Gebroken teen

Discussion in 'De lounge' started by Jinxx, Jul 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

Jan 12, 2014
    2,020
    1,026
    113
    Heb ik weer: sta ik op van de bank, stoot ik keihard m'n teen tegen de poot van de bank. Gevolg: een gebroken teen ;) Hij is nu gespalkt en kan er redelijk mee lopen, maar erg vlot gaat het niet.
    Nu moet ik dus vrijdag werken (late + slaapdienst in de gehandicaptenzorg) en vraag ik me af of dat haalbaar is? Het is m'n laatste dienst voor m'n vakantie en ik wil me eigenlijk niet ziek melden. Is het schadelijk voor de teen om hem te belasten?

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Lijkt mij niet verstandig om ermee te gaan werken. Als het je laatste dienst is, kan je misschien wel wat regelen? Zou me niet ziek melden, aangezien daarna ook je vakantie begint en ik aanneem dat je ook niet heel je vakantie op de bamk gaat zitten...

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja dat is schadelijk voor je teen dus nee, je kunt hem beter niet belasten.

Dat heb ik wel gedaan toen mijn voet gebroken was en daardoor is mijn voet niet helemaal correct geheeld. Ik blijf er jaren later nog last van hebben.

4. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Ik heb eens een hele dag (drukke zondag in de horeca) gewerkt met een gebroken teen. Ik liep echt heel mank maar ik functioneerde. Is dat gezond? Nee. Maar mijn baas was maar al te blij dat ik er toch was.

In principe is het zo: kan je je werk niet uitvoeren door een lichamelijk mankement dan ben je ziek. Daar kan niemand wat van zeggen.
    Misschien kan je met iemand ruilen en dan een dag eerder terugkomen van je vakantie?

5. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

Jan 12, 2014
    2,020
    1,026
    113
    Ja dat is dus ook de reden dat ik me niet ziek wil melden... Ik zou inderdaad eens kunnen zoeken of iemand mijn dienst voor me wil werken! Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb, haha. Maar het is dus niet zo handig om hem zoveel te belasten? Aangezien ik op internet verschillende verhalen lees dat jet juist wel goed is om te blijven lopen...

6. Bollen

Bollen Fanatiek lid

Jul 22, 2013
    1,422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Je kunt hem beter zo snel nog niet belasten, ik mocht na een week geloof ik weer t een en ander gaan proberen.
    Kun je niet ander soort werkzaamheden gaan doen? Of ruilen met een collega? Zou zo zonde zijn om je ziek te melden zo voor je vakantie!
    Wel balen want je teen stoten is echt vreselijk hahaa

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Lastig! Ik zou ook proberen om te ruilen. Werk je die avond/nacht alleen en hoe druk is zo'n nacht? Ik heb er totaal geen idee van. Ik zou zelf als normaliter de nachten rustig zijn en je veelal slaapt de gok wagen.

8. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

Jan 12, 2014
    2,020
    1,026
    113
    Ik moet om half 4 beginnen en de late dienst eindigt om 22.30u... Daarna heb ik slaapdienst waarin ik ook echt slaap. De volgende ochtend moet ik dan nog blijven werken tot 12 uur. Het is dus ook echt een lange dienst!

9. Amare

Amare Niet meer actief

Kun je werkzaamheden eventueel niet verdelen met een collega?
    Dat je wat meer rust neemt?

10. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik zou je dienst ruilen met een collega en dat jij voor haar een dienst werkt na je vakantie.
    Ziekmelden zou ik zelf niet doen neem aan dat je thuis ook niet alleen gaat zitten.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ai beterschap ermee. Ik snap je gevoel maar denk echt dat je hem nog niet zo kan belasten. Was het nu een kantoorbaan waarbij iemand je kon brengen was het nog iets anders.

12. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik werk ook in de zorg en bij ons proberen ze ook altijd te kijken of het toch mogelijk is om te werken alleen dan met iemand naast je. Dan hoef je het zware werk niet te doen, maar ben je wel aanwezig voor de lichtere klusjes? Misschien is zoiets een idee, bespreek het gewoon met je werkgever en leg de situatie uit...
    Succes ermee, en sterkte met je teen!

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Bespreek het gewoon op werk. Ze weten vooraf wie ze op de vloer hebben staan dus kunnen ze kijken of ze liever iemand anders regelen of dat er genoeg personeel is om bij te springen.
    Als ik dienst heb ben ik alleen, dan hebben ze liever dat ik tijdig problemen meld dan op het moment zelf.
    Wie weet is het die dag erg krap en rekenen ze er op dat jij een tandje bij kan zetten bijvoorbeeld.

Share This Page