Enkel mijn man. Ik hou van mijn moeder, ze is mijn beste vriendin, maar dit vindt ik toch iets dat enkel tussen papa en mama gaat. Ook voor mijn man zou ik het niet leuk vinden, hij wordt dan namelijk van zijn plaats "geduwd"... Lijkt me toch niet leuk voor mijn man moest ik ook graag mijn moeder erbij willen. Precies of hij het niet even goed zou doen als zij?
Ik ben dan nog niet zwanger, maar voor mij is hier geen twijfel over mogelijk. Alleen mijn vriend, verder zou ik er niemand bij willen. (Uitgezonderd medisch personeel natuurlijk )
Hier was het dan een keizersnede, maar naast de hele horde artsen was alleen mijn man erbij. Zou er ook echt niemand anders bij willen hebben. Zo intiem en kwetsbaar.
Alleen mijn man, voor de rest zo min mogelijk extra mensen uit de familie. En medisch personeel dan ... Ook wel handig
Mijn moeder en mijn man waren erbij, ik vond dit heel fijn! Ik had echt veel aan mijn moeder! Deze keer doe ik het precies zo!
Mijn man, als hij het hopelijk trekt... hij is bang dat ie flauw valt haha. Verder de verloskundige, gyneacoloog (moet in het zkh bevallen), en ander medische personeel. Moet er niet aan denken om mijn moeder of schoonmoeder aan mijn bed te hebben, maar dat is persoonlijk. Ik vind dat het een belangrijke gebeurtenis voor mij en mijn man is, daar hoeven anderen geen deel van te zijn, op medisch personeel uitgezonderd om ons hierbij te ondersteunen
Zo min mogelijk mensen! En dat was ook het geval. Het grootste deel van de bevalling waren m'n man en ik met z'n tweetjes en er waren maar 1 verpleegkundige en 1 verloskundige tijdens mijn bevalling, de gyn is er heel even geweest maar het ging prima dus die was snel weer weg. Had het ook niet anders gewild, ondanks mijn medische bevalling had ik echt een intiem samen gevoel en totaal niet klinisch. Alleen het eind mocht anders! Ik zie soms ook wel is hele families incl. Kinderen bij een bevalling en dat lijkt mij echt helemaal niks, kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die dat wel prettig vinden Maarja ieder z'n ding. Mijn moeder zat overigens wel op de gang, ondanks dat ik meerdere malen had aangegeven dat ik dit niet wilde, maar ik heb geen last van d'r gehad.
Ik heb in overleg met mijn man, mijn ouders ook laten komen tijdens te bevalling. Ik had ook hoge bloeddruk en was in verwachting van een klein kindje net als mijn moeder (zij heeft het erger gehad en nare herinneringen hieraan). Om haar een fijne herinnering mee te geven en mijn vader ook, hebben wij hen gevraagd. Bij een 2e wil ik het alleen met mijn man mee maken, omdat dit de laatste keer zal zijn en wij dan samen meer intens willen genieten als compleet gezin.
Hier ook alleen m'n vriend. Ik moet niet teveel mensen om me heen hebben dan denk ik. En daarbij vind ik het ook echt een moment voor 'papa en mama' samen.
Mijn vriend en Medische personeel. misschien als we geen oppas voor ons zoontje hebben wil ik me zus erbij hebben, maar dat weet ik niet, maar denk voornamelijk mijn vriend
ik heb vanaf dag 1 al gelijk gezegt; enkel mijn vent mag erbij zijn de rest kan wachten tot wij bellen (ik doe echt alles alleen met hem, vind dat hij overal betrokken bij moet zijn en de rest heeft er niks mee te maken is iets intiems en moois tussen ons saampjes )
Mijn moeder was erbij en mijn man. man is logisch en met mijn moeder heb ik een vriendinnen band en ik wist dat ze me er beter doorheen zou slaan dan mijn man.