parkeren bij schiphol

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal,

wat zijn jullie ervaringen met (lang) parkeren bij schiphol of in die omgeving? Er zijn zoveel aanbieders! En zowel positieve als negatieve (schade) reacties te vinden online.

Zelf vind ik het wat vervelend, dat je je autosleutel moet inleveren bij de meeste, dus ze kunnen in principe, alles doen met je auto... Maarja, als we (betaalbaar) zonder creditcard (hebben we niet) willen parkeren bij schiphol, lijken we daar niet onderuit te kunnen.

Laten wegbrengen, of met de trein is geen optie.

Wie heeft het dus al weleens gedaan en met welke aanbieder?

groetjes
    Athina

(ik moet vandaag of morgen echt gaan reserveren ;) )

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wij parkeren hem elk jaar bij parkfly. Is net buiten Amsterdam. Je parkeerd je auto bij een hotel en dan word je van daaruit met een busje naar Schiphol gebracht. Vorig jaar waren we 65 euro kwijt, dat vind ik op zich wel mee vallen.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben vorig jaar op parkeerplaats P3 gestaan bij schiphol. Daar betaal je 5 euro per 24 uur is goed te doen wij hebben er 11 dagen gestaan en elke 10 min rijdt er een gratis bus naar schiphol dus echt ideaal.

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    woon zelf bij schiphol ;)

Heeeel veeeel mensen zetten hem gewoon in een woonwijk vlak bij mij, vervolgens pakken ze de Zuidtangent. Dit is een bus die binnen 5 minuten op Schiphol is. (gaat niet door het centra en ook niet over de "gewone" weg maar over speciaal aangelegde busbaan).

Tjha en das gratissss ;)

Maar oke niemand let op je auto, maarja dat doet ook niemand als je hem thuis laat staan toch....

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij parkeren altijd op de P3 van Schiphol, ideaal, ik zou niet anders meer willen.
    Wij doen het met de creditcard inderdaad, want dan kan je gebruik maken van het (iets) goedkopere Smartparking.
    Maar ook zonder creditcard is het mogelijk om daar te parkeren hoor, trek je gewoon een kaartje en je betaalt bij terugkomst.

6. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

wij parkeren de auto waar me zus woont ;)
    die woont kort van schiphol vandaan.

En gewoon dan een taxi nemen, of met de bus gaan.

Okee auto staat dan niet op een afgesloten terrein zal maar zeggen, maar dat staat die thuis ook niet.

kortom die perkeerplekken vind ik ook altijd vervelend ivm die sleutel vandaar dat we het zo doen

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Op p3 neem je gewoon je sleutel mee op vakantie!

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij nemen altijd een taxi. Volgens mij ben je dan niet duurder uit dan als je daar parkeert.

9. op p1 hebben wij gestaan laatst omdat p3 vol was maar we nemen idd altijd gewoon de sleutel mee hoor!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij zijn op p3 , 114 euro kwijt... bij parkfly (en anderen) tussen de 82,50 en 90 euro.. scheelt toch wel behoorlijk.

Maarja, dat sleuteltje...

Ik zit overigens ook te twijfelen over de woonwijk hoor pff moeilijk, tis toch een heel bedrag.

Taxi is alleen voordelig als we met ons 6en vanaf hier zouden gaan rijden. Anders zijn we 200 euro kwijt...

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij Parkfly moet je 2 sleutels mee nemen de reserve sleutel nemen hun mee en de originele sleutel hou je zelf. En je tekend een papier dat je je auto bij hun achter laat en dat je het reserve sleuteltje aan hun hebt gegeven. Ze lopen een rondje om je auto om te zien of er schades aan zijn. Zei nemen hem mee naar een grote overdekte loods met camera bewaking.

12. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Toevallig zaten wij met hetzelfde. Gaan morgen op vakantie!
    Wij wonen 20 minuutjes met de auto van schiphol.
    De trein vonden we niks, lang parkeren kwam de kosten op 80 euro(die 5 euro per dag van de reclame, is vanaf 3 weken parkeren en zonder pendelbus!!!) en een taxi heen en terug was ook 110 euro!!!

Vind dat toch wel een drama hoor met dat parkeren, probeer je een goede prijs/kwaliteit vakantie te boeken ben je alsnog 100 euro autokosten kwijt!.
    Iedereen werkt op dinsdag dus iemand vinden is ook niet gemakkelijk. Hebben nu na lang bellen iemand gevonden voor brengen. Halen zien we wel, dat wordt ws een taxi.

fijne vakantie en suc6 met zoeken!

kus miek

13. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb net zelf maar een taxi geboekt.
    Dit kost 112 euro. In mijn geval goedkoper dan parkeren voor 3 weken.

En geen gesleep met Koffers & kind over de parkeerplaats.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bedankt nog voor de reactie Jewe :) , de wat gedetailleerdere info, maakt het om de 1 of andere reden, minder 'eng' voor mezelf, om toch maar hier voor te kiezen...

@augustus: Taxi is inderdaad lekker :) . Ik geloof overigens dat wij ook niet zoveel hoeven te slepen, omdat dat voor ons/met ons gedaan wordt en we worden nu uiteindelijk ook wel voor deur af gezet. Alleen een extra overstapje nu, maarja, dat is niet anders. Mits we de knoop doorhakken haha :)

15. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Wij parkeren altijd op P3, hadden zelfs een keer een aanbieding voor 35 euro voor 8 dagen. Sleutel namen we mee.

Vergeet wel niet je rij-nummer op te schrijven waar je auto staat, dat waren wij vergeten en hebben 3 uur rondgereden met die parkeerwachter tot we de auto eindelijk vonden.....
    Oh ja, en laat je sleutel niet in het hotel achter, dat was andere mensen gebeurd ;)

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ow das lullig ja! bedankt voor je reactie in elk geval nog.. Mijn eerdere berichtje is hier ook al veranderd: Toch een taxi waarschijnlijk. We gaan met nog 2 koppels, maar die wonen hier 40 km vandaan (niet in de richting van schiphol) maar uiteindelijk wilde zij wel hierheen komen en dan vanaf hier de taxi pakken. Anders had 1 stel ook 'ergens' bij schiphol geparkeerd, betaald. En de anderen hadden met de trein gedaan, maar dat was ook niet echt ideaal vanwege het tijdstip en de weinige treinen die dan rijden.
    Waarschijnlijk gaan we nu met taxidiscounter naar schiphol! Maar oke, wie weet verandert dat ook nog ;)

Deel Deze Pagina