Wat voor schaatsen voor kind van net 6? geen ervaring.

Discussion in 'De lounge' started by MB2005, Jan 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Ik vroeg me af naar aanleiding van het winterse weer met wat voor schaatsen we onze zoon ( net 6 jaar ) nu als eerste zouden moeten laten schaatsen.
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet eens weet of hij wel zou willen schaatsen en hij met dit soort dingen altijd heel voorzichtig/angstig is;)
    Hij heeft dan ook nog nooit geschaatst.
    Hoe zijn jullie kinderen begonnen en met welke leeftijd?
    Ik zou trouwens nu nog niet op natuurijs gaan schaatsen hoor;)

Gr MB2005.

2. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Ik heb deze voor mij. Dochter van 5
    Nijdam Schaats Roze Bristol
    Gisteren gehaald en schaatst er zo op weg.

Vorig jaar dubbele ijzers gedaan, maar daarvan heb ik spijt. Kunnen ze niet echt op schaatsen, meer lopen.

Easygliders ben ik niet zo'n fan van. Daar staan ze niet mooi recht op de ijzers.

3. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Mijn zoon is nu zes en schaatst op enkele ijzers.schaatsen zijn in maat verstelbaar. Plastic ikea stoelmee naar het ijs en dan maar proberen. Zo is hij vorig jaar begonnen! Afgelopen weken was er hier in het dorp een overdekte ijsbaan en is hij steeds meer los gaan schaatsen. Al zijn klasgenootjes schaatsten ook op normale schaatsen.
    Zoontje van vierenhalf schaatst op dubbele ijzers maar wil ook alop enkele ijzers/echte schaatsen. Een keer geprobeerd,maar dat viel. NOg niet mee...

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Lastig

We hadden voor onze dochter ( 5) eerst gewoon houtjes.

Maar toch hebben we een kinderschaats gekocht.

Twee keer met de stoel geprobeerd en nu schaatst ze gewoon al los. Niet super snel maar wel gewoon los en vooruit.

Ik zou dus de goede kinderschaatsen al kopen. Wij hebben een schoen die van 28 tot maat 31 versteld kan worden.

kinderschaatsen folder aanbieding bij Aldi - details

Ik zou niet easy gliders gaan voor een kind. Staan ze niet zo stevig in.

5. jolan0

jolan0 Bekend lid

Dec 8, 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vorig jaar ook dubbele ijzers die onder zijn schoenen gebonden moesten worden. En ik had er ook spijt van. Ze paste niet goed en hij liep er inderdaad meer op. Toen gewone schaatsen geprobeerd en na veel oefenen ging het best aardig! Hij was toen overigens 5 jaar.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

F heeft van vorig jaar nog glijijzers dubbele dus. Daar gaat hij deze dagen ook nog mee het ijs op en dan volgende winter gewone schaatsen.

7. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Bedankt dames! had ik toch gelijk, haha.
    Mijn man wilde nl dubbele ijzers en ik niet.
    Nanette, die schaatsen zijn er zeker niet in maat 28?
    Ik ga eens grasduinen en morgen eens vragen wat hij wil.
    En wat kan ik voor onze middelste van 3 ( in april wordt hij 4 ) het beste nemen?
    Gr MB2005.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Deze heb ik ook voor mijn stiefdochter net 7 jaar.
    Ze kon ook niet schaatsen maar ze gaat nu harder als mij. Die kinderen leren snel en gaan snel haha.

Zou wel voor een ijshockey zoals deze gaan kan hij echt schaatsen dubbele ijzers werken dan niet echt en dan is alsnog de stap groot naar een echte schaats :)

9. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Onze kinderen zijn begonnen met 2,5 dus paar maandjes geleden. sindsdien hebben ze gewoon ijshockeyschaatsen.
    Let erop dat ze goed stevig zitten om de enkels. En geen 2 paar sokken ofzo aan doen. ook geen veters om je enkels rond binden. Dat vergroot de kans op het breken van een enkel bij het vallen...

10. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

op easy gliders staan ze mis eerst niet zo stevig maar t is wel.goed om zo het gevoel te krijgen en zelf te leren om recht te staan ipv gedwongen te worden in een bepaalde stand. De spierkracht in de enkels neemt snel toe waardoor de kinderen snel goed en recht op de schaats kunnen staan. Zo kunnen ze beter op hun eigen manier schaatsen en niet door in een bepaalde stand gedwongen te worden. Mocht het na veel schaatsen niet lukken op de easygliders dan zou je een schaats met harde schoen kunnen overwegen.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Deze heeft mn dochter van 4, 5 ook. Vandaag voor het eerst geschaatst en binnen eennhalf uur ging ze er zonder stoel vandoor! Dus zou voor een kindje van 6 voor gewone schaatsen gaan.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Wat leren die kleintjes snel He!

Leuk om te zien.

13. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Vorig jaar was mijn dochter nog geen 4 en had dubbele ijzers die je onder de schoenen kon binden.
    Nu net vandaag naar de schaatsbaan geweest en ze schaatst zo weg op enkele ijzer stond ze voor het eerst op (nog geen 5)
    Onze dochter is meer van het alles zelf doen, dus wilde ook geen stoel als steun en is absoluut niet bang om te vallen
    Deze schaatsen kwam ik toevallig bij de lidl tegen en ze bevallen prima zijn verstelbaar van maat 32 tot 36

14. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik moet wel zeggen dat onze oudste inderdaad heel snel leert, alleen is dat op cognitief vlak:cool:
    Met dit soort dingen gaat hij heel erg door denken over wat er kan gebeuren en dan doet hij het alleen nog maar als hij zeker weet dat hij het kan:D
    Dit was met peutergym al zo en met fietsen zonder zijwielen en in het zwembad durft hij nu pas een beetje te bewegen in het diepe, eerder verzoop hij ons zo wat met vasthouden ( hij gaat binnenkort ook pas starten met zwemmen ).
    Dus eerst morgen maar eens vragen wat hij wil.
    De middelste is wat dat betreft totaal anders, vraag me alleen af of die schaatsen er in mt 26 zijn.
    Of is het toch wijzer bij die leeftijd om dubbele te nemen?
    Gr MB2005.

15. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik denk dat je voor de jongste best gewone schaatsen kunt proberen. Zou dan wel verstelbare kopen...heb je dr volgend jaar ook weer wat aan.

Lars heeft vorig jaar dubbele ijzertjes gehad. En nu hebben we verstelbare scchaatsen gekocht bij de Aldi. Hij schuifelt er zo op weg. Heb maar even zijn handjes vast gehouden.
    Lars is ook niet zo'n durfal. Maar fietsen en schaatsen had hij in 10 minuten onder de knie hoor.

Ik zou t erop wagen :D

Succes en veel plezier met schaatsen!!

16. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Bedankt Truus1980!
    Ik zal ze dan alleen ook voor de middelste nemen, de jongste is 15 maanden en kan nog niet eens los lopen:D:D
    Wat voor maat heeft jou zoontje? mijn middelste heeft 26 en ik kan ze op internet niet vinden. Wel voor de oudste, die heeft 28.

Gr MB2005.

17. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ow ja, voor de jongste zou ik t ook nog maar laten. Onze Stef komt me nu ook nog niet op schaatsen... die donderd me alle kanten op op het ijs. :D volgend jaar maar.

Lars heeft schoenmaat 28. Deze schaatsen kan ik verstellen van 28 naar 32.

18. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    het schaatsenmerk Nijdam valt mega klein ben ik achter gekomen.Mijn dochter heeft schoenmaat 31 en ik had dus schaatsen in de maat 30 t/m 33 gekocht.Nou,hij moet(zonder dikke sokken,dat past niet eens)nu al op maat 33 en dan klaagt ze ook nog dat haar kleine teen klem zit.Niet echt een succes dus helaas....Ze had nu al maat 34-38 moeten hebben blijkbaar...weet het maar eens.

19. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Lijkt mij een goed plan Truus1980;) en bedankt voor de link!

Bedankt voor de reactie yj81, even goed passen dus!

Gr MB2005.

Share This Page