strippen zonder medische noodzaak?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MamaChantal, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    vraagje, ik ben 13 mei uitgerekend van ukkie..
    maar 14 mei is de sterfdag van onze dochter*.

zou ik bv met 37 weken gestript kunnen worden?
    ben doodsbang dat hij straks de 14e geboren word :(
    heb dan liever natuurlijk met 37weken strippen, als het niet op gang komt (grote kans natuurlijk) kan het nog herhaald worden met 38 en evt 39 weken.

weet dat het het beste is om de natuur zn gang te laten gaan..maar zit er niet echt op te wachten straks te bevallen op haar sterfdag.
    ze is vorig jaar overleden dus dit word ook gelijk haar 1e sterfdag :(

zou de vk daar aan mee werken?
    heb volgendeweek een afspraak staan, ga het dan wel overleggen hoe hun daar over denken :)

2. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    Je zou het kunnen overleggen ....maar ik ben bang dat er niets mee gedaan word gezien het geen medische noodzaak is maar vragen staat vrij toch gewoon je verhaal vertellen en wie weet alleen denk ik eerder dat ze het met 39 weken zullen overwegen in plaats van 37 weken

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier zeiden ze dat strippen voor de 39 weken eigenlijk geen zin heeft. In ieder geval veel sterkte meid!

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Voor strippen zullen ze niet zo moeilijk doen hoor. Al denk ik dat ze dat vanaf de 38weken pas gaan doen. En t kan pas als je lijf er wat klaar voor is.

mocht het zo zijn dat je omwatvoorredendanook ingeleid zal moeten worden vind ik dit een hele goede reden om de bevallingsdatum wat te sturen.

Overleg het alvast met de vk!

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Oh wat heftig zeg. Maar als dit kindje 14 mei komt, moest dat misschien gewoon zo zijn? Heel veel sterkte gewenst!

6. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Wat ontzettend moeilijk. Wij zaten in een andere situatie, maar ze hebben mij om niet-medische redenen ingeleid met 39+4. Onze oudste is tijdens de bevalling overleden en de zwangerschap van onze tweede dochter verliep medisch goed, toch stelden ze voor om mij niet overtijd te laten gaan en daarom hebben we de inleiding zo afgesproken. Loop je bij de vk of de gyn? Ik zou het eens aankaarten in elk geval, misschien kan het jou en rustig gevoel geven als je bijvoorbeeld afspreekt om uiterlijk 10 mei ingeleid te worden. Veel sterkte in deze tijd met ongetwijfeld veel gemengde gevoelens.

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Strippen heeft niet altijd zin.
    Als de baarmoedermond niet rijp is heb je al "pech"!

Ik werd met 40 en 41wk gestript, tenminste een poging maar dat lukte niet omdat er niks rijp was..helaas.

Je zou eventueel wel kunnen vragen of ze je in willen leiden.
    Ik begrijp dat je zo een bijzondere dag niet samen wil laten vallen op zo een treurige dag...het is al moeilijk genoeg:(
    Ik zou het zeker bespreekbaar met je vk.

8. Laust

Laust Niet meer actief

Ik ben ingeleid met 38 weken. Ik was 29 maart uitgerekend en 24 maart is de verjaardag van mijn zoontje. Ik was zo ontzettend bang om op zijn 'verjaardag' te bevallen. Daarbij was ik ook gewoon op (HG).

Overleg je zorgen met je vk of gyn, vaak is er meer mogelijk dan je denkt.

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Inderdaad even overleggen met je vk of gyn.

Waarschijnlijk willen ze je wel inleiden met bv 39 weken.

Mijn vriend en zijn ex zijn ook een kindje verloren , toen zij met der nieuwe vriend weer een kind kreeg lag de bevaldatum 3 dagen na haar zoontje der sterfdag. Ze is toen ook eerder ingeleid.

Succes komt vast goed.

10. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Was ook mijn eerste gedachte.. Dan moet het zo zijn! Vast met een knipoog van haar.

En tuurlijk snap ik ook je twijfel of angst hierover. Dat is natuurlijk haar dag.. Om (extra) stil te staan bij haar..

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    ene kant heb ik dat ook wel hoor, van als hij besluit de 14e te komen dan moet dat gewoon zo zijn, maar dat heb ik sowieso al met de zwangerschap :) het "moest gewoon zo zijn'..
    maar ik wil gewoon dat dat haar dag blijft, ik wil dat hij een leuke verjaardag krijgt en niet dat het altijd zo dubbel zal zijn en we eigenlijk nooit er een feestje van kunnen maken.
    hoe zou ik ooit die dag blij kunnen zijn? het zal voor ons altijd een trieste dag zijn, dat gun ik hem ook niet.. een dag vol verdriet op zijn verjaardag, klopt niet toch ;)

maargoed, ik ga met vk overleggen hoe hun erin staan, misschien gewoon ff plan maken ofzo dat hun met 37 weken gaan kijken hoe het ervoor staat, of de boel al verweekt is ofzo en dan kunnen strippen, zo niet weer een week aankijken ofzoiets en evt inleiden met 39 weken. Liever niet, want wil dolgraag thuis bevallen :)

HG heb ik helaas ook deze zwangerschap, dat zou nog wel een reden zijn om in te leiden :) vk weet ook hoe mijn verleden is en is heel behulpzaam/meegaand.
    Na 2,5 jr wist ze nog precies wie ik was toen ik mn naam zei ;)
    ze weten ook alles van vienna af enzo, dat scheelt wel.

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ben ik raar als ik het een mooie gedachte vind om op zo'n datum te bevallen?

Ik geloof niet in toeval…

13. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik begrijp je heel goed mamachantal dat je de 14e als haar dag wilt houden.
    Het blijft een hele moeilijke emotionele en verdrietige dag waarop je helemaal met je meisje bezig wilt zijn.
    Ik zou het aankaarten aan je vk, al zullen ze bij 37 weken nog niets doen denk ik omdat het toch beter is te wachten tot 38 weken.

Hier uiteindelijk op 37,4 ingeleid omdat ik het geestelijk niet meer trok van angst, .

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Gokje...ik denk dat ze er aan mee zullen werken. Wellicht niet met 37 weken, maar je zou altijd kunnen vragen of ze je met 39 weken kunnen inleiden als hij er dan nog niet is.

Ik had zelf mijn enkel verbrijzeld in m'n zwangerschap (uiteraard van een hele andere orde dan een kind verliezen) en heb maanden zwanger gerevalideerd en was op. Daarbij veel angst of het kindje gezond was door alle medicatie en operatie. Vk heeft me doorgestuurd naar de gyn en die vond dit alles zonder meer een reden voor inleiding. Heeft me met 37 weken gestript, maar leverde niets op.
    Met precies 39 weken zou hij me inleiden. Maar vk mocht thuis m'n vliezen breken die middag daar voor om te kijken of ik spontaan zou bevallen. Dit gebeurde....misschien kan je zoiets afspreken?

Ps. uiteraard had ik wel al ontsluiting, anders kunnen ze de vliezen niet doorprikken.

15. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Met 37 weken betwijfel ik echt...dat is echt gewoon nog te vroeg...en meestal kan het dan gewoon simpelweg niet eens.
    Helaas is een bevalling niet te plannen. Zelfs een inleiding geeft geen garantie dat je op die dag bevalt.

Snap dat je de datum liever wil voorkomen..echter zou ik niet mn kind daarvoor te vroeg willen laten komen.

Bespreek het gewoon met je vk...want het komt er toch een beetje op neer dat ze allemaal toch doen wat ze willen...dus wat wij zeggen heb je helaas niets aan. De ene zal het wel doen en de ander niet.

Heel veel succes!

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    ik weet dat het niet te plannen valt, maar zal het gewoon bespreken met hun wat de opties zijn
    misschien uiterlijk met 39.4 inleiden ofzo.

misschi komt hij zelf gewoon net als zn zus met 37.4 :)
    1e kwam met 33.3 dus misschien maak ik me wel druk om niks ;)

en ja t zou een mooie gedachte zijn als hij de 14e komt, maar die dag zal altijd zo zwaar beladen zijn.
    dat wil ik gewoon niet.

17. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik ben ingeleid met 38 weken, dit omdat ik niet meer kon, mijn sm was twee weken ervoor overleden. Zat er met 37 weken doorheen en toen aan de bel getrokken, vk wilde in eerste instantie niets doen, ben toen heel kwaad geworden en dit had het resultaat dat ik werd doorverwezen naar de gyn.
    Zou het dus zeker bespreekbaar maken en op je strepen gaan staan. Sterkte meid, lijkt me een moeilijke tijd

18. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik ben met 39 weken gestript maar had te weinig cm's gebeurde niks dus, en met precies 40 weken wederom gestript toen had ik 1cm de volgende dag is mijn jongste dochter geboren

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Je bent al 2x vroeg bevallen.. het zou zomaar kunnen dat je lijf er straks klaar voor is!

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou het ook een mooie gedachte vinden maar dat is aan jou.
    Zelf gestript met 38 weken en direct bevallen, dit hoeft alleen niet zo te zijn geloof dat het maar in zoveel % werkt, en had wel ook al 1 cm ontsluiting. Met 37 weken is gewoon echt heel vroeg, je moet je afvragen of je dit wel wilt..

Deel Deze Pagina