ik buikpijn onderin en was ik misselijk. Sinds een paar dagen zijn mijn borsten gevoeliger. Ikzelf ga eigenlijk niet meer uit van een (goede) zwangerschap... Maar mijn klachten blijven! Ik heb vanmorgen weer een test gedaan (een week later) en wederom een licht streepje! Ik snap er nu dus niks meer van. Morgen mag ik mijn urine naar de ha brengen. Zij vertelde me dat een streepje niet donkerder hoeft te worden, maar zo licht als hij nu is, moet je echt wel flink turen! Zelf heb ik nog niet vals positief getest met kruidvat. En lijkt het mij toevallig dat ik zoveel valse testen zou hebben ook? Maar een goede zwangerschap lijkt mij niet meer aan de orde? Ik weet niet zo goed wat ik wil. Als het wel zo blijkt te zijn, is het welkom, maar het zou nog niet de bedoeling zijn! Ik wil graag van jullie ervaringen hoor die vergelijkbaar zijn? Zowel positief als negatief!
Hey meis Ik heb dit ook, juist bij de kruidvat testen. Geen idee wat er gebeurt maar ik heb nu in totaal 3 keer een ronde gehad waarbij ik licht streepje had. Dan vervolgens kon ik ook negatief testen om bij de volgende test weer een licht streepje te krijgen. Ik heb met mezelf afgesproken dat testen voor NOD dus zinloos is. Gisteren kon ik me niet bedwingen heb ik een test van test point gebruikt. Hartstikke negatief en daar ga ik ook maar gewoon van uit. Kennelijk heeft mijn urine gewoon een gekke uitwerking ofzo..geen idee. Ik hoop echt dat jij toch positief nieuws mag krijgen! Dit is zo frustrerend, je bent zo dichtbij en dan toch net niet... Succes meid!
Bedankt voor je reactie! Ik weet dus niet wanneer mijn nod is! Ik ben na mijn bevalling 2 keer 'ongesteld' geweest. Ik heb er niet echt rekening mee gehouden. Van mijzelf heb ik nooit een eisprong gehad helaas.. Dus daarom ging ik er niet van uit dat ik zwanger zou kunnen zijn. Maar vanwegen de misselijkheid en de buikpijn toen toch getest... En die klachten blijven! Dat vind ik vervelend . Ik wil gewoon graag duidelijkheid!
Of er de test van de kruidvat vals kan zijn weet ik niet maar ook ik heb streepjes gehad die eigelijk niet waar waren en dat ik de dag erna gewoon ongi werd zeer vreemd. Ze zegge de digi van cb beter moet zijn maar is wel eennorm aan de prijs om te op de gok te proberen zeg maar..
Ik heb vorige maand 15 keer licht positief getest. Ze werden niet donkerder... Uiteindelijk heb ik 2 bloedtesten gehad, en ik bleek niet zwanger of zwanger te zijn geweest. Blijkbaar hebben sommige vrouwen een stofje in de urine waarmee zwtesten positief kunnen kleuren. Wat dat is weet de gyn niet. Ik zou een bloedtest laten doen als ik jouw was! Sterkte ermee!
Ik heb vanmorgen met de ha gebeld en een bloedtest wilden ze nog niet doen. Dus eerst morgen urine inleveren en aan de hand van die uitslag kijken ze dan verder...
Bizar he?! Heb jij deze maand ook een andere test gebruikt? Ik heb geen vertrouwen meer in die test omdat mijn urine kennelijk die chemische reactie teweeg brengt ofzo.
@lizzy: Ik had eigenlijk afgesproken helemaal geen tests meer te gebruiken met de gyn. Ik moest gewoon komen als ik overtijd ging voor een bloedtest. Maar we kregen vlak daarna te horen dat wij maar een minimale kans hadden op zwangerschap omdat ik geen eisprong zou kunnen krijgen (b12). We hebben die test alleen gedaan om mijn zoon te kunnen laten zien dat hij het mis had met zijn voorspelling. Hij bleef maar roepen dat ik een baby in mijn buik had. Verbazing natuurlijk toen die test positief werd, maar wel met de gedachte dat dit wel weer hetzelfde zou zijn als de vorige maand. Tot ze steeds donkerder werden.... Ik heb dus deze maand gewoon dezelfde gebruikt. Vorige maand heb ik zo'n beetje elk merk gebruikt wat ik kon vinden. Dat kostte ontzettend veel geld. Deze maand dus eigenlijk pas gaan kopen toen ik die ene al gedaan had, maar er bewust voor gekozen om bij 1 merk te blijven om te zien of ze idd donkerder werden....
Ik heb ook meerdere keren vage positief testen met kv2v5 gehad. Vaak kwam de streep dan net buiten de normale tijd, of hij was er eerder maar werd ik de dag erna toch ongesteld. Nu ik echt zwanger ben was het verschil wel duidelijk, de streep komt nu direct al te voor schijn en niet pas na minimaal 10 minuten erop getuurd te hebben.
volgens mijn dokter heeft elke vrouw een tikkeltje hcg in haar urine ook al is ze niet zwanger! maar bij sommige vrouwen kan dat tikkeltje iets meer zijn waardoor je soms zo een test hebt en niet zwanger bent!
Belangrijker dan de donkerte van het streepje, is de vraag hoe snel het streepje tevoorschijn komt: als dat steeds sneller gebeurt, is dat ook een teken van stijgend HCG, omdat de test dan dus sneller reageert. Weet niet of dat bij jou wel het geval is?
Oh dit wist ik niet, maar vind ik heerlijk om te horen. Ik dacht dat het altijd om binnen de 5 minuten ging. Want toen gisteren weer eens teste kwam de streep direct nadat het was volgelopen (of hoe noem je dat?) terwijl ik paar dagen daarvoor toch eerst even moest turen of er iets kwam.