37 weken en kindje ligt dwars: wie ervaring??

Discussie in 'De bevalling' gestart door jesje1982, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hallo meiden, zoals de titel al zegt ben ik vandaag 37 weken zwanger en vandaag op controle bleek dat de kleine dwars is gaan liggen. ze lag al weken goed, maar lag nog niet vast en nu ligt ze dus dwars. ik moet morgen naar het zh voor een echo en gesprek met de gyn, maar ik vroeg me af wie er hier ervaring mee heeft. kunnen ze nog draaien rond deze tijd en kan dat ook met een voorliggende placenta(dat heb ik namelijk) en hoe lang laten ze je lopen voordat ze evt een keizersnee gaan doen? wat voor risico's zitten er aan draaien, want door nare ervaring bij zus wil ik absoluut geen risico nemen. ik ben helemaal van de kaart ervan en moet echt even laten bezinken dat de kans klein wordt om nog natuurlijk te bevallen en heb ineens heel veel vragen.

wie oh wie kan mij wat info geven?

2. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Kijk eens op www.stuitlig.nl De moxatherapie die daar beschreven wordt blijkt in de praktijk goed te helpen bij stuitligging, om het kindje in je buik op een zo natuurlijk mogelijke manier te laten draaien, zonder dat dit in het ziekenhuis hoeft te gebeuren. In het ziekenhuis is de kans om een kindje handmatig te draaien rond de 40%. Bij moxatherapie ligt het zelfs op 75%. Is het proberen altijd waard lijkt me! Succes ermee!

3. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

@Jesje, wat vervelend zeg! Ons kindje lag weken lang in een stuit. Wij hebben de moxatherapie gedaan en de tweede dag/behandeling is ons kindje gedraaid. Het was geen pretje maar beter dan ziekenhuisperikelen enzo. Ik heb nog stick over mocht je interesse hebben... Succes ermee, ik hoop dat het snel gaat draaien! In het ziekenhuis draaien ze altijd tussen de 37 en 38 weken zwangerschap dus je bent in ieder geval nog op tijd om het te proberen...
    Je mag me altijd een pb sturen...

4. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Ja maar ik moet morgen al naar het zh en weet niet wat ze dan gaan zeggen of doen. En kan dat ook als ze dwars liggen? Ze ligt namelijk helemaal dwars...

5. sunshine81

Gaan ze morgen al draaien? Of alleen nog kijken? Dan zullen ze wel een draaiafspraak gaan maken... Die van ons lag met zijn/haar voetjes in mijn bekken dus die moest nog verder draaien.
    Ben benieuwd wat ze morgen zeggen... Hoe laat moet je?

6. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Hoi,

Nog geen ervaring(1e zwangerschap) maar mijn kleine ligt ook in stuit of dwars (ligt aan het moment). Heb me alvast een beetje verdiept in de mogelijkheden.
    Moxatherapie lijkt aardig te helpen maar moet je mee beginnen rond 33-34 weken, ben bang dat je hier dus al te laat mee bent.
    Hopelijk lukt een uitwendige versie!
    Succes en laat je even weten wat ze morgen in het zh zeggen?

7. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ja ik twijfel nog of ik een versie wil...lees ook verschillende verhalen dat sommige het niet doen als de placenta voor ligt en dat is bij mij het geval. is even afwachten dus of het uberhaupt kan...
    laat morgen wel weten wat ze van plan zijn

8. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Mijn dochter lag met 36 weken dwars en met haar gezicht omhoog. Dus ook als sterrenkijker. Er werd al zachtjesaan gesproken over een draaipoging... Maar na nachtenlang gebeuk en gestamp daarbinnen bleek ze bij de controle met 38 weken gedraaid. Gelukkig dus spontaan gebeurd, al dan niet met veel geweld :D.

Uiteindelijk is ze wel met haar smoeltje half omhoog ter wereld gekomen na een niet al te makkelijke bevalling. Wel ook waken na de bevalling voor heupdysplasie. Ik moet nu voor een echo omdat ze dus relatief lang dwars heeft gelegen... Zeker ook omdat ze erg lang was en is.

9. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ja hier was het vannacht ook druk in mijn buik, dus ik hoop dat ze nu weer goed ligt hihi. ik zal het straks wel horen;)

10. sunshine81

@Jojo, wij hebben moxa gedaan op 35-2,3 en 4 en op 5 hadden we de liggingsecho. Na de tweede behandeling is het gedraaid dus het kan wel...

@Jesje, hoop voor je dat het toch spontaan gedraaid is... Hoe is het gegaan?

11. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    nou jullie geloven het niet, maar ze is dus in 1 dag volledig anders gaan liggen en ligt nu netjes met haar hoofdje naar beneden:D ze is nog totaal niet ingedaald dus als ze wil kan ze nog draaien haha. maar zoals ze nu ligt mag ik dus natuurlijk bevallen en mag ik terug naar de vk. moet maandag weer op controle dus ben benieuwd! nou was ze vannacht wel heel erg druk en ze deed me ook echt pijn, dus denk dat ze op dat moment lekker aan het draaien was hihi

12. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Gelukkig jes, ik hoopte het al voor je.

13. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Fijn zeg, en ze blijft nu vast en zeker gewoon goed liggen!

14. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ja ik hoop het haha, maandag weer controle dus ben benieuwd!

15. sunshine81

Super fijn zeg! Nu blijft de kleine gewoon liggen hoor...
    Succes vandaag...

16. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    kleine meid ligt gelukkig nog goed, maar niks ingedaald haha. blijft dus erg spannend!

hoe voel jij je? zie dat je woensdag bent uitgerekend!:D

17. sunshine81

@Jesje, gelukkig ligt ze nog goed:D
    Jaaaaa maar het schiet niet op haha. Ik ben echt zoooooooo nieuwsgierig, hebben nu wel lang genoeg gewacht. Kleine lag hier al 3 weken ingedaald en vorige week ineens niet meer. Denk nu weer wel want heb geen maagzuur meer:D. Vanmiddag controle dus ben benieuwd.
    Heb wel bij vlagen last van mijn onderrug dus hopelijk is dat het begin... We wachten en wachten...

18. sunshine81

Trouwens jou eerste pendel is ook al snel hihi :p

19. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ja laten we hopen dat die uitkomt haha. hoe was het bij de vk?

20. sunshine81

Alles helemaal prima, heb al 1,5cm ontsluiting:D De vk kon het hoofdje al voelen... Ik is jaloers hihi.
    Ook blijkt de rugpijn weeen te zijn en ze worden heftiger, ben zooooooo benieuwd wanneer er iets doorzet... Wordt een leuk nachtje hihi:p

Deel Deze Pagina