Alleen mijn man. Hij heeft het beide keren ontzettend goed gedaan. Moet er niet aan denken andere mensen erbij te hebben. Dit vind ik zo iets intiems dat ik persoonlijk vind dat je het met zijn 2tjes moet doen.
Naast mijn vriend (uiteraard!) wil ik graag mijn moeder erbij hebben. Dit is voor ons beide belangrijk . Ik was er ook bij toen mijn jongste broertje geboren werd (ik was 14) en mocht de navelstreng doorknippen. Dat vond ik heel bijzonder. Weet dat ze het heel mooi zou vinden om bij mijn (eerste) bevalling te mogen zijn. Daarbij heeft mijn moeder 4 x zonder pijnstilling de bevalling doorstaan en ik zou graag haar steun hebben .
Toch heel verschillend bij iedereen. .maar lees ook over moeders erbij..vindt ik wel bijzonder zoiets. .bij de 2e zou k dat niet meer doen..
Hier alleen mijn man erbij Mijn moeder is overleden, dus die kan er niet bij zijn, maar ik denk ook niet dat ik dat had willen hebben. Tegen mijn vader heb ik gezegd dat ik geen zin had in een kijkdoos en daar moest hij hard om lachen en hij was het met mij eens. Schoonmoeder zou ik alleen ontzettend nerveus van worden, net als mijn zusje vermoed ik. Ik vind het ergens toch iets voor alleen mijn man en ik. Bij hem kan ik het meest mijzelf zijn en durf ik mij beter te uiten dan wanneer er andere mensen bij zijn. Of dat uiten nu is dat ik lekker helemaal in mijzelf keer of dat ik hem afsnauw En nu kunnen we na die tijd ook nog even lekker met z´n 3 zijn zonder dat er gelijk bezoek bij is.
alleen mn vriend is erbij geweest. bewuste keuze. weet dat mn schoonmoeder er heel graag bij had willen zijn, maar een zenuw mens die der mond niet kan houden heb ik er niet bij nodig. en vind het iets tussen en voor mijn vriend en mij.
Mijn vriend, mijn moeder en schoonmoeder. Mijn moeder had ik gevraagd....mijn schoonmoeder nodigde zichzelf uit....geen last overigens van gehad maaaar bij een tweede alleen mijn vriend.
Alleen m'n vriend. Wil er verder niemand bij hebben, veel te persoonlijk en wil geen gepraat aan m'n kop.
Alleen mijn man. Hij heeft het super gedaan bij onze dochter en zal het vast ook weer heel goed doen bij onze zoon. Zeker geen moeders of zussen of vriendinnen erbij...! Het is zo intiem, je hebt behalve een medisch deskundige en je partner in mijn ogen niemand anders nodig.
Wat leuk om de verschillen te lezen. Hier ook echt alleen mijn vriend. Ik zie moeders voorbij komen, zussen, vriendinnen en zelfs schoonmoeders. Ik heb echt al die vrouwen in mijn directe omgeving lief, maar ik moet er niet aan denken ze bij de bevalling te hebben!
Ik wil alleen mijn man erbij hebben. De vorige keer heeft hij het prima gedaan. Ik denk trouwens dat mijn moeder er ook niet om zou zitten te springen om erbij te zijn. Zij zou het vreselijk vinden om mij pijn te zien lijden. Het liefste wordt ze pas gebeld als de baby er is. Maar nu moet ze op mn dochter passen, dus dan weet ze wanneer het begint.
Alleen mijn vriend, ongeacht of ik thuis of in zhs beval. Heb in het geboorteplan vastgelegd dat ik ook geen familie wachtend en trappelend op de gang wil. Mijn schoonfam is superenthousiast, ze zouden letterlijk binnenstormen als ze gehuil horen We willen eerst zelf ons zoontje leren kennen.
Mijn moeder en mijn zus, geen partner. Ik had het niet anders gewild en vond het heel bijzonder dit met ze te mogen delen.
Bij bevalling van m'n zoon was partner, schoonzusje, schoonmoeder en tante erbij. Moeder helaas overleden. Dit heb ik als zeer prettig ervaren. Deze bevalling willen we in principe met z'n tweetjes doen. Lijkt me toch bijzonder samen en na de bevalling gelijk ons zoontje, zodat we met z'n vieren zijn
Bij de eerste waren vriend en mijn vader en moeder erbij, vriend wist niet goed wat hij moest doen, vaders zat in een stoel paraat met het fototoestel en moeders heeft me heel goed geholpen. Bij een 2de denk ik alleen samen met vriend, maar dat zien we tegen die tijd dan nog wel..
Bij de eerste ( Ziekenhuis bevalling ) waren erbij : mijn moeder en 2 zussen en manlief natuurlijk beneden in de wachtkamer zaten schoonvader en zwager bij de tweede (thuisbevalling ) : mijn moeder en mijn man natuurlijk en mijn schoonzus was hier om op mijn oudste te letten volop zomer dus die waren heerlijk buiten . Nu bij de derde : hopen we dat mijn moeder er weer optijd bij is en natuurlijk mijn man weer .. dit keer is het zo dat de 2 meiden heerlijk bij de buren terecht kunnen