Hallo Allemaal, ik ben nieuw op het forum, oktober vorig jaar gestopt met de pil maar tot op dit moment jammer genoeg niet zwanger Ik probeer iedere ronde mijn eisprong te ontdekken door ovulatietesten te gebruiken en mijn temperatuur bij te houden maar nu geven de ovulatie testen op een heel ander moment mijn eisprong aan dan de temperatuurcurve: Deze ronde hebben we vanaf dag 6 om de dag geklust, dit vooral omdat mijn man aangeeft dat hij ondanks dat hij de sex heerlijk vind er soms erg lang over doet om klaar te komen als we iedere dag sex hebben,hij moet er dan echt veel moeite voor doen." We genieten erg van sex en zijn ook erg knuffelig en ook voordat wel zwanger wilde worden hadden we eigenlijk al vrijwel iedere dag sex,mijn man weet ook niet precies wanneer mijn eisprong is want ik wil dat hij gewoon van de sex kan genieten en ik wil niet dat hij het idee krijgt "nu moet ik klaarkomen want anders zijn onze kansen voor deze maand verkeken Maandag, woensdag ,vrijdag en zondag hebben we heerlijk geklust en omdat mijn menstruatiekalender aangaf dat ik om mijn eisprong niet te missen zeker de zaterdag en maandag (vandaag) zou moeten klussen zijn we dus ook zaterdag heerlijk aan de klus geweest. Ik gebruik ook ovulatietesten en die gaven zowel vrijdag als zaterdag echt een knallend positieve test ( ik heb altijd 2 dagen een knallend positieve test) Ik ging er dus helemaal van uit dat ik zaterdagnacht of zondag vroeg in de ochtend mijn eisprong zou hebben (mijn gyn vertelde dat in de zomertijd je eisprong altijd in de nacht of vroege ochtend is) want overal word toch aangegeven dat je ei 24 tot 36 uur na de positieve test springt. We hebben woensdag, vrijdag,zaterdag en zondag voordat we gingen slapen geklust dus ik dacht dat we in ieder geval het optimale uit deze ronde gehaald hadden. Nu wilde ik al een tijdje een account bij FF aanmaken,gisteren ben ik daar de hele middag mee bezig geweest, heerlijk met mijn laptop in het zonnetje Naast mijn temperatuur heb ik ook mijn ovulatietest uitslagen ingevuld, nu geeft ff aan dat mijn ovulatie vrijdag al was en dat de beste dagen om te klussen de drie dagen voor de eisprong zijn, in mijn geval dus dinsdag, woensdag en donderdag....... En van die 3 dagen hebben we alleen de woensdag geklust Ik snap nu dus niets meer van mijn ovulatie testen, hoe kan die test nou de zaterdag nog knallend positief zijn geweest (echt donkerder als de controle streep) als ik vrijdag al mijn ovulatie had? Liefs Annemieke
Ik weet niet hoe laat je je ovu testen gedaan hebt? Maar je lh piekt neemt af als je eitje gesprongen is, het kan ook zijn dat je na die knal positieve test bijvoorbeeld un paar uur later je eitje gesprongen is. Dus ik denk toch eerder zaterdag je eitje geweest is, want ff geeft ook een stippellijn aan omdat die twijfelt of toen je eitje geweest is.